op het randje... na het weekend.

Hey dames,

Mijn vriend is - nog steeds - erg in twijfel over onze relatie.
we hadden dit weekend afgesproken om te kijken of hij het juiste gevoel terug kon krijgen, aangezien er wat dingen zijn gebeurd die gewoon onze relatie niet leuker hebben gemaakt en veel discussies en ruzies waardoor we elke dag bezig waren om dingen uit te praten om vervolgens weer te discussiëren.

Hij zei dat hij langs wilde komen om te kijken of hij weer echt verliefd op me kon worden en hiervoor was ik erg zenuwachtig omdat ik mij juist onzeker voelde en daardoor niet echt m’n leuke kanten kon benadrukken.
Bij aankomst gaf hij me een dikke knuffel en een kus. Toen hadden we gegeten en hebben daarna de honden uitgelaten in het bos. Hij voelde dat ik gestressed we en zei een aantal keer tegen mij dat ik dat niet hoefde te zijn, halverwege de ronde die we liepen sloeg hij een arm om me heen en kuste hij me.
Ik was in de war… En ik vroeg hem waarom hij dat deed, dat deed hij om me gerust te stellen zei hij en ik zei gelijk dat ik er alleen maar in de war van raakte. Toen gingen we zitten op een bankje en hadden we gepraat over onze gevoelens en wat hij nou uiteindelijk probeerde te bereiken d.m.v dit weekend en hij zei dat hij nog niet wist wat hij wou. Want hij heeft het erg druk met school en voetbal en dan wonen wij ook al niet dicht bij elkaar. 70 km.
Nou, stonden we weer op en ineens zoende hij me en we bleven daar een tijdje staan knuffelen.
dat deed ons beide goed en toen zijn we weer naar huis gegaan en gingen we op bed liggen, toen hadden we nog weer gepraat en dat leidde uiteindelijk weer tot zoenen. Eenmaal in bed deed hij afstandelijk, eerder lag ik op z’n borst en nu keken we elkaar alleen maar aan en zeiden we niks. Kort daarna begon hij over wat ik eigenlijk wou en ik zei dat ik graag aan onze relatie wilde werken en toen ik het aan hem vroeg barstte de bom eigenlijk. Dan zei hij weer dat hij het niet wist, dan was het weer dat hij rust wilde, dan wilde hij me wel graag blijven zien… Dus hij wilde eigenlijk van alles wat en ik lag daar maar in bed. Ik werd figuurlijk aangetrokken en weer afgestoten. Hij moest huilen en ik ook. We troostte elkaar en knufffelde me en kuste me en ik deed dat terug. Opeens zei hij: Dit voelt eigenlijk wel goed en het voelt zo vertrouwd. Maar hij vertelde ook dat hij het liefst nog die break had, maar hij wilde mij ook niet kwetsen en wilde me gewoon blijven zien. Ik zei tegen hem dat ik hem echt niet kon blijven zien als hij er een punt achter zette omdat mijn gevoelens voor hem nog steeds sterk waren, hij begreep het en drukte mij tegenhem aan. We vielen in slaap en de volgende ochtend toen wwe wakker werden vertelde hij me dat hij alsnog niet uit was over zijn beslissing. Het ging tot nu toe goed en hij had er een goed gevoel over. Hij zei dat dit positief was en dat hij zich al wel beter voelde nu we hadden daarna een leuke dag gehad we zijn naar de stad geweest, arm in arm gelopen en hadden daarna samen op de bank gelegen dicht tegen elkaar aan en het was fijn voor mijn gevoel. Bij het afscheid heeft hij gezegd dat het nu goed was dat we gewoon het aan zouden kijken hoe dut verder ging verlopen, weer gezoend enzo. Toen hij thuis was appte hij mij met: ben thuis. Gewoon kaal dus toen kreeg ik weer kriebels van wat is er? Waarschijnlijk hele onterecht want toen ik ik zei dat ik naar bed ging kreeg ik: okee welterusten en slaap lekker met hartjes en kusjes. Ik ga ook zo naar bed ( 8 uur was het dat ik al ging slapen) savonds werd ik nog eens wakker en was hij nog online (12 uur) dus ik vroeg hoe het ging. Hij zei ja gaat ben erg moe van afgelopen nacht en dat hij na dit weekend heeeelemaal niet meer weet wat hij moest doen. Het voelt goed maar ik heb angst dat het over een tijdje alsnog niet meer werkt en dan zie ik je helemaal niet meer en dat wil sowieso niet! Ik zei ja. Als je je maar niet door je angsten laat leiden want je maakt jezelf dan alleeen maar bang. Hij zei: dat klopt, maar dat gaat niet gebeuren. Toen ben ik weer gaan slapen en nu weet ik zelf ook niet meer hoe ik moet doen… Wel blijven appen en down alsof er niks is gebeurd, of juist geen contact opnemen met hem? Hij wil rust maar vind het goed dat ik mijn best doe voor de relatie want hij weet dat ik er veel voor wil doen en dat is ook een van de redenenwaarom hij wel door wil gaan. Had overigs nog wel wat deo bussen en shirts liggen heeft hij wel mee genomen behalve zijn gel en tandpasta. Pfff, voel me echt in de war. Wat moet ik doen?

