Op kamers

Hey meiden, ik zit nu bijna 2 maanden op kamers en eigenlijk voel ik me helemaal niet goed. Ik vind het niet leuk, de studie is moeilijk en ik weet niet of de examens wel zullen lukken. En het klinkt misschien heel stom enzo maar ik wil niet zo ver weg zitten van mijn vriend, we zijn al zo lang samen.
k weet niet goed wat ik moet doen. Maar k heb geen zin om dit nog 4 jaar langer vol te houden

ga samenwonen?

maar er is een algemeen topic :slightly_smiling_face:

Is het probleem nou dat je het erg vind om ver van je vriend te wonen? Of je opleiding? of op jezelf wonen?
Wat is precies nou het probleem?

Zoek iemand om er over te praten, ga naar je ouders.

Je moet je niet focussen op je vriend, het is studentenleven is echt om van te genieten en daar je moet je je op richten.

Wat vind je precies niet leuk? Je opleiding? Het alleen zijn? Weinig sociaal contact in je studentenstad? Praat er over, en focus je er op om het leukste er van te maken!

Hmm lastig! Hoe oud ben je eigenlijk?
En mag ik vragen in welke stad je studeert?
Is het een idee om met je vriend samen ergens anders te gaan wonen? Natuurlijk heb je dan reistijd, maar misschien voel je je in bv. een kleinere/andere stad wel meer thuis. Ik heb ook wel die ervaring dat als je in een studentenstad komt, er opeens heel veel op je af komt. Ik kom uit een klein stadje en voel me daar veel meer op m’n gemak :slightly_smiling_face: En hoe ver moet je eigenlijk reizen als je thuis zou wonen?
Want heel veel mensen zeggen misschien ‘kijk het nog even aan’, maar als het niet goed voelt dan wéét je dat gewoon! Dat verandert ook niet zo 1 2 3. Zoek alvast naar alternatieven voor je opleiding, je hebt in ieder geval nog even tijd om daarover te beslissen, en praat met je ouders/vriend/iemand anders!

Alledrie toch? :stuck_out_tongue:

alles samen is het probleem :slightly_smiling_face:

Ik ben van België en studeer in Antwerpen, als ik elke dag heen en weer zou reizen ben ik 3u onderweg in totaal (de heen en terugrit samen).
Samenwonen gaat moeilijk lukken aangezien zijn mama hem behandelt als een klein kindje…

En ik ben 19

Weetje wel hoeveel mensen jaloers op je zouden zijn dat jij in Antwerpen woont? Studeren en uithuis gaan is zó leuk, het is zo’n stap in je leven, en een echte bevrijding! Dat moet je je gewoon beseffen.

En, ja, ik vind het nogal suf dat je je vriend mist. Ik ga er vanuit dat jullie elkaar nog in het weekend zien? Dat is toch vaak zat? En ik weet zeker dat hij het niet erg vind om afentoe een avondje naar jou toe te komen.

Ik kan maar gewoon niet benadrukken hoe leuk alleen wonen is, maar je moet er wel je voordeel mee pakken en niet thuis gaan zitten tobben. Bekijk alle voordelen!

Eh faalhaasje, voor sommige mensen is je vriend 5 dagen niet zien best wel lang hoor… zeker omdat je dan in het weekend vaak ook nog andere dingen te doen hebt.
Ik denk dat je nog even moet wennen eigenlijk, een nieuwe studie beginnen en opeens uit huis gaan zijn twee best heftige dingen. Ik zit eigenlijk met precies hetzelfde als jij maar probeer even wat langer vol te houden, als je over een paar maanden nog zo denkt kun je altijd nog veranderen.

bedankt, tis inderdaad wel een grote stap geweest… Maar ik dacht dat k het wel gewoon zou zijn na 2 maanden

Er is een algemeen topic voor op kamers gaan!