Op kamers met 17

Haai,

Ik ben dit jaar begonnen op het HBO en woon nog thuis. Nu vind ik de studie die ik momenteel volg toch helemaal niks, dus ik wil volgend jaar wat anders gaan doen.
Maar dan moet ik op kamers, want de opleiding die me wat lijkt zit in Breda en dat is voor mij niet te doen met reizen.

Het probleem is dan alleen dat ik volgend jaar pas 17 ben, en in april pas 18 ben (heb een klas overgeslagen ooit, dus zit nu op m’n 16e al op het HBO).
Denk dat ik wel zelfstandig genoeg ben om op kamers te gaan, ga ook altijd al met oudere mensen om dus dat is ook geen probleem.

Maarja, bij op kamers zitten hoort natuurlijk ook het studentenleven, ik hou heel erg van stappen enzo.
Maar is er wel wat te doen in Breda voor 17-jarigen (weet uberhaupt niet of het uitgaansleven in Breda leuk is)? Of kom ik dan nergens binnen?
Ik zie het namelijk niet zo zitten om het eerste jaar iedere avond opgesloten in mijn kamer te moeten blijven als iedereen lekker uitgaat haha.

Zijn er meer Girlsceners die al jong op kamers zijn gegaan? En hoe deden jullie dat met uitgaan?

Denk dat je vast wel ergens binnen komt. Maar ik vind het best gek dat dit het eerste is waar je je druk over maakt haha. Is je studie niet belangrijker?

1 van mijn beste vriendinnen is ook met 17 op kamers gegaan. Alleen zij werd na 2 maanden al 18. Maar 17 is echt wel oud genoeg om op kamers te gaan dus ik denk ook wel dat je dat aankan. Je bent ook echt niet de enige die op die leeftijd t huis al uitgaat.

Ik denk dat je je niet heel druk moet maken om het uitgaan. Voor je het weet ben je 18 en kan je het allemaal weer in halen. En zoals kopjechino ook zegt moet je wel je studie op 1 zetten en niet het studentenleven. Toen ik het huis uitging dacht ik ook yes STUDENTENLEVENNNN, maar je komt er al gauw achter dat je zo dan nergens komt. Nu heb ik ook een mooie balans gevonden tussen studeren en feestjes.

Geen idee trouwens of Breda leuk is. Het is in ieder geval niet een hele grote studentenstad ofzo.

^ Wat zij zeggen, zou de studie toch echt op 1 zetten.

En ik ken Breda zelf niet goed maar heb er wel positieve dingen over gehoord! Paar vrienden van mij gaan naar Breda en uitgaan kun je daar echt wel. Omdat het een kleinere studentenstad is, is het ook gezellig daar, maar zoals ik al zei: persoonlijk ken ik de stad niet goed! Dit is dus gebaseerd puur op verhalen die ik gehoord heb.