Op naar het buitenland

Heejjj Girls!
Ik doe nu eindexemamen en in juli ga ik drie maanden naar Engeland als au pair. Ik heb mijn gezin toevallig gevonden. Er stond namelijk een advertentie in de buurtkrant en ik dacht proberen kan geen kwaad. Dus heb ik een mailtje gestuurd en na aardig wat mailtjes over en weer hebben we afgesproken dat ik in juli vertrek. De moeder van het gezin komt uit nederland en blijkbaar woonde ze vroeger naast de vriend van mijn moeder, heel toevallig dus. Ik ben ook van plan om in Australie te gaan studeren dus is dit een goede voorbereiding. Als het goed is vertrek ik dan in februari 2011 naar Australie. Maar moet eerst nog wachten of de studie wordt goedgekeurd door de IB-groep. Ik vroeg me af of er nog andere girls zijn met ‘wilde’ plannen om naar het buitenland te gaan en of er nog andere meiden met ervaring zijn. Ik ben benieuwd naar jullie verhalen.
Xx

Yep,
Ik ga na dit jaar een half jaar werken & daarna een half jaar naar Australië. Beetje werken en rondtrekken!

Oww leuk, waar in australie ga je heen en wat voor werk ga je doen?? Zijn er ook nog andere girls met spannende verhalen???:slightly_smiling_face:

upje

Weet nog niet precies waar ik heen ga. Maar waarschijnlijk in de buurt van Sydney. En dan weet ik ook nog niet wat voor werk ik wil gaan doen, haha. Maar er is in principe genoeg te doen. De meeste mensen daar gaan fruit plukken. Ik zit te denken aan een baantje in de horeca, en anders is fruit plukken altijd nog een optie :wink:

Ik heb een tijd in Parijs gewoond en naar school gegaan. Ik vond het heel leuk, ook wel moeilijk soms want je moet alles zelf doen en ik sprak de taal helemaal niet. Maar ik heb er ontzettend veel van geleerd, heel veel leuke vrienden erbij gekregen en ben een stuk zelfstandiger geworden:D Ik zou het zo weer doen:D

Ik ga ook au pair worden! Ik wist niet echt wat ik na mijn eindexamen wilde doen dus ik wilde een jaartje naar Engeland gaan als au pair. Dus ik gaan zoeken, maar nu heb ik een hele leuke familie gevonden in Griekenland! Dus eind augustus vertrek in naar Piraeus, vlak bij Athene. De moeder is ook Nederlands en de drie kinders spreken dus ook Nederlands. Ik vind het wel spannend maar ik heb er superveel zin in. Ik ga voor ongeveer een (school)jaar. Wat ga je in die maanden doen tussen Engeland en Australië?

Ik ga na mn examens (nu examens) een jaar naar Amerikaanse High School :slightly_smiling_face:

Ga je met een organisatie?

Ik ga dus in juli drie maanden naar Engeland en heb voor die periode vrij kunnen krijgen van mijn huidige werk. Dus als ik terug ben kan ik daar weer gewoon aan de slag en dat werk blijf ik dan doen tot ik naar Australie vertrek. Zo kan ik mooi nog wat geld sparen want het kost allemaal aardig wat. Maar ik ga niet met een organisatie. Ik had het in een advertentie in een krant gelezen en toen bleek dat de vriend van mijn moeder, die moeder kent van vroeger. Dat vind mijn moeder wel een fijn idee, dat het niet helemaal vreemd is. Hebben jullie verder nog leuke dingen te vertellen over naar het buitenland gaan?

woow super vet dat je naar aulstralie gaat! daar wil ik ook echt nog naar toe! (:

ik ben voor iets langer dan een half jaar naar griekenland, engeland en portugal gegaan. daar behoorlijk wat vrijwilligerswerk gedaan.

in september behoor ik ook voor drie maanden naar het buitenland te gaan, maar ik weet echt nog niet waar naar toe, dus het zou ook nederland kunnen worden. gelukkig moet ik voor school echt super vaak naar het buitenland, can’t wait! :grinning:

Wauw, Australië… Awesome! =)
M’n zus en ik willen daar ook zó graag heen… We willen voor Qantas gaan werken en misschien in Australië gaan wonen =D

Ik wil zo graag naar Australie of Nieuw-Zeeland! Ik heb dit jaar examens, maar ga eerst een 4jarige opleiding doen(verpleegkunde). In deze opleiding kan je ook stage lopen in het buitenland! Dus dan ga ik proberen Australie te regelen… Maarja dat zijn allemaal dromen, hihi. Vroeger zei ik wel altijd ik wil later als ik groot ben in Nieuw-Zeeland wonen, hihi.

Ik heb er ook vaak over nagedacht om na mijn middelbare school een jaar naar het buitenland gegaan, maar heb er uiteindelijk toch voor gekozen meteen verder te studeren. Ik zou wel graag stage in het buitenland willen, dus ik hoop dat dat kan. En anders misschien na mijn studie een jaar naar het buitenland ofzo, lijkt me echt geweldig!

Wat leuk zeg! (: Ik ben zelf ook au pair geweest, maar dan in Paris <3
En ik ben twee maanden naar Thailand geweest, onder andere voor vrijwilligerswerk!
En als het aan mij ligt wordt er nog veel toegevoegd aan mijn reiservaringen :grin: