Op serieuze momenten moet ik lachen :(

HELPP! Altijd op serieuze momenten moet ik lachen. Tijdens een ruzie moet ik lachen, en dan denken mensen dat ik het niet serieus neem. En als ik wat ergs hoor, moet ik ineens lachen. Ik zit er heel erg mee. Want een keer maakte ik het een keer uit en toen moest ik ook lachen. Nu als ik moet lachen denk ik aan stomme dingen maar soms lukt het me niet op serieus te blijven. Wie heeft er tips om serieus te blijven, en wie herkent dit? xoxoxoxo

ik herken het wel, maar ik zeg dan altijd ‘ja ik lach misschien wel, maar dat komt gewoon omdat ik me geen houding weet te geven’

Ik heb dit ook, voornamelijk als mijn vriend boos is, als ik wat verkeerd heb gedaan ofzo, weet ik niet wat zeggen, begin ik te lachen. Inderdaad gewoon zeggen dat je lacht omdat je niet weet wat zeggen en je je geen houding weet te geven.

Hee, ik heb hier soms ook last van! Het is echt een raar verschijnsel, maar waarschijnlijk komt het door de opwinding(?). Wat je kunt doen als je écht moet lachen (en dat is in sommige situaties gewoon echt ongepast) is aan iets vervelends te denken/iets wat je pijn heeft gedaan in het verleden. Het klinkt wat raar, maar als daardoor dit wordt voorkomen kan het je wel helpen.

Succes!

Lach je omdat je het misschien ongemakkelijk vindt?
Als je een lach dreigt te geven, bijt dan op je lip of doe je ogen dicht en tel tot 10.

-

.

ik heb dit ook heel vaak en probeer het vaak in te houden maar lukt vaak genoeg niet.
zou wel tips willen weten wat kan helpen. zeg vaak dat ik vanzelf lach omdat ik niet weet hoe ik er op moet reageren. maar je kan niet plannen wanneer iets gebeurd.