Op je eigen wonen.

Hi!
Ik open even dit topic uit nieuwschierigheid.
Ik vroeg me af wie er al op zijn eigen woont, en wie dat binnenkort wil gaan doen, wat zijn jullie plannen?

Ik en mijn vriend willen super graag op ons eigen wonen, we zijn nu 3 jaar en een paar maanden samen en ik ben 18 en hij bijna 19. hij verdient opzich genoeg, hij heeft een fulltime baan, een slechtbetaalde horecabaan ofzo ;p, en ik verdien niet echt veel maargoed. we hebben al iets heel goedkoops op het oog en donderdag laten we berekenen of het gaat lukken ja of nee (: super spannend dus.

nu wil ik graag jullie verhalen horen!

Ik ben 18 en me vriend 27
nee nog niet,maar ik ben het wel van plan.
Maar probleem is dat ik moet werken en er is momenteel niet iets voor mij.
en ik wil graag laten zien aan moeder dat ik zelfstandig kan wonen op me zelf.

Ik wíl wel heel graag met mijn vriend samenwonen, maar hij ziet het nog niet zo zitten. Hij krijgt alles van zijn ouders en is bang dat we het samen niet gaan redden, opzich snap ik dat ook wel. Ik heb er ook geen haast bij. (:
Maargoed, hij is 19 en ik ben volgende week 19, denk dat het nog wel een jaartje of 2 gaat duren.

Ik zou heel graag het huis uit willen. Lekker op mezelf, of samen met m’n vriend. Ik denk dat ik eerst een tijdje op kamers ga, en dat we dan wat gaan zoeken voor ons samen. Momenteel is m’n vriend werkloos, dus samenwonen zit er voorlopig nog niet in!

Ik woon nu 3 weken samen met mijn vriend, hij is 20 en ik 19. Ik moet wel nu op zoek naar een baan daar in de buurt maar dat gaat wel lukken. :v

We betalen allebij 170 euro aan huur inclusief alles dus dat is goed te doen, we eten nu ook echt geen studenten eten ofzo… laatst zelfs spare ribs. :’)

Ik ben 17 en ik wil heel graag op mezelf wonen. Maarja, na de zomer ga ik studeren in dezelfde stad als waar ik nu woon, dus da’s natuurlijk onzin om dan op kamers te gaan. Beetje geldverspilling. Dus ik denk dat ik eerst nog maar een paar jaar ga sparen :frowning_face:

Sinds mijn 17e woon ik op mezelf. Nu ben ik 18 en ben inmiddels zelf ook al een keer verhuisd, woon gewoon op kamers, meer kan ik als student even niet betalen. Mijn vriend is 24 en hij woont samen met zijn beste vriend die allebei fulltime werken, over een jaar of 2 zijn wij van plan samen te wonen, als we het kunnen betalen :slightly_smiling_face:

Ik ben nu 19 en ik woon nu een jaartje op mezelf, ik wilde niet op kamers dus ik heb gewoon een 1 kamer appartementje. Het gaat allemaal prima, ik red het gewoon allemaal, welliswaar betaald mijn vader mijn studie maar dat deed ie sowieso al.

Volgens jaar op kamers, spannend!

Ik ben op mijn 17e op kamers gegaan (nu 18). Bevalt me allemaal goed. Hou van de vrijheid. Mijn vriend zit ook op kamers maar ik heb nog geen plannen om samen te wonen, daarvoor geniet ik nog te veel van mijn vrijheid en studentenlevetje! Mijn ouders betalen hier aan mee.

Ik moet er niet aan denken om nu al samen te gaan wonen… Mijn vriend heeft een superdeluxe appartement in Rotterdam maar ik zit straks lekker op mijn studentenkamertje in Utrecht! Ik zou het niet aanraden, zeker ook niet omdat je echt super afhankelijk wordt van elkaar. Je kan je hele leven nog samenwonen, je leven begint pas net… Mijn ouders zijn ook op hun 18e al getrouwd en gaan samenwonen, maar ik wil nog lekker genieten van die vrijheid.

Ik ga als t goed is na de zomer op kamers:)

Ik zou eerst allebei een half jaar of een jaar op jezelf gaan wonen (zonder je vriendje) om te kijken hoe je het vind qua kosten en qua vrijheid, en daarna samen met je lief iets uitzoeken. Anders heb je grote kans dat je relatie eronder gaat lijden (en wellicht uitgaat).
Ik woon nu zelf een dik half jaar op kamers en het bevalt me prima. Ik vind mijn vriendje heel lief, maar ik zou (nu ik dit zo ervaren heb) nog niet samen willen wonen. Daarvoor vind ik de vrijheid die ik nu heb veel te lekker :slightly_smiling_face: (maar dat verschilt natuurlijk ook weer per persoon)

wow dat is goedkoop zeg ^^

iemand enig idee hoeveel je ongeveer/gemiddeld kwijt bent aan gas licht en water met 2 personen? wij hebben namelijk gerekend wat je kwijt bent met 4 personen :’) slim.

Ik denk dat als ik op mezelf ga wonen ik ook veel vrijheid heb, ik moet natuurlijk wel meer zelf doen, maar het valt allemaal wel mee. ik heb er heel goed over na gedacht en ik wil het heel graag. mijn zus woont ook samen met haar vriend en hun hebben nu 2 jaar iets, en het gaat super goed (: het licht er gewoon een beetje aan…

De kosten voor 4 personen door 2 delen denk ik? Of denk ik te simpel :x

Ik woon sinds augustus op kamers en ik ben van plan om, wanneer ik mijn bachelor afgerond heb, te emigreren. Tja, dat klinkt nogal “groots”, maar mijn vriend woont in Kopenhagen en ik wil graag daarnaartoe.
En ik kan mijn master in Lund doen, want ik studeer Zweeds. Dat klinkt omslachtig, maar het is 3 kwartiertjes met de trein van Kopenhagen naar Lund, omdat Öresund (het gebied rond Kopenhagen en Malmö) eigenlijk 1 regio geworden is sinds de bouw van de Öresundbrug (tussen Denemarken en Zweden).
Hoe dan ook, tegen die tijd ben ik 21 en mijn vriend 20, dus dan kunnen we mooi samen iets zoeken in Kopenhagen. :grinning:

Ik woon nu ongeveer 1,5 jaar op mezelf, maar mijn vriend en ik zijn nu op zoek naar een tweepersoonskamer in Eindhoven.
De kamers die we op het oog hebben zijn tussen 400 en 500 euro en we denken zo’n 70-90 euro per maand kwijt te zijn aan GWL.

Ik woon ook op mezelf, in Tilburg. Heb een vrij grote ruimte van 43m2 voor mijzelf alleen met een keukentje. En de badkamer deel ik met nog een ander meisje die daar woont. Dus is hartstikke prima te doen!

mijn vriend en ik gaan deze zomer samenwonen. We hebben zo ongeveer heel de uitzet al bij elkaar, haha. Nu dat het zo dichtbij komt wordt ik wel een beetje zenuwachtig want we gaan ook naar een andere stad (we gaan dus eigenljk samenwonen omdat mijn studie ver weg is en mijn vriend mee wilde). We zijn dan 2,5 jaar samen, ik ben dan bijna 19, hij 21. Ik hoop dat het wel allemaal goed komt, vooral omdat hij daar opnieuw fulltime werk moet gaan zoeken…