op latere leeftijd weer beginnen met klassiek ballet

Hee meiden,

Ik heb ongeveer vanaf dat ik 6 jaar was tot mn 12e op klassiek ballet gezeten. Ik ben er af gegaan omdat het frusterend voor mij werd, ik heb een evenwichtsstoornis, waardoor pirouettes maken, etc. bijna niet gaan.
Maar nu, 4 jaar later, mis ik het zo. Ik zou zo graag weer aan ballet willen doen, ik luister naar de muziek, ga naar voorstellingen, etc, maar ik wil het weer zelf doen.
Sowieso is mijn evenwicht dus een ‘huge problem’, maar daarnaast zal ik in een groep komen met allemaal 12 jarige meisjes enzo.
Hebben jullie ervaring om op latere leeftijd het dansen weer op te pakken? En wat denken jullie dat ik moet doen. Het is mijn droom om weer ballet te gaan dansen, maar door mijn evenwicht weet ik niet of die wel zo realistisch is.
xx

Het opnieuw oppakken zal geen probleem zijn denk ik! Na een paar weken zit je er vast weer in, omdat je het zo lang hebt gedaan. En die pirouettes, daar valt niets aan te doen behalve oefenen. Als je docent het weet van je evenwichtsstoornis, kun je ook gewoon 1 pirouette maken terwijl de rest er meer doet, dat zal ook geen probleem zijn lijkt me. Gewoon doen, als het tegenvalt kan je er ook altijd weer af!
Ik ben 17 en ik ga dit jaar ook beginnen met ballet.

Is er geen volwassenengroep o.i.d.? Dan zou je daar bij kunnen, die is er hier ook. (18+ is dat bij ons)

Dan zit je niet bij 12 jarige meisjes lijkt mij.
Bij mij waren echt leeftijdsgroepen en daar zat niet zoveel verschil tussen