Op kamers.

Hallo,

Een goede vriendin van mij, heeft het niet echt goed thuis en wil straks als zij 16 jaar is op kamers en studeren.
Mijn vraag is kan dit op 16jarige leeftijd?, moet je in een soort van woongroep op kamers dan of mag je direct helemaal op je eigen wonen en heeft 1 van jullie hier ervaring mee?
Bedankt!

als het goed is mag je gewoon op kamers. Vraag is alleen of ze een kamer vind (veel studentenhuizen willen niet zulke jonge meisjes) en of ze het kan betalen. En of haar ouders meewerken, want vaak moeten ouders garant staan als je minderjarig bent.

kan, m´n nicht ging ook op kamers toen ze 16 was, zonder een woongroep

wooow 16, vet vroeg! het kan volgens mij wel inderdaad, met wat geregel… zou ik destijds nog niet aangekund hebben. nu wil ik niets liever dan weggaan. :stuck_out_tongue:

Ja het kan mijn stiefzus was ook 16 toen ze op kamers ging , me ouders betalen nog wel een enkele dingen maar zij derest zelf :slightly_smiling_face:

mijn vader was ook (net) 16.
maarja, misschien ligt het weer anders bij een jongen dan bij een meisje… zou het niet weten?
maar volgens mij kan het gewoon hoor :wink:

Het kan wel, maar als mensen zelf iemand uit mogen kiezen die ze erbij willen hebben, kan het wel zijn dat ze haar niet ‘willen’ omdat ze zo jong is…

Ik denk dat het met veel gedoe en geregel en gezoek wel kan.

Ze mag alleen het huurcontract niet tekenen, dat moeten haar ouders doen.

ik zou het niet aankunnen nu al op kamers gaan :pensive: ik denk dat ze misschien beter kan wachten tot ze 18 is

het kan wel.
en anders moet je eens kijken voor kamer training ofzo. dan krijgt ze hulp met dingen regellen en word ze beetje ondersteund erbij

Hey, Bedankt allemaal!.
Meer tips zijn welkom, ik zeg dit iedergeval al tegen die vriendin.

een miderjarig meisje MOET toestemming van haar ouders krijgen… en een 16 jarige meisje die gaat studeren??? waar haalt ze het geld vandaan ? en nog studeren en kamer onder houden??

^ik ben als t goed is ook 16 als ik mn diploma haal. en dan een halfjaar later 17
en ik wil liever ook meteen studeren en geen jaren wachten ( ik wil op kamers omdat t met mn ouders niet zoo geweldig gaat , misschien heeft zij een andere reden)
misschien betalen ouders mee? ze kan een bijbaantje nemen? studiefinanciering:P?