Op kamers, eng

Hoi,
Ik ga over een maand op kamers, maar vind het toch wel erg eng.
Ken nog niet zoveel mensen in de stad en doe ook nog geen sport. Ik hoop dat ik niet eenzaam word… Hebben jullie nog tips om snel nieuwe vrienden te maken?

huisgenoten, mensen van je opleiding.

Ik zit nu ook net op kamers en ken ook niemand. Maar dat komt allemaal vanzelf wel. Je kan ook bij een vereniging gaan.

oke bedankt! ja ik geloof dat het leuke huisgenoten zijn en ken ook al wat mensen van mijn opleiding, ik heb er veel zin in maar toch blijft het eng…
hoe doe jij dat met eten? eet je alleen of bij vrienden ofz. verder nog tips?

Je leert automatisch mensen kennen.
Veel mensen van je opleiding zijn waarschijnlijk ook (bijna)alleen, dus je maakt snel vrienden waarschijnlijk.

Neem een huisdier.

Ik zit ook nog maar amper 3 weekjes op kamers in Amsterdam (en zelf kom ik uit Zeeland, best een grote stap) ik kende ook helemaal niemand (of ja, iig niet in mn studie) maar je leert echt vanzelf mensen kennen! Je gaat automatisch wel om met studiegenootjes wanneer je naast iemand in de collegebanken zit of waar je bij werkgroepen opdrachten mee moet maken. Verder kan je idd kijken bij een sport of studentenvereniging, dan leer je sowieso wel mensen kennen. Ik weet niet of je ook nog een intro hebt van je studie (Maar dat lijkt me erg laat, aangezien je volgende maand pas op kamers gaat? Wat voor studie ga je doen?) Maar daarbij leer je sowies wel mensen kennen, komt helemaal goed!

Ik woon bij m’n broer in huis dus ik eet hier eigenlijk bijna altijd mee, soms ga ik naar m’n zus (die hier ook vlak in de buurt woont), soms eet ik alleen, soms in de stad met vrienden, gewoon waar ik zin in heb en waar ik tijd voor heb. Het studentenleven bevalt me echt super! Je hoeft je nergens druk over te maken, geniet er gewoon van (:

Mag vaak helaas niet op kamers.:c
Maarja, meestal maak je wel snel nieuwe vrienden als het echt moet haha.

Daar heb je ook echt tijd voor wanneer je op je zelf gaat wonen, en denk eens aan de kosten die daarbij komen! Nee ik zou al helemaal geen huisdier nemen, ik denk dat je dan zelfs nog minder snel mensen leert kennen.

Een kat kan prima. Of een beest in een kooitje. Hond zou ik niet doen.

Huisdier lijkt mij ook niet handig, dan moet je op vaste tijden thuis zijn (beperking voor je sociale leven als student) en dan kan je ook niet in de weekenden naar huis toe (vond ik in het begin erg fijn).
Je leert snel genoeg mensen kennen hoor, haast iedereen staat open voor gezelligheid dus leuk contact is snel gemaakt :slightly_smiling_face:

Op de meeste kamers mag je niet eens huisdieren :’)

Ik ga btw nog steeds ieder weekend naar huis, want ook daar heb ik een sociaal leven :slightly_smiling_face: Heb je toch nog een beetje steun aan je vrienden daar.

Okeee! ja op mijn kamer mag je geen huisdier hebben dus dat wordt lastig… Ik was inderdaad ook gewoon van plan om in het weekend naar huis te gaan voor werk en mijn vrienden daar. Ik zie allemaal wel hoe het loopt, hopelijk krijg ik ook leuke huisgenootjes enzo!

Ja heb eentje gezien en die andere waren er nog niet, denk dat ik ze pas ontmoet als ik er woon… maar das toch normaal? :stuck_out_tongue:
heeft iemand nog tips qua sporten?

inschrijven voor de sportschool. Weet niet waar je gaat studeren?
Maar bijv. in Tilburg kun je voor 70 euro een heel jaar lid zijn van de sportschool, waar dus alleen maar studenten rondlopen en je dus weer mensen leert kennen

[quote author=WEDNESDAY link=topic=166334.msg[quote author=purepassion link=topic=166334.msg[quote author=purepassion link=topic=166334.msg6150483#msg6150483 date=1285266689]#msg[quote author=purepassion link=topic=166334.msg6150483#msg6150483 date=1285266689] date=1285266689]#msg[quote author=purepassion link=topic=166334.msg[quote author=purepassion link=topic=166334.msg6150483#msg6150483 date=1285266689]#msg

Als je je inschrijft via een woningstichting of bij een hospita, zie je je huisgenoten vaak pas wanneer je verhuisd. Je wordt ten slotte dan ‘gekozen’ door de woningstichting of man/vrouw waarbij je intrekt en niet je toekomstige huisgenoten. Dus zo raar vind ik dat niet…

[quote author=WEDNESDAY link=topic=166334.msg[quote author=purepassion link=topic=166334.msg[quote author=purepassion link=topic=166334.msg6150483#msg6150483 date=1285266689]#msg[quote author=purepassion link=topic=166334.msg6150483#msg6150483 date=1285266689] date=1285266689]#msg[quote author=purepassion link=topic=166334.msg[quote author=purepassion link=topic=166334.msg6150483#msg6150483 date=1285266689]#msg

Heb je ook in Eindhoven (Ook 74 euro per jaar voor mensen die op TU of Fontys zitten. Kom je van buitenaf (zoals ik), dan moet je 150 euro betalen :frowning: )

Ik slaag dit jaar en ga volgend jaar wss in Utrecht studeren, en ik heb er nu al ontzettend zin in, vind het ook niet eng. Maarja al mijn vriendinnen wonen al 2 jaar in Utrecht en ik heb al het mbo gedaan terwijl ik thuis woonde, dus ik ben er echt klaar voor.
Een van de redenen dat ik graag op kamers wil is dat ik dan eindelijk een kat kan nemen. Ik heb daar dus al 5 jaar opgewacht, en ja misschien mag het niet in elke kamer en beperkt het je vrijheid, ik wil het heeeeel graag.

Probeer je vooral te richten op de leuke dingen en sta voor alles open :slightly_smiling_face:

gerelateerd vraagje dus het pas hier wel:
Hoe kwamen jullie aan je kamer?
Ik zit op kamernet maar wil niet betalen, en wil dus een kamer waar ik een kat mag, met een beetje leuke mensen en wc voor me zelf (A)

de meeste studentensteden hebben een studentensportcentrum, waar je heel goedkoop kan sporten (groningen 52 euro, nijmegen ong 90 euro), waar je dus ook leuke mensen ontmoet!! Of ga straks lekker eens op de thee bij je huisgenoten, studiegenoten oid… ik ben 2x in een stad op kamers gaan wonen waar ik niemand kende, in nijmegen voelde ik me meteen thuis, in groningen heb ik ook heel erg moeten wennen hoor. Maar gewoon lekker dingen in je eentje ondernemen en je komt zo mensen tegen.

Utrecht is een van de studentensteden met grootste kamertekort!! Dus voor jouw “eisenpakket” maak je de kans wel heel klein. Eigenlijk heb je met Kamernet de grootste kans van slagen, of schrijf je in bij de SSH. Verder via via laten weten dat je een kamer zoekt, kijk regelmatig op hyves bij de advertenties en evt marktplaats. En waarom wil je in hemelsnaam een eigen wc?!?!

Je zult vast wel snel vrienden maken en als het niet al te ver weg is kun je soms toch het weekends een vriendin laten komen ?

Whahahaha, heeeeel veel succes meisje! omygod.