op kamers

hoi!
aankomend schooljaar ga ik op kamers, waarschijnlijk in een studentenhuis. mijn vraag is of jullie weten wat voor spullen ik allemaal nodig heb.
heb ik bijvoorbeeld kopjes en borden nodig, of hebben ze dat daar al? allemaaal dat soort dingen… hebben jullie enig idee?
xxx
p.s. als een van jullie nog een leuke kamer weet in een studentenhuis in Leiden, voor een mooie prijs, ik hou me aanbevolen!

Dat verschilt per huis, bij mn vriend hadden ze wel gezamelijke pannen maar dan kon je eerst afwassen voordat je kon koken, hij had dus zn eigen pannen, bestek, bord, glazen enz. ook had hij zelf schoonmaakmiddel. wc papier werd om de keer door een ander gekocht, en dat gold ook voor de wasmiddel en wasverzacter

dat verschilt inderdaad per huis en krijg je vaak te horen als je er uiteindelijk een kamer krijgt. In mijn huis, oud klooster 70 man, heeft iedereen zn eigen spullen.
Je kan natuurlijk altijd je eigen spul, zoals kopjes en glazen, kopen en dat op je eigen kamer houden voor als je visite hebt. da’s wel zo leuk als je alles mooi bij elkaar passend hebt.

offtopic Heeeey ga je ook naar Leiden? Leuk! Wat ga je daar studeren? Ik ga er Psychologie studeren… en over een kamer… kijk eens op SLS wonen (gewoon googlen) /offtopic

En naja, ik zit gewoon vanalles te verzamelen… Alles wat je hebt is mooi meegenomen, en als je nog wat anders nodig hebt koop je dat ^^

jaa ook leiden:D
ik wil criminologie studeren, hopelijk wordt ik ingeloot!
ik ben nu inderdaad ook al een beetje bezig met allerlei dingetjes verzamelen, maar dat is lastig als je niet precies weet wat je nodig hebt. aan jullie reacties heb ik veel:D ga gewoon alles verzamelen :ok_woman:
bedankt!

ait ik woon in leiden (H)
leuke studentenstad hoor! Vind er alleen zelf geen reet meer aan(Woon bij mn ouders in leiden)

Oeh interessant! Kwist niet dat ze een inloting hadden voor criminologie… Kwil zelf misschien ook de criminele kant op 8D alleen dan met een Psychologische benadering XD

Qua spullen verschilt per huis, bij mijn vriendje is het gezamelijk die pannen enzo maar die zien er vaak echt te vies uit hij heeft daarom ook gewoon eigen pannen enzo. Als ik jou was zou ik alles zelf kopen maar ik ben dan ook best wel snel vies van dingen.

Haha het verschilt per huis :slightly_smiling_face:
Hier een lijstje van wat ik allemaal heb gekocht, ik heb vrijwel alles moeten kopen behalve meubilair.
nja er waren hier wel pannen aanwezig maar heb ze toch maar zelf gekocht, ben je niet afhankelijk van wat anderen ermee doen :stuck_out_tongue:

wat 'k hier ongeveer allemaal heb:

• Bestek
  • Pannen (koekepan, gewone pan, wokpan, whatever :p)
  • borden (ontbijtborden & avondeten-borden)
  • Glazen
  • Mokken
  • Theeglazen
  • tosti apparaat
  • planten en andere decoratie dingen
  • aluminiumfolie
  • klok
  • lamp
  • schrijfblok
  • tafelkleed
  • placemat
  • plakband, schaar, perferator, etc, gewoon bureauspullen dus;)
  • usbding om tv mee te kunnen kijken op pc (handig als je geen tv hebt)
  • wekflessen
  • garde, en van die … dingen om vlees mee om te draaien enz :stuck_out_tongue: pollepels etc.
  • vergiet
  • onderzetters voor glazen
  • onderzetters voor pannen
  • pannenlappen
  • blikopener
  • kaasschaaf
  • wc papier
  • jif, schoonmaakspullen
  • handdoeken
  • theedoeken
  • stofdoeken
  • dekbed
  • kussen
  • dekbedovertrek, lakens
  • afwasbak
  • prullebak
  • tandpasta, tandenborstel, make-up, borstel, etc, wat je 's morgens/ 's avonds nodig hebt
  • zeep, shampoo
  • radio
  • opbergdozen
  • vuilniszakken

nja nu heb ik een groot deel wel gehad, hoop dat je d’r wat mee kan :wink:

je hebt hele uitzet lijsten op internet, gewoon even zoeken op google.
En het verschilt natuurlijk ook perpersoon, als jij bijv nooit kaas eet en het nooit in huis hebt, heb je niet zo heel veel aan een kaasschaaf…
even als vorobeeld dan he…