Op slot

Kan het eigenlijk kwaad als je gewrichten vaak “op slot” zitten, dus dat je het niet verder kunt buigen?
Mijn ellebogen zitten al jaren heel vaak op slot (vooral links), en dan moet ik dus echt keihard “knakken” en dan is het weer normaal. Soms heb ik het een paar keer per dag, en soms ook een weekje niet. Nu heb ik er nog niet zoveel last van maar kan het op langere termijn voor problemen zorgen? Het doet overigens geen pijn (meer) want ik ben er nu wel aardig aan gewend, andere mensen kijken soms alleen raar op als het opeens keihard *krak* is, haha
& Hebben jullie dat ook vaak?

-

lijkt me niet super goed. ik zou gewoon even langs de dokter gaan;)

even vragen aan de dokter, misschien kan het kwaad voor je kraakbeen?

Ik voel me altijd zo’n zeurpiet als ik voor zoiets kleins langs de dokter ga XD
vraag het wel als ik de volgende keer heen moet voor iets
& Als ik ga googlen maak ik mezelf meestal alleen maar bang haha.

Ik heb dat ook, mijn kluisje zit onderaan en dan hoor je altijd heel charmant KRAK en dan ga ik zitten. xd
Maar ik denk niet dat je ervoor naar de dokter moet gaan.

ik weet wel dat het slecht is als je knie op slot zit maar dat is volgens mij iets anders! mijn kaak doet ook weleens zo, maar volgens mij is het niet erg, en anders even bellen naar de huisarts? gewoon voor de zekerheid (:

Ik heb dat bij mijn rechter enkel, dus elke keer als ik loop is het:
Linkervoet: tik
Rechtervoet: kraaak
linkervoet: tik
rechtervoet: kraak
en dit gebeurt bij elke stap die ik zet:(

Ja, bij mn kaak & ellebogen vaak. Geen idee of het kwaad kan, ben er ondertussen wel aan gewend, maar idd, mensen kijken nogal raar als t ineens hard knakt xd

Herkenbaar haha!

Ik heb dat ook bij m’n knie, meestal als ik lang zit of als ik heel erg op een been leun. Geen idee of 't kwaad kan, maar ik heb sowieso vanalles aan m’n knieën. (:

ik heb ooit gehoord dat het ‘knakken’ opzich niet zo slecht is, maar als je dat vaak doet, dat je gewrichten wel even weer wat losser komen te zitten, maar daarna nog veel meer op slot gaan. Dus dat het op den duur wel slecht is.

Zou er mee naar de dokter gaan als ik jou was, of op zn minst even bellen of dat kwaad kan en als de assistente dan zegt dat t slim is om even langs te komen dat doen
Een meisje uit mn klas loopt altijd met dr rug te kraken, klinkt echt afschuwelijk :’)

bij mij knakt er van alles in mijn lichaam en van sommige gewrichten heb ik ook echt last. Het kraakbeen in mijn knieen is zelfs beschadigd omdat de knieschijf niet goed door ‘de gleuf’ ging en dus altijd knakte. Dit komt bij mij door lichte hypermobiliteit (en dan de stijve variant, ik ben geen slangenmens!). Door fysiotherapie weet ik wat spierversterkende oefeningen voor knieen en schouders. Als ik jou was zou ik ook even de fysiotherapeut bellen en vragen of je onder behandeling kan voor wat versterkende oefeningen, hier heb je geen verwijzing van je huisarts voor nodig! De fysio kan kijken wat er aan de hand is en je eventueel alsnog doorsturen naar een arts als dat nodig is.