Op jonge leeftijd moeder verloren, effecten langere termijn; lotgenoten?

Lieve medegirlsceners,

Op 13 jarige leeftijd ben ik mijn moeder helaas verloren aan de nare ziekte kanker… Ik heb vrij gauw het leven weer opgepakt destijds en ben jarenlang sterk gebleven. Maar, inmiddels bijna 7 jaar later, nu ik 20 ben, stuit ik op obstakels. Het verlies van mijn moeder heeft meer effect op mijn leven dan ik zou willen, althans, dat is de conclusie na heel veel denken en praten…

Nu vroeg ik me af, of er hier meiden zijn die ook jong hun moeder/vader zijn verloren? Hoe hebben jullie het verwerkt? Hebben jullie er jaren later ook nog zoveel last van? Wat voor effect heeft het op jullie gehad…

Veel liefs,

Olifant

Geen ervaring mee maar heel veel sterkte :sob::muscle:

Ik heb mijn moeder verloren op mijn 16e. Op wat voor obstakels stuit je? Ik heb gemerkt dat ik na haar dood super emotioneel over films/series/mooie verhalen/wat dan ook kan zijn. Als er bijvoorbeeld iets verdrietigs in een film gebeurt jank ik echt onmiddelijk, maar als er een mooi stukje is moet ik er ook van huilen. Beetje raar maar dat ben ik echt gaan merken…
Ik ben nog steeds bezig met verwerken en ik vind het lastig om er met mensen over te praten die er niks vanaf weten. Maar met andere mensen die ook een ouder hebben verloren kan ik juist wel goed praten.