Op mezelf en ruzie met de buren

Hallo dames,

Ik woon sinds 4 maanden op mezelf in een leuk huurhuisje.
Dit is de eerste keer maar ik heb nu al ruzie met de buren!
Ik woon in een doodlopende straat met aan beide kanten huizen.
Ik woon helemaal aan het einde van de straat in een hoekwoning.
Mijn overburen hebben een vrijstaand huis incl. oprit met plek voor 3 auto’s.
Zelf heb ik ook een auto.
Nu is het zo dat de straat heel krap is, keren is heel moeilijk en je mag alleen aan de kant waar ik woon parkeren omdat je anders voor de oprit van de overburen parkeert.
Vanaf dat ik aan het verhuizen ben heb ik al ruzie met de buren.
Het probleem is het parkeren.
De overburen hebben 3 (!) autos, en allemaal zijn het van die grote autos.
Op de oprit passen alle 3 hun autos maar ze parkeren steeds voor mijn huis.
De straat is super smal en toen de verhuiswagen met mijn spulletjes kwam zetten ze hun auto niet eens aan de kant.
Ik heb er niks van gezegd ik dacht laat maar.
Oke, het huis heeft een hele tijd leeg gestaan, prima als je er dan parkeert maar nu woon ik er en ik wil mijn auto ook gewoon voor mn huis kwijt en niet met mn zware boodschappen een heel stuk lopen omdat hun zo nodig voor mijn huis moeten parkeren.
Het is al een keer bijna geescaleerd toen mn vader er wat van zei gingen ze bijna met elkaar op de vuist!
Het is een openbare weg en iedereen mag daar parkeren dat snap ik maar ze hebben 3 grote autos en een oprit die groot genoeg is en toch parkeren ze hem altijd voor mijn huis.
En dan ook nog zo dat mijn auto er niet meer tussen past terwijl ze nog een heel stuk naar voren kunnen.
Ik word hier echt razend om.
Ik heb een fiat seicento, echt een super kleine auto en daar is geen plek voor in de buurt en voor 3 van die grote bakken wel?
We hebben er al eens over gesproken en ze zeiden tegen mij: ja we betalen super veel belasting voor onze autos dus we parkeren m lekker op de openbare weg en de vorige bewoners parkeerde de auto altijd achteraan!
Ze wilde gewoon niks schikken.
Ze hebben me zelf een keer bedreigd, toen ik de politie belde vertelde die me dat er niks aan te doen was omdat iedereen daar mag parkeren en dat ik het zelf maar op moest lossen!
Ik word hier gewoon zo moe en verdrietig van, mn eerste huisje en dan iedere keer irritaties met de buren.
Na de ruzie kwam de buurvrouw die naast me woont even bij me kletsen.
Ze vertelde me dat de overburen haar hadden gevraagd om tegen de politie te zeggen dat ik een asoo was en dat ik hun bedreigd had!
Ook zei ze dat de hele buurt zich aan hun gedrag irriteert, ze parkeren namelijk ook voor haar huis.
Vorige week kwam ik thuis uit mn werk en hadden ze alle 3 de autos in n rij geparkeerd en ze stonden in totaal voor 3 huizen van iemand anders!
Maarja niemand zegt er wat van behalve ik.
Ik weet gewoon niet wat ik moet doen.
Iedere keer irriteer ik me eraan, en volgens mij parkeren ze express zo breed dat ik er niet meer achter kant terwijl ze nog minimaal 1 meter naar voren kunnen.
Echt ze parkeren zo dat er geen auto meer voor en geen auto meer achter kan parkeren.
En als ik dan een keer voor mn huis sta en ik ga bijv. boodschappen doen dan halen ze hun auto snel uit de dam en parkeren die voor mn huis!
Ze willen niks veranderen en n gesprek helpt niks.
De andere buren zeggen er niks van en de politie zegt dat t de openbare weg is en ze daar gewoon mogen parkeren.
Ik sjouw nu iedere keer mn zware boodschappen mee terwijl ik gewoon voor mn huis kan parkeren.
Verhuizen is ook geen optie.
Meiden help me, wat zouden jullie doen?

Loop een keer met je sleutel erlangs.
Nee doe dat maar niet maar ik denk dat je er weinig aan kan doen, iedereen mag er parkeren idd.

Jeetje ik snap dat je hier ontzettend moe van wordt! Wat ik zou doen is met meerdere buren aankloppen, en niet een voor een, zodat ze sneller doorhebben dat het echt niet oke is wat ze doen…
Heel veel succes!

Jeetje, wat een vervelende mensen. Maar het stomme is dat je er zo weinig aan kan doen inderdaad. Weet niet zo goed hoe je dit kan oplossen, helemaal als ze gewoon niet willen luisteren. En om nu voor hun oprit te parkeren is ook een beetje stom en niet toegestaan, dus dat schiet ook niet op… :’)

Jemig wat kinderachtig van die mensen zeg! Maar zoals je al zegt, de politie kan er niets aan doen dus dan houd het op. Ik bedoel, wat kun je er uberhaubt verder aan doen? Die mensen hebben scheit aan alles en als je hun met iets lastig gaat vallen dat staat de politie geheid wel bij jou op de stoep. Ik zou die mensen uiteindelijk (wat in eerste instantie zou ik ook een grote bek opzetten) gewoon negeren, ondanks dat ik me er kapot aan erger, gezien de rest van de buren er niets aan wil doen.

