Op sterven

Mn oma heeft al sinds dr 18e reuma en is al erg vaak in het ziekenhuis opgenomen. Nu ook weer en dit keer is het ernstig. Ze wil ook niet gered worden als er nu nog iets gebeurd en iedereen weet dat ze binnen een maand er sowieso niet meer is. Ik mag haar ook van mijn moeder nu niet zien anders word het te druk voor haar. Maar ik weet niet of ik haar nog zal zien enzo.
Maar ik kan er op een of andere manier niet overna denken. Het is alsof mijn gedachtes het blokkeren om er overna te denken.
Iemand tips?

Wat naar voor je. Het doet pijn om er over na te denken, daarom wordt alles als het ware geblokkeerd in je hoofd. Ik denk dat je het allemaal maar over je heen moet laten komen, er is niet echt een manier om door zo’n tijd te komen. Blijf kalm, en jezelf. Misschien dat je haar nog kan opzoeken als het wat minder druk is?

Heel veel sterkte!

geen idee, hoe je dat moet aanpakken, maar sterkte!

Ik ken iemand die haar dochter is verloren.
Eerst kon ze het gewoon niet geloven, ze kon er ook niet over nadenken.
Maar een maand later begon de pijn enzo, en werd ze depressief en blablabla.

Mja, dat is op zich wel kut!!
Veel sterkte enzo ermee! =)

dus je mag geen afscheid van haar nemen?
lijkt me ook niet echt leuk… je wilt je oma toch nog wel een keer zien voordat ze overlijdt?

Sterkte…

heel veel sterkte meid!

Sterkte. Ik zou niet weten wat je kan doen, sorry.

Toen ik kreeg te horen dat mn opa max een week te leven zou hebben, ging ik eerst boven huilen. En daarna naar een goeie vriendin, daar alles uitgelegd en gehuild enzo.
Misschien helpt dat voor jou?
En ik zou echt bijna smeken om haar nog even te zien voordat het te laat is.
Sterkte!!

Je moet er juist wel over nadenken, en gewoon huilen als je wilt dat hoort er allemaal bij en is juist logisch.
& ik vind 't wel raar dat je haar niet mag zien, ik neem aan dat je oma jou ook graag wil zien? voor het te laat is idd.
ik weet nog wel dat mijn opa op sterven lag en dat ik 'm van m’n tante niet mocht zien omdat die er slecht uitzag, en dat ik zolang boos op haar ben geweest.
maar laat het er gewoon uitkomen, anders ga je het allemaal opkroppen en komt 't er allemaal in een keer uit.

heel veel sterkte.

Sterkte, heb geen tips sorry

Ik zou goed met je moeder gaan praten, want ik neem aan dat je nog wel afscheid van haar wil nemen. Natuurlijk moet je je dan wel inhouden, want al die druk zou idd wel lastig zijn voor je oma. Maar misschien kan je met je moeder afspreken om samen naar je oma te gaan? Verder hoef je ook niet echt nog met je oma te praten of zo, maar ik denk dat je het veel beter kan verwerken als je haar nog een keer ziet.
Heel veel sterkte! :wink: