Op leeftijd afkeuren/zeiken

Goed, ik ren hier nu een poosje rond op 't forum en zal denk ik één van de oudste zijn hier met m’n 20 jaar.
Maar wat me zo vaak op valt in reacties van sommige meiden hier, is dat ze al gauw hun onredelijkheid spuwen over de leeftijd van de topicstartster.

Die komt met een probleem op tafel, waar dit forum o.a. voor bedoelt is en vraagt jullie om hulp.
Negen van de tien komt dan vaak naar voren: Je bent 13, of Je bent 14
Ja en nu? Moet je diegene dan meteen geen antwoord geven?
De opener van zo’n topic verwacht geen reactie op iets wat met haar leeftijd te maken heeft. Iedereen heeft zo haar ding.
En of je nu 12 bent of 20, deal with it!

Zo jammer dat het elke keer terug moet komen. Oordeel daar nou eens niet over. Ik vind het kinderachtig als je jezelf ouder op wilt stellen en iemand afkeurt/zeikt/wijst op een leeftijd.

Kortom: als je 't niet zin? Reageer dan niet en bekommer lekker over jezelf.
*amen*

Mee eens, maar ik denk niet dat het ‘probleem’ door dit topic wordt opgelost.

halleluja

Nee, dat is ook niet mijn bedoeling.
Het gaat me er meer om dat veel meiden hier zich zo kinderachtig opstellen door een probleem af te rekenen op iemands leeftijd.
Meer als reden, dat ze inzien dat ieder z’n ding heeft, ongeacht leeftijd.
Leeftijd is maar een getalletje hea.

Dat is meestal dan omdat het dan vragen zijn over seks en dergelijke en mensen dan over het algemeen van mening zijn dat diegene daar dan te jong voor is en dus het antwoord op die vraag niet eens hoeft te weten.
Ik kan het wel begrijpen omdat die mensen vaak ook wel te jong zijn maar het is inderdaad wel nutteloos om zo’n reactie te geven al vindt ik wel dat je iemand erop kan wijzen.

Jammer genoeg is dit een forum en zal je nooit reacties kunnen stoppen die je niet aanstaan.

Wat is iedereen toch weer aardig.

Wel vind ik, dat als iemand van 10 ofzo, begint over dat ze te dik is en dat ze model wil worden (ik verzin maar even wat) dat je er wel op mag wijzen hoe oud ze is. Want op je 10e heb je helemaal niets met model zijn te maken en ook niet veel met te dik zijn of iets.
En af en toe komt er wel iemand langs die heel kinderachtig doet, dan vind ik het wel kinderachtig om te wijzen op haar leeftijd. Ikzelf ben 14, en ik zeg niet dat ik al volwassen ben ofzo, maar ik speel allang niet meer buiten en ik denk van mezelf dat ik niet al te kinderachtig reageer op Girlscene.
Maar idd.
Ik vind dat deze topicstarter, ook al is ze 20, een goed topic heeft geopend.

Met dat eerste heb je een punt.
Als iemand 12 is en een topic opent sex hebben met je vriendje, zal ik ook opkijken van de leeftijd.
Maar als iemand daarentegen 15 is, dan kan je iemand daar niet op afrekenen. Daarbij, schaadt het nooit om ook iemand van 12 advies te geven op dat gebied.
Ze zoeken het niet voor niets op een forum/internet, omdat ze zoiets niet durven te vragen in directe omgeving.

