Op reis gaan zonder volwassene?

Ik zou graag in de vakantie met m’n vriendje (17) naar Disneyland Parijs gaan, maar mag dat wel, zonder volwassene op reis gaan naar het buitenland ? Want dat weet ik niet. :stuck_out_tongue:

Als jullie geen van beide 18 zijn, kan je geen hotelboeken. Tenzij je met een reisgezelschap gaat.

Yup! Ben zelf ook op mijn 16de met mijn vriendin naar de USA geweest (verbleven bij een vriendin).
Dus het kan hoor :wink:

Ooh, maar je kan ook in een hostel ipv hotel? Is trouwens ook vaak goedkoper.
Weet niet precies hoe dat werkt voor 17-jarigen (of is je vriendje al 18+?)

Ik ben vorig jaar (toen was is 16) met een vriendin naar Parijs geweest. Maar dan wel met een reis organisatie, van Nood…

dan kan zeker maar omdat je nog minderjarig bent heb je een briefje van de gemeente nodig waarop een van je ouders toestemming geeft om naar het buitenland te gaan, dat is toch hier in België zo

ja kan wel; maar moet een een brief waarin je ouders het goedkeuren naar disneyland sturen
moet je even naar een reisbureau gaan, die kunnen je alles uitleggen;)
ik heb dit uitgevonden na veeul zoeke want ik wilde dit ook maar het kan dus!

Hoe kunnen anders al die 16-jarige sletjes op vakantie naar Blanes?
:grinning_face_with_smiling_eyes:

Idd even naar een reisbureau gaan en eventueel meteen daar boeken, krijg je formulieren mee (ieder 1) en elke ouder moet daar dan z’n handtekening onderzetten, dan is het gewoon goed!

met beachmasters?:face_with_raised_eyebrow:

Ik wil volgend jaar naar amerika toe!
maar ik denk niet dat iemand met me mee wil XD vriendinnen of ouders kan niet denk…
maar kan je ook alleen op vakantie?:blush:

Ja hoor, ik was 18 toen ik ging studeren in Engeland, dat was maar voor een korte tijd dus waarom niet? Het enige wat problemen kan opleveren is dat je nog geen 18 bent…

.