Op kamers met jongens?

Ola!

Ik ben nu al echt ontiegelijk lang aan het zoeken voor een kamer en aangezien ik in principe gewoon thuis zou kunnen wonen heb ik best wat eisen qua prijs.
Om mijn kansen een beetje te spreiden, dacht ik misschien dat ik ook maar op kamers moest reageren waar alleen maar mannen wonen. Sommige studentenhuizen zoeken obviously ook mannen dan, maar sommigen vinden het niet erg om er een vrouw bij te hebben. Zouden jullie dit erg vinden? En iemand die misschien ervaring heeft met mannen op kamers?

Afhankelijk van hoe ze zijn. Ik zou ze wel eerst willen ontmoeten, maar ik zou er verder geen groot probleem mee hebben. Mannen staan er wel om bekend om niet de schoonste wezens van de wereld te zijn, maar het hangt uiteindelijk toch af van de persoon. Ik zou het doen als ik me bij de kerels op m’n gemak zou voelen (:

Ik heb alleen nog maar in gemende huizen gewoond en ik woon nu in een vrouwen huis (waar ik lichtelijk gek word van de dosis vrouwelijk drama).

Ja, dat lijkt me ook wel inderdaad. Maar over het algemeen ben ik meestal wat makkelijker met mannen dan met vrouwen xD Al hangt dat natuurlijk wel gewoon van de man zelf af.

Maar dan reageer ik wel gewoon en zie ik wel wat er van komt!

Dat ligt er aan hoe ze zijn, maar het lijkt me verder juist heeeeel gezellig. Ik ben wel zo’n jongens-meisje!!!

Ik zou liever met een paar mannen zitten. Maar alleen mannen weet ik niet… Afhankelijk van hoe ze zijn, kan het heel fijn worden, maar zeker als je al de nieuwe bent, en dan nog het enige meisje, kan het wel moeilijk zijn om in de groep je plek te vinden. De mannen op mijn kot spelen bv. spelletjes op elkaars kamer, maar de meisjes worden daar niet echt bij uitgenodigd. We eten wel samen enz. maar echte vriendschap is toch meer tussen de mannen apart.

Vooral even in de omgeving controleren of het niet van die probleem lui zijn die geluidsoverlast hebben of iets dergelijks. Verder geen probleem toch?

Waarom niet? Ik ken genoeg meiden die met alleen jongens op een verdieping of in een huis wonen :slightly_smiling_face:

Ik zou niet kijken met wat je op kamers komt, maar met wie. Dus gewoon kijken wat voor types het zijn. Ik weet niet wat jij naast prijs belangrijk vindt, maar stel dat je van een schoon huis houdt, kijk dan of die mensen schoon zijn. Heb je geen zin in feesten en dronken mensen om vier uur, dan kijk je of het niet te erge party animals zijn, etc.

Als ze betrouwbaar zijn en regelmatig zorgen dat het huis niet al te smerig is (dus geen stapel afwas van 3 dagen of een toilet dat zo vies is dat je liever in het riool je behoefte doet) zou ik er geen problemen mee hebben. Beter dan een huis vol vrouwen.

Als ze niet aan de drugs/drank zitten en niet overbelastend en erg grof/eng zijn, waarom niet? Is vast wel gezellig.

Ik heb een man bij mij in het studenten huis. Wij zijn meestal maar met zn 2 echt veel thuis. Moet zeggen dat ik t wel gezellig vind en niet zo veel van merk. zal wat voordelen en nadelen noemen in mijn situatie

Voordeel:
-Leuk om mee te praten, mannen praten meestal over meer relaxte zaken namelijk
-Als je van feesten houd en je gata met je kamergenoten, heb je ene man om je heen en voel je je dus ook veiliger
-Ze zeuren niet zo over het huishouden.

Nadeel:
-De vaat ligt 3 meter hoog
-De wc bril staat soms omhoog en er kan echt een vreselijke stank vanaf komen xD
-Als zn maten langskomen (nemen ze de hele keuken in beslag) en blijven ze tot n uur of 11 of soms langer en kan ik niet goed studeren
-In je ondergoed door het huis is een nee wat mij betreft