op rare voorwerpen bijten enzo??

Heej.
even iets raar,
ik heb eigenlijk al wel heel heel lang dat ik bijv. graag bijt op dekens of andere dingen maar nu word het echt erger xd zo raar.
ik heb bijvoorbeeld als ik de kast opendoe waarin de handoeken en washandjes inzitten gewoon al meteen zo’n gevoel van: lekker :slightly_smiling_face: dus soms ga ik gewoon als ik ga slapen zo’n washandje nat maken de punt en dan ga ik heel de tijd op kauwen en bijten enzo op da puntje. da vin k echt te lekker xd
en dat heb ik ook bij mijn deken, dan probeer ik het niet te doen maar ik kan t nie weerstaan om op die punt te gaan bijten enzo. of op de punt van me kussen das kei lekker maar dan is t wel helemaal nattig en dan denk ik NOUW…
en soms heb ik dat ook bij mn haar (ik doe da natuurlijk nie overal of altijd ofso maar kijk) dan denk ik, hmm ik ga dalijk toch douche en dan doe ik een plukje haar in me mond en ga ik er heel de tijd op bijten enzo maar als ik ga douchen kan ik ook nie stoppe met op mn haar te bijten en dan heb ik t net gewassen heb ik t weer helemaal in me mond.
soms doe ik dan wel een washandje in me mond om op te bijten als ik ga douchen maar dan kan ik die voor de rest vd avond niemeer losaten.

ik heb da ook HEEEEl erg bij de draad van bijv. oortjes, opladers, gewoon alle kabels eigenlijk.

soms wil ik het eigenlijk allemaal echt opeten.
ik heb ook een keer een stukje van een draad kapot geknipt en opgegeten en een stukje van een washandje heb ik ook ooit opgegeten.

dit heb ik bij:
kussen
dekens
washandjes
handoeken
mijn haren
mijn mouwen (maar dat doe i maar niet want krijg je zon natte mouw iew)
alle soorten kabels.

WAT IS DIT??

en wat moet ik doen -___- want ik vind t natuurlijk nie erg omdat ik t lekker vind maar tis volgsmij raar als t erger word.

xxx :blush:

Ik vind dit wel een beetje raar… misschien is het wel een soort van puber-versie van duimzuigen? Ofzo?

maar ik deed het vroeger ook al.

Ik heb zoiets laatst bij de Tyra Banks Show gezien: http://www.youtube.com/watch?v=l8A9cQBuV1A
Misschien kan je dat eens bekijken en misschien zie je dingen die bij jou van toepassing zijn (of niet).

Er is een naam voor, geen idee hoe dat heet maar daar hebben ze het ook over.
Daar is bijvoorbeeld ook een vrouw dat graag krijt eet of zelfs een vrouw die elke dag toiletpapier eet en het standaard in een tas meeneemt (niet zo’n kleine rol, maar echt mega!)

Dit lijkt wel (bijna) een dwangneurose, ik zou als ik jou was er voor zorgen dat het niet erger wordt. Al heb je dat zelf natuurlijk niet zo onder controle.

wtf, sorry maar kan je niet helpen dit heb ik nog nooit gehoord. Wel eens gehoord over een meisje die graag lampen en glazen wilde opeten

aaah bij… uhm weet niet meer hoe het programma heet. Maar op BNN dacht ik.
Was een keer een vrouw die at stoepkrijt, en niet zo’n beetje ook…

zoek psychiatrische hulp?

ik hoef toch geen psychiatrische hulp meteen te zoeken als k alleen soms op een washandje bijt of op de draad van iets :$:$ :S

Dit is volgensmij doodnormaal, ik deed het vroeger ook tot mijn 10e ofzo (ik weet niet hoe oud je bent). Maar niet zo erg, gewoon op touwtjes van je trui enzo. Ik denk dat je er wel overheen groeit, of je moet een soort lapje kopen en dat je alléén daarop kauwt, zodat je geen andere dingen nat maakt. Als je dan op je haar wil kauwen, pak je dat lapje.

what the …

Je kauwt op je haar? :grinning_face_with_smiling_eyes:

Ik kauw altijd op het snoertje van mijn oordopjes.

Ik denk dat het gewoon een soort tik is. Bijna iedereen heeft wel een tik.
Ik heb bijvoorbeeld dat ik graag aan dingetjes pulk met mn nagels, bijvoorbeeld aan de randjes van mn tshirt of misschien een knuffel ofiets. Klinkt heel raar haha maar dit is dus mijn tik.
Maar goed, je hoeft inderdaad niet direct hulp te gaan zoeken, dat is onzin.

Dit komt misschien heel erg dom over, maar helpt het niet om voordat je begint te knabbelen op het voorwerp in kwestie van dat anti-duimzuig product erop te smeren? Dat smaakt heel smerig geloof ik, moet je natuurlijk wel de discipline hebben om het er ook daadwerkelijk op te smeren.

En anders iets ongelooflijks heet zoals tabasco? Sowieso dat je dat geen tweede keer meer doet, lijkt me. (het knabbelen dan)

Het is misschien een beetje raar, maar erg is het niet! Zolang jij je er zelf niet aan stoort of last van hebt gewoon blijven doen! Maakt jou het uit! Mensen veroordelen nou eenmaal graag iets wat raar is en zeg nou zelf… val jij er iemand mee lastig? nee, dus lekker blijven doen als je dat wilt!

Ik zou trouwens wel niet handdoeken enzo op gaan eten, dat lijkt me niet heel gezond. Erop sabbelen is tot daar aan toe maar echt opeten…

Klinkt heel erg als Pica? Dat is een aandoening waarbij mensen graag niet-eetbare dingen eten, kijk hier even: http://nl.wikipedia.org/wiki/Pica_(gedrag)

Op je haar sabbelen/bijten is trouwens niet gezond, er is een paar jaar geleden een meisje gestorven aan een haarbal.

Even kijken of ik dat artikel nog kan terugvinden!
Hebbes: http://news.bbc.co.uk/2/hi/health/425609.stm
“…who had a habit of chewing on her hair.”