Op kamers alternatief voor dure gas?

hoi,

Ik ben klaar met de Havo en ben toegelaten op de mbo opleiding voor trein machinist.

De opleiding is niet vlak bij ( woon nog thuis ) daar voor moet ik op kamers ( heb er al 1 )

Maar nu de energie prijzen zo hoog worden zoek ik alternatieven om toch op de kamer warm te blijven en toch niet blauw te hoeven betalen aan gas ( ouders betalen veel maar kunnen ook niet alles ).

Nu heeft mijn moeder mij een tip gegeven om eens te kijken naar dikke warme onesie’s of thermo pakken zo dat de kachel op 15 kan blijven en ik warm blijf.

Aangezien het nu zomer is en in dit soort kleding nu geen handel is, is de prijs er ook naar soms kan je dit soort kleding al ruim 100 euro goedkoper nu kopen dan in de wintermaanden ( komt voor ons als studenten best wel uit ja )

Maar zal het een mannier zijn om als arme student hoge onbetaalbare gas rekeningen te kunnen ontlopen, wat denken jullie?

ben zelf aan het orienteren naar dit soort lekker warme pakken om te dragen op de kamer,

Ik woon op kamers, maar heb zelf geen last van de dure gasprijzen, bij mij is het inclusief g/w/e. En ik vraag mij af of het veel zin heeft als jij als enige in het huis hieraan denkt. Dit deel je namelijk met andere huisgenoten.
Ik had een huisgenoot die haar lamp en verwarming gewoon aanliet als zij naar haar ouders ging en dat was in coronatijd, dus ze was geen weekendje weg. Terwijl ik altijd als ik weg ga, controleer of ik alles uit heb en we betaalden precies hetzelfde

Nee heb geen huisgenoten, woon er alleen, het is een kleine kamer met keukenblok boven een slijterij, met een kleine badkamer en slaapkamer, totale oppervlakte 33 vierkante meter met eigen nuts voorziening betaal 200 huur ex nuts voorziening daar moet ik zelf een contract voor afsluiten.
Die contracten zijn momenteel heel duur ( gemiddeld 400 per maand )vandaar dat ik vraag of het nuttig is dit soort pakken / overalls te kopen zo dat ik warm blijf en de verwarming op waakstand kan blijven en veel dure gas bespaar, zo dat ik aan het eind van de contract zoveel mogelijk geld terug krijg en daar mee een deel van de studieschuld weer kan aflossen, dat is mijn opzet.

Dan ligt dat denk ik aan je huisbaas, wij hebben namelijk nog nooit een rekening aan het einde van het jaar gezien. Wij hebben nooit extra bij moeten betalen en hebben niks terug gekregen

ligt ook aan de huisbaas, die van jullie verhuurt jullie kamers inclusief.
Die van mij verhuurt de ruimte als kale huur dus, je betaald alleen de ruimte daar komen dan nog boven op de nuts voorziening, en gemeentelijke belasting ( afvalstoffen ) overheen, en dat is een hele hap geld. Vandaar zoek ik mannieren om zoveel mogelijk te besparen. En verwarming is een grote kosten post, veel geld die je vooruit moet betalen en aan het einde van het contract wordt bekeken hoeveel gas je gebruikt heb ( geld ook voor elektra ) dit wordt afgetrokken van je ingelegde bedrag ( momenteel willen de energie bedrijven 400 per maand ) en de rest krijg je na deze periode terug, dus je kan veel besparen dmv warme kleding etc om zo de stook kosten laag te houden en het maximale terug te krijgen, en daar mee je schulden af kan gaan lossen.
Vandaar ben ik mij aan het orienteren om dikke thermopakken te gaan dragen binnen om warm te blijven zonder veel gas te hoeven stoken en geld er aan over kan houden.

Dan zal ik dekentjes halen, flanellen dekbedovertrekken, handwarmers en dikke sokken