op gewicht blijven

Uh ja nou ik merk dus, dat ik zeker de afgelopen tijd best wel veel aankom. En ik wil niet afvallen, want ik weet dat dat op jonge leeftijd erg slecht is. Maar ik zie het ook niet echt zitten om nog meer aan te komen :cold_sweat:
Dus heeft iemand tips om op gewicht te blijven?
Oh en misschien iets van een leuke sport?
Want ik vind hardlopen erg leuk, alleen als het weer er niet naar staat dan heb ik er ook direct al geen zin meer in. Of heeft iemand anders wat simpele workouts waarbij ik niet direct allerlei spieren in mijn lichaam schaad of iets dergelijks?
:kissing:

Je geeft aan dat je jong ben, dus misschien kom je aan omdat je vrouwelijke vormen (borsten, heupen) beginnen te groeien. Dat is natuurlijk heel normaal, en niks om je verder druk om te maken.
Je kunt er zelf op letten om niet teveel te snoepen, maar gezondere tussendoortjes te kiezen. Ook kun je je ouders om wat hulp vragen, bijvoorbeeld om meer fruit/snackgroentes in huis te halen of samen gezonde recepten te koken.

Qua sporten zou ik vooral iets doen wat je zelf leuk vindt! Dansen, zwemmen, misschien de filmpjes van Blogilates oid. Kwestie van uitproberen!

@ ja ik ben op dit moment 14 jaar. Maar ik zou er misschien ook wel bij moeten zeggen dat ik de afgelopen jaren nogal wat heb lopen klungelen met eten. Niet ontzettend heftig maar gewoon heel onregelmatig eten of soms een hele maaltijd schrappen. Sinds een half jaar ben ik er eigenlijk weer helemaal bovenop. Maar sinds ik dus gewoon weer 3 maaltijden per dag + 2 stuks fruit per dag eet kom ik aan. Misschien ook omdat ik gestopt ben met sporten. Maar ik wil dus nu gewoon op gewicht blijven want het helpt me niet echt als ik aan blijf komen