Zodra er een plekje op hun oprit is, zou ik hem er even neerzetten. Gewoon even laten zien dat er niet te sollen valt en dan haal je hem weer weg.

^ Dat zou ik misschien ook wel gedaan hebben inderdaad.

Haha sleutel heb ik al eens aan gedacht maar dat is n beetje te erg.
Probleem is dat ik alleen goed contact hem met de buren naast mij.
De rest van de buurt ken ik niet en die hebben er ook geen last van.
De auto staat altijd voor mijn huis en die van de buren naast mij af en toe.
Ik wil ook niet de bitch van de buurt lijken als ik iedereen optrommel.
Ik zit er t meest mee, en de buurvrouw af en toe maar die heeft een 45km autootje dus die past overal wel tussen.
En de buurvrouw en mn overburen liggen elkaar ook niet door dat parkeren dus dat zal helaas niet veel helpen.

Zet je auto op hun oprit? :cold_sweat:
Nee dit is echt heel vervelend, de buren van mijn moeder parkeren ook altijd heel aso, dat ze 3 parkeer plekken innemen! Omdat ze de auto precies voor de deur willen hebben.
Kan je niet je auto op zn manier neer zetten dat hun er niet meer uit kunnen? Ook al lost uitdagen niks op. Maar bij mij in de flat heeft iedereen een eigen parkeer plek, met beugels etc, zodat niemand op jou plek kan komen te staan. Maar dan zetten ze de autos gewoon voor die parkeerplekken. En ik heb dan geen auto, maar ja mijn ouders kunnen er dan bijvoorbeeld niet meer uit met de auto. Ik heb ook al een keer de politie moeten bellen omdat er auto’s stonden en de weg blokkeerde voor een ambulance. En ook parkeerbeheer ingeschakeld, en nu staat er nooit meer een auto waar die niet mag staan.
Ja soms afentoe, maar dan is zn auto ook na 5 minuten weer weg.

Tjah… dat is de openbare weg… valt niets aan te doen.

Jammer genoeg lopen er ook vandalen op de openbare weg… (Een krasje hier, een krasje daar, een ruitenwisser beetje omplooien, lege blikjes aan hun uitlaat binden… :wink: )

Oja en parkeren voor de oprit heb ik 1x gedaan (was me niet bewust van dat ze er dan niet meer uit konden haha) en daardoor kwam die ruzie.
Ze begonnen mij vanuit t raam uit te schelden en toen werd mn vader boos haha.
Ze hebben een hek voor de oprit dus daar parkeren is kan ik niet.
+ ze hebben een kalf van een hond die al blaft als je langs loopt dus zo graag wil ik er ook niet staan.

Ja en toeval bestaat niet. Als je dat doet staat de politie zo voor je deur naast dat het nogal triest zou zijn als je schade gaat aanbrengen aan andermans auto, hoe vervelend die mensen ook zijn.

Voor het hek neer zetten dan :grinning:?

^ Je mag alleen aan de kant van haar huis parkeren.

Oh ja, zie ik nu ook idd…
Buren kunnen echt zo vervelend zijn

Idd anders kunnen de overburen niet weg omdat je voor de oprit staat.
Alle overburen hebben namelijk wel een eigen oprit met parkeerplekken.
Ze hebben genoeg plek maar vertikken het gewoon en ik ga niet helemaal achteraan parkeren omdat de mensen die voor mij daar woonde dat toevallig deden.
Ik vind t zo asociaal en ik kan er niks aan doen.
En ik heb echt een heel klein autootje en ze eisen gewoon het hele stuk voor mn huis op met die 3 grote bakken van hun. (Ze gaan altijd met dezelfde autos weg en dat zijn toevallig precies de autos die op de oprit staan en die voor mn huis laten ze altijd staan)

Is het echt verboden om aan hun kant van de weg te parkeren, of wordt dat gewoon niet gedaan? Anders zou ik hun oprit blokkeren als hun auto’s daar eens een keertje staan. :’)

Oh, net gelezen… Hmm, misschien hem daar net lang genoeg zetten dat ze het doorhebben, en dan verplaatsen voor de politie er is? Pff, ik zou hun banden waarschijnlijk al lang platsgestoken hebben als ik jou was. Wat een zakken!

Er staat officieel geen bord dat het niet mag maar de politie vertelde me dat je niet voor hun oprit mag parkeren (logica)
Ik heb het 1x per ongeluk gedaan en ze gingen me gelijk bedreigen en schreeuwen dat ik mn auto weg moest zetten enzo.

Tuurlijk snap ik dit ook wel nu maar dit is gewoon zo irritant.
Als ik boodschappen heb gedaan moet ik 3x heen en weer lopen met die zware tassen.
en waarom? omdat de overburen zo nodig 3 dikke autos voor de deur willen hebben staan en dus is er geen plek meer voor mijn kleine autootje.
grrrrr

http://www.hetccv.nl/instrumenten/Buurtbemiddeling/index ?

Naar de rechter.