Op kamers

Ik zoek ook een kamer in Nijmegen. Bij de SSHN zit ik in de eerste reisurgentie of zo iets, maar die hebben pas rond oktober/november een kamer ovor me…

Up, ben benieuwd of iemand antwoord heeft op de vragen van YellowFish hierboven. Dat vroeg ik me namelijk ook af!

Volgens mij is er haast altijd wel een vloer en geverfde/behangen muren. Soms zijn er ook al kasten ingebouwd oid. Meestal mag je daar dan niks aan veranderen, bij de SSHN iig niet. Als er wel meubels in staan (vaker bij een hospita) staat dat er bij in de advertentie.

Ik woon op kamers. Het handigste is dat je op veel kamers gaat reageren en dan een of twee dagen er voor uittrekt om ze allemaal stuk voor stuk te bezoeken :slightly_smiling_face:. Daardoor kom je snel tot de conclusie wat je wil. Studentenhuizen zijn vaak vies. Overigens wel weer heel gezellig omdat je veel huisgenoten heb. Persoonlijk hou ik daar niet van, ik zit dus ook niet in een studentenhuis, maar in een soort aanleunwoning (wat ik getroffen heb overigens) met nog 1 andere huisgenoot.

Daarnaast zou ik voor een ruime kamer gaan, aangezien je vaak maar 1 kamer heb waar je de hele week door moet brengen. Hiermee bedoel ik dat je hier eet, drinkt, slaap, oftewel leeft! In de meeste studentenhuizen zijn er namelijk niet echt gezamelijke ruimtes op de keuken en douche na. Voor de rest is er vaak geen woonkamer of iets aanwezig.

En nog een tip begin optijd met zoeken! Want voor je het weet zijn alle leuke kamers eruit :wink:. Succes!

Ik weet niet of je ook naar Nijmegen gaat, en naar de HAN maar daar heb je bij de intro een groepsaccomedatie! :wink:

mijn advies is heel snel een kamer te gaan zoeken anders gaat het je echt niet meer lukken voor het begin van het schooljaar

-

Welke opleiding ga jij doen bij de HAN?

^^ Ik heb een kamer! :grinning:

Niet in een studentenhuis, maar bij een (oudere) vrouw thuis en dan alleen bij haar. Maar ik zit dan op een zolderkamer, dus erg groot! en eigen keukgelegenheid. En ze vindt het helemaal geen probleem als er mensen langskomen etc. dat heeft ze juist graag.
Ik kan me ookinschrijven in de gemeente, maar hoe gaat dat precies? Dan ga je daar gewoon naartoe en zeg je “ik kom me inschrijven?” En hoe zit dat eigenlijk met een huurcontract? :S Is er altijd sprake van een huurcontract dat je moet ondertekenen? of is dat alleen als je via de SSHN ofzo iets krijgt? Ben ik eigenlijk helemaal vergeten te vragen aan haar :stuck_out_tongue:

Hoe ben je aan die kamer gekomen? Viavia of via kamernet oid?
Ik hb nog steeds niks en ik ben echt bang dat ik per 30 aug nog niks heb…

Ik heb zelf een oproep geplaatst op kamertje.nl -kost dan wel even ¤20 maargoed- ik heb daarop 3 reacties gekregen. Waaronder van de vrouw waar ik nu terecht kan.
Zo’n oproep wil daarom misschien ook wel helpen! weet niet of je dat al hebt gedaan?

Ja… ik heb ook een kamer…
Ik heb op kamernet op verschillende kamers gereageert en meteen gevraagd of ik op maandag langs kon komen…
Zo kon ik op die dag naar 5 kamers gaan kijken.
Heb uiteindelijk gekozen voor een kamer dicht bij school/centrum en in een gemengd studentenhuis… Het lijkt me wel heel leuk allemaal!

Ah okee. Ik reageer echt op bijna elke kamer die in mn budget past, maar wordt dus iedere keer op basis daarvan al afgewezen. Wat hadden jullie in die reacties gezet?

ja ik ook. Ook als ik reageer op kamers die net boven bij budget zijn.
Echt erg leuk dit. Gelukkig hebben de mentoren van m`n studie me een slaapplek voor tijdens de introductie beloofd… Maar nu dus nog een onderkomen voor daarna, want ik ga écht niet heen en weer.
Wel beter dat je een kamer hebt, yellowfish! Maar kreeg je door die oproep geen berichten van -ehm hoe zeg ik dit- enge mensen -zegmaar- ? Ik zit er btw over na te denken even een bezoekje te brengen aan Nijmegen zeer binnenkort, om briefjes op te hangen bij de AH enz. Maar ik ben zo bang dat ik dan ook reacties van ‘enge’ mensen krijg… BAHBAH, ik haat deze zoektocht…

@ wassertropfchen; Daar ben ik ook bang voor. Ik heb al 1x gehad dat ik me voor de cam moest uitkleden voor een kamer :’) straks hebbewn we een hijger ofzo.
Maar ik ga miss morgen, en anders maandag even afreizen naar Nijmegen om daar een te kijken en inderdaad, ook briefjes op hangen.

@ Wasserstropfchen: Nee, ik kreeg gelukkig geen reacties van enge mensen :stuck_out_tongue: Maar ik heb verder in de oproep ook mijn mobiel niet gegeven etc., alleen mijn e-mail adres :slightly_smiling_face: Maar vaak krijg je inderdaad wel reacties van wat oudere (alleenstaande) mannen of vrouwen. Die vrouw waar ik nu zit is 60 dusja:P Maargoed als je misschien goed aangeeft dat je in een studentenhuis wil (als je dat wilt ¿) dan zullen oudere mensen waarschijnlijk niet reageren.

Is er niet een studentenvereniging met meerdere huizen? Misschien kun je daar dan bij gaan…

Studentenverenigingen laten vaak geen eerstejaars in hun huizen wonen. Al helemaal niet als diegenen nog niet eens de introductieperiode door zijn.