Op kamers, geen geld?

Hoi allemaal, sorry alvast als dit een bepaald topic moet ofzo, ik heb echt geen idee.

Ik heb een vraag. Ik zou ontzettend graag op kamers willen omdat het thuis niet meer uit te houden is, maar heb te weinig geld. Ik verdien met mijn baan ongeveer 400 euro in de maand en daar gaan nog wat kosten af als verzekering en telefoonrekening. Weet iemand of er een instantie is waar je daar bijvoorbeeld hulp voor kan krijgen? Ik ga pas volgend jaar studeren.

Heb je recht op stufi of niet? Want dat kan heel veel schelen. Je kunt natuurlijk ook geld lenen, maar ik zou dit echt doen als het echt niet anders kan.

Misschien kan je huursubsidie krijgen?

Ik weet niet hoe oud je bent? Je kan huursubsidie krijgen vanaf 18 maar soms vallen jongere mensen onder uitzonderingen. Verder moet je aan nog een paar voorwaarde voldoen zoals een eigen huisnummer hebben, keuken, badkamer enz. Ik zou even met de belastingdienst bellen om te vragen wat jouw mogelijkheden zijn.

Ik zal nog even een klein jaartje wachten als ik jou was.
Dan heb je: Stufi uitwonende beurs (ongv 300 euro p/m) en als je aan de eisen voldoet ook nog 120 uur pm huursubsidie en dan je 400 euro loon nog en misschien een kleine bijdrage van je ouders. Kom je al snel uit op 820 euro per maand. En mocht je hier niet van rond kunnen komen kan je via de overheid geld lenen tijdens het studeren. (max 700 euro geloof ik). Dit lenen is een stuk voordeliger aangezien de overheid geen commerciële organisatie is dus geen winst mag maken. Dus je betaald nauwelijks rente.

Thanks voor je reactie, maar als ik eenmaal naar school ga verdien ik uiteraard geen 400 euro meer met mijn baan omdat ik dan niet meer zoveel kan werken als nu!

Bedankt iedereen voor de tips, ik ga er mee aan de slag :slightly_smiling_face: