Hallo dames,
Ik woon sinds 4 maanden op mezelf in een leuk huurhuisje.
Dit is de eerste keer maar ik heb nu al ruzie met de buren!
Ik woon in een doodlopende straat met aan beide kanten huizen.
Ik woon helemaal aan het einde van de straat in een hoekwoning.
Mijn overburen hebben een vrijstaand huis incl. oprit met plek voor 3 auto’s.
Zelf heb ik ook een auto.
Nu is het zo dat de straat heel krap is, keren is heel moeilijk en je mag alleen aan de kant waar ik woon parkeren omdat je anders voor de oprit van de overburen parkeert.
Vanaf dat ik aan het verhuizen ben heb ik al ruzie met de buren.
Het probleem is het parkeren.
De overburen hebben 3 (!) autos, en allemaal zijn het van die grote autos.
Op de oprit passen alle 3 hun autos maar ze parkeren steeds voor mijn huis.
De straat is super smal en toen de verhuiswagen met mijn spulletjes kwam zetten ze hun auto niet eens aan de kant.
Ik heb er niks van gezegd ik dacht laat maar.
Oke, het huis heeft een hele tijd leeg gestaan, prima als je er dan parkeert maar nu woon ik er en ik wil mijn auto ook gewoon voor mn huis kwijt en niet met mn zware boodschappen een heel stuk lopen omdat hun zo nodig voor mijn huis moeten parkeren.
Het is al een keer bijna geescaleerd toen mn vader er wat van zei gingen ze bijna met elkaar op de vuist!
Het is een openbare weg en iedereen mag daar parkeren dat snap ik maar ze hebben 3 grote autos en een oprit die groot genoeg is en toch parkeren ze hem altijd voor mijn huis.
En dan ook nog zo dat mijn auto er niet meer tussen past terwijl ze nog een heel stuk naar voren kunnen.
Ik word hier echt razend om.
Ik heb een fiat seicento, echt een super kleine auto en daar is geen plek voor in de buurt en voor 3 van die grote bakken wel?
We hebben er al eens over gesproken en ze zeiden tegen mij: ja we betalen super veel belasting voor onze autos dus we parkeren m lekker op de openbare weg en de vorige bewoners parkeerde de auto altijd achteraan!
Ze wilde gewoon niks schikken.
Ze hebben me zelf een keer bedreigd, toen ik de politie belde vertelde die me dat er niks aan te doen was omdat iedereen daar mag parkeren en dat ik het zelf maar op moest lossen!
Ik word hier gewoon zo moe en verdrietig van, mn eerste huisje en dan iedere keer irritaties met de buren.
Na de ruzie kwam de buurvrouw die naast me woont even bij me kletsen.
Ze vertelde me dat de overburen haar hadden gevraagd om tegen de politie te zeggen dat ik een asoo was en dat ik hun bedreigd had!
Ook zei ze dat de hele buurt zich aan hun gedrag irriteert, ze parkeren namelijk ook voor haar huis.
Vorige week kwam ik thuis uit mn werk en hadden ze alle 3 de autos in n rij geparkeerd en ze stonden in totaal voor 3 huizen van iemand anders!
Maarja niemand zegt er wat van behalve ik.
Ik weet gewoon niet wat ik moet doen.
Iedere keer irriteer ik me eraan, en volgens mij parkeren ze express zo breed dat ik er niet meer achter kant terwijl ze nog minimaal 1 meter naar voren kunnen.
Echt ze parkeren zo dat er geen auto meer voor en geen auto meer achter kan parkeren.
En als ik dan een keer voor mn huis sta en ik ga bijv. boodschappen doen dan halen ze hun auto snel uit de dam en parkeren die voor mn huis!
Ze willen niks veranderen en n gesprek helpt niks.
De andere buren zeggen er niks van en de politie zegt dat t de openbare weg is en ze daar gewoon mogen parkeren.
Ik sjouw nu iedere keer mn zware boodschappen mee terwijl ik gewoon voor mn huis kan parkeren.
Verhuizen is ook geen optie.
Meiden help me, wat zouden jullie doen?