Op het punt uit elkaar te gaan..

Hey meisjes, ik heb een zware nacht achter de rug… Gisterenavond is m’n vriend langsgeweest, om een ruzie op te lossen, maar in plaats daarvan is het geeïndigd in hij die wegliep. Het voelde voor deze keer definitief. We hebben echt de laatste tijd (laatste 2 maanden) ongelofelijk veel ruzie voor de allerkleinste ruzies. Zo was deze ruzie begonnen met het feit dat ik wat teleurgesteld was dat ik deze week amper van hem heb gehoord, terwijl ik echt super super ziek ben geweest. En hij had het dan wel heel druk met school, maar ik had toch gehoopt af en toe op iéts… En dat is dus weer geëscaleerd… Dus gisteren kwam hij langs, we praatten erover, ik excuseerde me dat ik er zo een probleem van maakte, zei gewoon dat ik af en toe iets wel zou appreciëren, en hij excuseerde zich omdat hij zo weinig tijd had. Maar toch bleef hij onderliggende steken geven, ‘het is ook nooit goed’, en uiteindelijk ‘ik heb gisteren weer gerookt’ (het was al 6 weken geleden sinds hij was gestopt). Ik was gefrustreerd en uiteindelijk is hij naar huis gegaan, heeft de deur dichtgedaan na een “ik wou toch nooit zelf stoppen, ik deed het voor u”.

Ik heb het gevoel dat het echt genoeg is geweest, we maken superveel ruzie om niets… En ik kan over kleine dingen moeilijk beginnen doen, dat weet ik, maar op een of andere manier worden het altijd grote dingen. En hij heeft het gevoel nooit goed genoeg te zijn voor mij, maar zo heb ik ook dat gevoel tegenover hem… Ik haat mezelf voor hoe ik denk en voor mijn gevoelens, maar ik moet ze toch ook niet verzwijgen? Dat lost niets op… We hebben nog een paar sms’jes over en weer gestuurd gisterenavond (en snachts), en uiteindelijk is hij van “je moet maar eens wat normaler gaan doen” naar “sorry, ik zie u echt nog graag maar zie jij me nog graag?” gegaan, maar ik weet het niet meer… Ik heb het gevoel dat als we nu nog verder gaan, de sfeer er allesinds niet op gaat verbeteren…

Ik voel me enorm mislukt in m’n relatie… En ik weet dat hij me nog kansen wil geven, hij ziet me nu eenmaal wel doodgraag, ondanks alles… Maar ik denk dat we gaan blijven ruzie maken, ookal doe ik mijn best… Nu zijn er gewoon zoveel frustraties, bij ons allebei denk ik. Maar bij het idee dat we een punt achter ons relatie zouden zetten moet ik gewoon spontaan wenen… Ik zie hem echt graag, en we hebben echt zoveel prachtige momenten, hij zorgt echt goed voor me, maar die ruzies, vergen echt zoveel energie… :’( Ik heb er allemaal geen idee meer van… Heb hem gezegd dat hij me even tijd moet geven om te ‘beslissen’… maar ik weet het echt allemaal niet meer…

Als ik je verhaal zo lees lijkt het alsof er de afgelopen tijd zoveel gebeurd en gezegd is geweest dat nog niet helemaal vergeven en vergeten is, waarvan je wel wilt dat het vergeven en vergeten is maar het in je hoofd toch nog blijft naspelen. Jullie hebben denk ik, gewoon beiden de tijd nodig om alles op een rijtje te zetten. Jullie houden nog van elkaar, dus opgeven aan je relatie zou ik sowieso niet doen. Ik zou gewoon voorstellen om elkaar een tijdje ruimte en tijd te geven om alles te laten bezinken. Hoeveel tijd dat is, moet je voor jezelf bepalen. En achter die tijd kunnen jullie alles waarschijnlijk op een heel andere manier bekijken, en er op een rustige manier over praten zonder dat er slaande deuren aan te pas komen. Hoe lang zijn jullie al samen? En is het voor jullie ‘ruzie periode’ steeds goed gegaan?

Hou anders even een time-out, en schrijf allebei precies de frustraties op. Wanneer jullie dan weer bij elkaar komen, dan lezen jullie elkaars schriftje zonder te praten. Dan blijft de situatie kalm. Spreek ook af dat jullie bijvoorbeeld daarna echt even een voor een praten. Dan escaleert het niet gelijk.

Ik ben het eens met Niceleanth. Hou even een time-out, kom weer tot jezelf, laat het even rusten en schrijf op wat jij belangrijk vind in een relatie en hoe jij een relatie voor je ziet. Even los van hem, kijk naar jezelf. Vraag aan hem of hij dat ook wil doen en bespreek dit dan samen. Als jullie beiden andere idealen hebben gaat het namelijk niet werken en dan is het beter om er nu achter te komen dan na nog veel meer ruzies. Ruzie’s vergen altijd veel energie, maar als het het waard is moet je hier ook samen weer uit kunnen komen. Sterkte. x

Ik herken dit wel. Mijn vriend en ik hadden vorig weekend zo’n weekend. Want in mijn relatie gaat het soms ook over de kleinste en domste dingen. En dat komt vaak omdat één van de twee moe is en daardoor worden er nare verwijten gemaakt naar elkaar. Ik zou ten rade gaan wat je eigen gevoel zegt. Wil je het nog een kans geven? Of ben je de ruzies zo beu dat er geen positiviteit meer inzit en je ermee wilt stoppen. In een relatie is een kwestie van communiceren en dingen naar elkaar uitspreken. En soms moet je ook dingen leren loslaten in jouw geval. Ga in een normaal en rustig gesprek samen. Vraag hem alles op te schrijven of te bedenken wat hij met je wilt bespreken. (ook de vervelende dingen) en spreek het naar elkaar uit. Daarna kunnen jullie beslissen of het er nog in zit of dat er teveel is gebeurd om het nog een keer te proberen.

Hey meisjes, dankjewel voor jullie reacties, had dit echt even nodig! Denk dat het geen slecht idee is inderdaad van een soort “time-out” in te lassen, gaat ons denk ik ook doen realiseren dat we elkaar niet kunnen missen (hoop ik)… We zijn nog niet zo lang samen eigenlijk (7 maanden), waarvan ik 1,5 maand in Afrika heb gezeten. We hebben eigenlijk vooral sinds ik terug ben ruzies, misschien hebben we elkaar ook gewoon teveel gezien, maar toch… Dus best nog een “prille” relatie om al zoveel ruzie te maken… Allesinds bedankt :hugs:

Ik heb besloten een “pauze” te houden. Heb hem uitgelegd waarom en wat ik precies bedoel. Dat ik eventjes tijd nodig heb om m’n gedachten op een rijtje te zetten. Hij heeft gezegd dat hij het begrijpt, en ook dat hij wel nogsteeds verder wilt gaan. Ik hoop dat ik een goede beslissing kan nemen, dankjewel meisjes xx

Lastige situatie, ik denk dat je inderdaad een goede beslissing maakt met dat je gezegd hebt dat je even een pauze nodig hebt en rust.
Succes ermee meis! Hoop voor je dat het goed komt. :hugs: :hugs: :hugs:

Hij laat een week gewoon niets weten en jij mag daar niet op reageren? Bizar. Een break is idd wel het beste.