Op kamers.

Heey , ik ben een meisje van 16(bijna 17)
en ik wil volgend jaar in amsterdam gaan studeren.
ik woon in noordbrabant ,en dus best ver van ams vandaan.
dat betekent dus dat ik op kamers moet, maar hoe moet ik aan een kamer komen?
heeft iemand hier ervaring mee? het liefst wil ik een zelfstandige kamer, of samen met een vriendin. GEEN onbekende huisgenoot dus, dan ben ik bang dat het niet klikt ofzo xD maar weet iemand dus sites ofzo,waar ik kamers kan vinden ?

alvast dankjee :grinning: x

Ik weet dat zo niet. misschien slim om samen met je moeder te zoeken?

Ik woon ook in Noord-Brabant en ben ook van plan om in Amsterdam te gaan studeren. Weet al precies welke opleiding, maarja eerst nog drie jaar middelbare school.

mijn moeder wil me zo veel mogelijk zelfstandig dingen laten doen, ik moest zelf studiefinanciering aanvragen, en inschrijven op die school (HVA) . dus dit moet ik ook zo een beetje zelf zoeken

Je hebt van die woningstichtingen waar je je in kan schrijven, daar staan ook allemaal kamers/appartementen/huizen te huur enzo. Voor de rest weet ik het niet…

Een zelfstandige kamer is ten eerste erg duur (meestal dan) en het is ook vrij moeilijk om een kamer te vinden waar geen huisgenoten bij in zitten. Je kunt natuurlijk samen met een vriendin via www.kamernet.nl kijken of er kamers zijn in Amsterdam waar ze twee nieuwe bewoners zoeken.
En anders moet je kijken of je ouders/de ouders van een vriendin of zij samen een huis kunnen kopen waar jullie dan de kamers huren… Dan weet je zeker dat je een zelfstandige kamer hebt en geen last hebt van onbekende huisgenoten.

Het is toch juist hartstikke leuk om met huisgenoten te wonen? Nieuwe contacten opdoen, huisavonden…

Maar iig ik zou www.kamernet.nl even bekijken, alhoewel daar wel vaak huizen staan waar dus al mensen in wonen…

ja het kan leuk zijn , maar niet als je met mensen zit waar je totaaal niet mee kan opschieten xD
& dankje voor de site :wink: x

haha dat is waar, maar dat valt over het algemeen wel mee hoor. Meestal zitten er wel meer dan twee personen in een huis en het klikt dan vast wel met één. Ik ken maar weinig mensen die met geen van hen huisgenoten kunnen opschieten :slightly_smiling_face:
Maar ik kan het me wel voorstellen. Hoop dat je wat vind :slightly_smiling_face:

ik hoop het ook :wink:
& anders dan moet ik maar gaan treinen *zucht xD

Ooh ik heb hetzelfde woon alleen in Dordrecht en geen van mijn vrienden/vriendinnen gaan in Amsterdam studeren, dus ik sta er leuk in me eentje voor.
Opzich ook wel heel leuk want dan ben je gedwongen nieuwe mensen te leren kennen. Maar goed mijn tante zei dus dat je je nu al kan inschrijven bij studentenhuizen, dan moet je nu 10 euro betalen en heb je over 1/2 jaar zeker een kamer. Dan ben je niet verplicht om die kamer te nemen maar houden ze gewoon wat voor je vrij, ookal besluit je volgend jaar ergens anders te gaan studeren.

hehe wat ga je studeren dan ^^ ?

Zoveel doe je niet met je huisgenoten en zo vaak kom je ze niet tegen

Je kunt ook even op de sites van de universiteiten kijken, en daar informatie opzoeken over het vinden van kamers. Dan is het ook meteen duidelijk of je voor Amsterdam een speciale woningcooperatie hebt die je aan een kamer kan helpen, waarmee je dus punten kan scoren en op een wachtlijst staat.

Maar het is erg moeilijk om in Amsterdam een kamer te vinden. Sommige mensen moeten eerst 2 (!!) jaar wachten. Stel dus vooral voor je eerste kamer niet te hoge eisen! Anders kom je echt niet aan een kamer en kan je alsnog op en neer gaan reizen.

oke zal ik doen , maar ik ga naar de hogeschool , niet naar de uni :wink:

Nou is nog niet zeker maar ik wil heel graag naar het AMFI Amsterdam Fashion Institute.

Maakt niet zoveel uit. Je bent een student en je kan beter bij zo’n woningstichting gaan dan maar op de gok een kamer zoeken.

Een oplossing kan ook zijn dat je samen met een vriendin gaat, en dat jullie ouders een appartement huren en dat dus aan jullie onderverhuren. Ev. kan je er dan nog een 3e huisgenoot erbij nemen.

dat kan ook … ik zal het er is met mn ouders over hebben . dat ik ook weet wat ik zelf moet betalen enzo :wink:

Voila! klik

En dan nummer 2.

Hoi!
Wat voor studie ga je volgend jaar doen? Want ik ga volgend jaar ook naar de HvA, en ik heb gehoord dat de school bij een bepaalde opleiding kamers beschikbaar heeft. Weet natuurlijk niet op dit klopt, maar je kunt het altijd navragen :sunglasses:

Dat gaat echt heeel moeilijk worden denk ik.
Kamers in Amsterdam zijn superduur en moeilijk te vinden, al helemaal als je eisen stelt als ‘zelfstandige woonruimte’ en ‘samen met een vriendin’… klinkt hard maarja zo is het…
Wat ik zou doen als ik jou was is een kamer zoeken in Amstelveen/Haarlem/Almere/bijvoorbeeld. Dat zijn plaatsen op hooguit een halfuur bij Amsterdam vandaan (met het OV) en daar zijn makkelijker kamers te vinden en vaak ook goedkoper :slightly_smiling_face:
in Amsterdam kan het wel een paar jaar duren voordat je wat hebt.

xBritta ik ga waars voeding en dietetiek doen . & jij?
Bleepord: ja ik weet het , maar ik moet in amsterdam zittn ,want anders kan ik net zo goed gewoon thuisblijven wonen vind ik zelf xD