op je 16e met hockey beginnen?

hee meiden,
ik heb 9 jaar aan synchroonzwemmen gedaan en nu ben ik pas gestopt. Ik wil graag op een nieuwe sport. Maar is het niet raar om op je 16e met hockey te beginnen? Want ik vind het wel een hele leuke sport, maar vind het een beetje raar om er nu pas mee te beginnen aangezien de meeste het al heel erg lang doen… Wat is jullie mening hierover??
kus

Dit ligt niet alleen aan hockey, maar bij iedere sport zijn er altijd kliekjes enzo. Ook omdat mensen het al jaren doen.
En omdat je een beginner bent, kun je waarschijnlijk niet bij je eigen leeftijdcategorie… Dus ik weet niet, maar je moet het ofc zelf weten c:

je komt dan wel in één van de laagste teams terecht, waar de spelers (meestal) niet zo heel erg gemotiveerd zijn…

ja klopt, maar ik noemde even hockey als voorbeeld. Maar ik wil graag iets nieuws doen, maar geen idee wat (ik kom nu echt over als een of andere hulpeloze dikzak -ghehe) dus ik dacht misschien kunnen jullie mij helpen

tuurlijk kan je op je 16e beginnen! Je komt dan wel in het laagste team maar so what? Gewoon bij leeftijdsgenoten en gewoon een gezellig team.

----

Ik heb 6 jaar op hockey gezeten en daarvan kreeg ik ook af en toe mailtjes van vraag naar vrijwilligers. Als jij gewoon je lidmaatschap betaald gaan ze je echt niet lastigvallen hoor :stuck_out_tongue:

haha, toevallig, ik heb ook een jaar of 10 aan synchroonzwemmen gedaan,
ik ben nu inmiddels weer jaartje begonnen met dansen, had het al eerder gedaan, maar na jaartje of 5 raak je er toch wel een beetje uit.
maar het is echt niet raar om te beginnen, misschien begin je wel in een minder team, maar als je hard traint etc, kan je wel bij betere teams komen denk ik!

Ik wilde ook op hockey, niet echt heel graag maar het leek me leuk, maar toen was ik 13 ofzo en vond mn moeder me ook te oud ofzo

maar als je er echt mee door wilt gaan en geld wilt uitgeven aan die spullen en niet gelijk wilt stoppen voor werk of school ofzo zou ik et gewoon doen als ik jou was

Als je nu inderdaad nog met hockey wil beginnen, zal je inderdaad in 1 van de laagste teams terecht komen, uiteindelijk kun je dmv. selecties wel hogerop komen maar met hockey is het echt heel erg van de groepjes. Je hoort er al snel niet bij, dus daarom raad ik af om erop te gaan tenzij je mensen kent daar?

ik ken iegenlijk niemand daar, maar ik ben opzich wel sociaal aangelegd dus moet niet een heel groot probleem worden, alleen ik heb echt geen zin om in een team te komen waarin niks gedaan word zemaar…

Oh, gelukkig maar, haha. :’)

Het hangt er natuurlijk vanaf hoe goed jezelf bent in hockey. Het hangt dus echt volledig van jou af in welk team je komt. En in het begin zul je nog niet zo goed kunnen hockeyen, maar uiteindelijk zul je gewoon hogerop kunnen klimmen door jezelf te bewijzen met selectietrainingen!

kan denk ik wel hoor :wink: maar bij mij zit er ook een meisje een half jaar op hockey, je ziet nog wel verschil… maar ze speelt zeker niet slecht… ze is 15.
succes =b

ik ben vorig jaar op hockey gegaan, kwam toen in de b2 en dat was echt een heel gezellig team en vond daar direct vriendinnen. Ben dit jaar naar de a1 gegaan en dat is echt zo’n kut team (sorry voor de woordkeuze) maar niemand werkt voor elkaar en ze denken alleen aan hun eigen ego. De a2 bij ons is veel beter op elkaar ingespeelt. Ook komt er bijna nooit iemand op een training omdat ze vinden dat ze het allemaal wel kunnen en staan wij vaak maar met zijn 6-en ofzo. Dus dat je in het begin niet in een heel hoog team komt zou ik alleen maar blij mee zijn omdat je anders waarschijnlijk afvalt na 1 seizoen.

Je komt dan in je laagste klasse terecht, derde klasse volgens mij. En je moet opzich al best goed zijn om dan naar de tweede te kunnen, dus het is echt gemengd, je bent niet de enigste newbie!