Misschien klinkt het heel hard wat ik nu ga zeggen, maar ik bedoel het echt goed. Ik denk dat je jezelf er beter op kunt voorbereiden dat het waarschijnlijk over is. Tuurlijk kan hij wel eens twijfelen aan de relatie, maar zo veel? Ik vind persoonlijk dat je beter verdiend, iemand die wel zeker is van dat hij met je wilt samenzijn, in plaats van dat je aan hem blijft hangen. Want als je eens heel eerlijk naar jezelf bent: denk je dat het echt nog een toekomst zal hebben? Maakt al die onzekerheid je echt nog gelukkig? Ik snap heel goed hoeveel pijn dit moet doen *ervaring*, sterkte meis!

Ik zou zeggen neem een break. Geen enkel contact voor twee weken. Daarna bespreken wat t word want dit is gewoon elkaar aan het lijntje houden. Dus een break afspreken.

Dit, sterkte!

Ja, het probleem is dat hij mij tijdens die eventuele break nog wel wil zien en dat is iets wat ik dan absoluut niet wil, in verband met dat hij mij hoop geeft dan…

Een break is geen break als je elkaar nog blijft zien… ik vind het niet echt netjes van hem dat hij je zo aan het lijntje houd, wil jij zelf eigenlijk wel een relatie waar je je steeds moet"bewijzen"?

Ja dat kan dus niet. Een break is een break. Geen knipperlicht. Anders kan je ook niet echt nadenken of je echt verder wil of niet en blijf je twijfelen. Hele strenge en duidelijke afspraken maken dus. Anders blijf je je hele leven zo kwakkelen.

Maar jij hebt ook iets te zeggen in jullie “relatie” het komt nu een beetje over of hij alles bepaalt.

Helemaal mee eens. Ik denk dat jij even beter geen contact op kan nemen met hem, laat het maar van zijn kant komen. Jij hebt je best gedaan & nu moet hij kijken wat hij beslist. Sterkte!

succes!

ik sluit me aan bij de andere adviezen. Even helemaal geen contact, geef hem de tijd die hij nodig heeft om na te denken en een besluit te nemen. Als hij een duidelijk besluit heeft genomen komt ie maar naar je toe. Want op deze manier doet het gewoon heel erg pijn en maakt het je alleen maar onzeker.
Echt heel veel sterkte komende tijd!

Jemig, wat een wispelturige jongen zeg.

Heb wel eens gehoord dat mensen inderdaad twijfelen, maar niet 100 keer in een uur! Wat oneerlijk van hem om jou zo te bespelen. Kusje geven en dan zeggen dat hij het niet meer weet, maar het zo vertrouwd voelt.

Klinkt meer alsof hij het ‘toegankelijk’ vind voelen. Je bent er voor de lusten, maar niet de lasten.
Ik denk dat je toch even voor jezelf moet kiezen en je muur even moet optrekken. Even helemaal niets, ook al zie je hem, niet knuffelen, niet zoenen en misschien zelfs niet praten. Laat hem maar even weten dat hij zo niet met jou om mag gaan en dat hij maar eens moet gaan beslissen wat hij wilt.

Sterkte meid.

Bedankt iedereen! Helaas mocht het niet baten en heeft hij het - jawel! - via de telefoon zondagavond uitgemaakt.
Ik brak letterlijk toen ik het hoorde, bah.
Maar nu komt het warrige wéér naar boven:
Ik krijg appjes met ik mis je, en het volgende moment heeft hij rust nodig, en weer een ander moment grijpt hij ieder moment aan om met mij te praten. Hij stelt vragen, en vannacht kreeg ik zelfs random bericht dat ik me niet moest druk maken dat hij nu al gelijk met andere bezig ging… ( ik sliep al lang, had ook helemaal niet gevraagd of hij dat zou doen?) gewoon om domweg weer een gesprek te starten…

Ahhhw. Lijkt alsof diw je aan het lijntje gaat houden:(. Niet in meegaan, want dat zitnje meer in de shit. Greoon ff rust nemen op liefdesgebied zou ik zeggen. Oke je hebt niet veel aan me. Maaarre iig stretkte xxx

Thanks! En jawel hoor iedere reactie is welkom! :slightly_smiling_face:

Blokkeren die sukkel en niet meer naar omkijken.

Hij doet nu gewoon wat hij altijd doet, alleen heeft hij hardop gezegd dat hij het uitmaakt. Dat is het enige verschil van wat hiervoor was. Hij houdt je nog steeds aan het lijntje, terwijl hij nu alleen open en bloot zegt dat hij rotzooit met andere meisjes. (misschien deed hij dat al, maar zei hij dat niet?!)

Walgelijk. Laat je zo niet behandelen meid, niemand heeft het recht om iemand als stront te behandelen!

Ja, precies gelukkig begin ik dat ook in te zien.
Alleen zegt hij dat hij juist niet rotzooit nu het uit is.
Like; who cares? Het is toch uit, heb toch niks aan die info? Hahaha.
Blokken gaat alleen zo lastig, voor m’n gevoel. Terwijl ik wel inzicht krijg in zijn spelletje nu. Kan ik het dan niet gewoon mee spelen?

^Zou ik NIET doen. Je hebt alleen jezelf ermee. Voor je het weet sta je weer aan het begin: hopaa alles opnieuw. Blokken en niet naar omkijken.

Zou ik niet doen nee. Je hebt gevoelens voor hem gehad, dat gaat niet ineens voorbij.
Wat heb je eraan om spelletjes te spelen, is dat niet heel de reden waarom je begin in te zien dat het een sukkel is? Verlagen tot zijn niveau is nutteloos. Gewoon laten gaan en verder met je leven. Zoveel leuke jongens die wel normaal kunnen doen!

Ja, daar heb je gelijk in!

Ik denk ook dat je beter afstand van hem kunt nemen. Als hij er uit is, dan laat hij dat vast wel weten!