Uiteraard, mooi voorbeeld en goed omschreven.
Als aanvulling wil ik dan wel geven, net zoals ik hiervoor deed.
Dan nog schaadt het niemand om een advies te geven wat zij wel kan doen. In jouw voorbeeld: iemand van 10 advies geven om te wachten tot ze ouder is. En niet meteen roepen: je bent 10, ga met barbies spelen.
Je zou dat zelf ook niet leuk vinden lijkt me.
Maar goede verwoording!

in sommige gevallen vind ik het zelf normaal om mensen op hun leeftijd te wijzen. denk aan de vele topics à la “hellup, ik ben 14 en heb nog geen borsten!!!”. maar je hebt wel gelijk dat je dan gewoon kan zeggen van “je bent 14, heb wat geduld” ipv ze onmiddellijk uit te lachen.

waar ik me ook aan kan storen is afzeiken op spelling. goed, als iemand volledig breezaaah typt of echt té erge fouten maakt wijs ik ze er wel op maar iedereen maakt wel eens een dt fout en dan erger ik me doooood aan mensen die het hele ding cyteren en alles in het vetjes verbeteren.

Ja, spellingsfouten is idd ook zoiets.
Ik kan me er idd ook vreselijk aan storen, maar goed niet iedereen heeft de Nederlandse spelling nog onder controle en dan laat ik het maar voor lief.
Enkele laten dat ook voor lief en uiten dat niet in een antwoord, alle loof voor hen. Anderen moeten het er persé inzetten alsof ze dan de beste zijn.

Daarnaast is iemand de les lezen op zo’n moment ook niet altijd eerlijk. Elk mens maakt fouten en wie zijn wij om diegene niet even te helpen.

Ja maar als iemand een heel serieus probleem heeft en een heel verhaal neer kalkt zonder hoofdletters en leestekens, kan ik diegene moeilijk serieus nemen en de moeite nemen om diegene te helpen.

Over het algemeen vind ik dat je gelijk hebt. Het ligt ook niet aan de leeftijd hoe “volwassen” iemand, maar aan het gedrag. Daar komt nog eens bij dat een “kinderlijk” kind ook een serieus probleem kan hebben, waar ook gewoon normaal op gereageerd kan worden.

Maar ik vind wel dat de mensen van mijn leeftijd of jonger vaak overal zo snel bij willen zijn en onzeker worden als ze dat nog niet zijn. “Help, ik heb nog nooit een vriendje gehad/gezoent” (of tegenwoordig zelfs: “ik ben nog maagd!”) of idd “Paniek, paniek! Ik heb geen tot weinig borsten!” Dan heb ik ook zoiets van; kom op zeg, dat komt allemaal vanzelf wel!

Jij doet er anders net zo mooi aan mee, met dat ‘afkeuren op leeftijd’.

Precies.
Dan moet je gewoon zeggen van; joh, wacht nog even totdat je iets ouder bent, het komt allemaal nog wel, etc.
Niet meteen beginnen van; ga toch spelen met je barbies, wat heb jij er nou verstand van jij bent nog maar …, etc.
Bovendien is het soms ook wel handig om als ‘een jonger iemand’ hier een topic te starten tussen de wat ouderen, omdat die anderen die problemen bijvoorbeeld al gehad hebben.

maar als zo meisje van 13 of 14 zegt oooo ik ben afgewezen en ik vind nooit meer een ander of ooo nooit iemand vind me leuk

dan mag je wel zeggen komop je bent 13

Hangt ervanaf… er worden weleens topics geopend met ‘hoe maak ik seks spannender’ oid door meisjes onder de vijftien, en dan denk ik ook wel eens :face_with_raised_eyebrow:

Maar ik ben graag in topics met heftige discussies te vinden, en daar zie ik wel eens meisjes van 14-15 waarvan ik denk van ‘wow, jij bent echt volwassen en welbespraakt!’ en mensen van mijn eigen leeftijd waarvan ik denk ‘okee, daar is een post-natale abortus nodig’.

Dus tsja, ik ben het half eens met de topicstartster. Het heeft te maken met hoe diegene zich gedraagd, wat voor topic het is (“HELP IK HEB NOG GEEN VRIENDJE GEHAD” je bent 14, so what?) maar ik vind het inderdaad vrij jammer dat sommige meisjes met echte issues, problemen of een interessant topic afgezeken worden omdat ze toevallig wat jonger zijn.