Oostenrijk wint Songfestival, terechte winnares?

Aangezien er nogal discussies zijn ontstaan op social media over de winnares van het Songfestival, ben ik eigenlijk heel erg benieuwd naar jullie mening.

Conchita Wurst heeft gewonnen met het liedje ‘‘Rise like a pfoenix’’ met 290 punten. Ze probeerde ook een statement te maken omdat ze een baard heeft. Persoonlijk denk ik dat ze niet gewonnen zou hebben als ze geen baard had. Hoe denken jullie daarover? Is het terecht dat ze gewonnen heeft, of was Nederland toch echt de terechte winnaar?

Het liedje van Oostenrijk:

Het liedje van Nederland

Ik vind het helemaal niet erg dat ze gewonnen heeft, ze had namelijk een mooi nummer en ze heeft het ook nog eens keigoed gezongen vond ik.

En ja we kunnen wel gaan roepen WAT ALS ZE GEEN BAARD HAD, maar dat heeft geen zin, je weet niet wat er was gebeurd als ze geen baard had, dus dat vind ik onzin om over te discussieren. Misschien had ze dan alsnog gewonnen, omdat het een mooi nummer is en ze goed gezongen heeft

Als Nederlander had ik natuurlijk graag gezien dat Nederland had gewonnen. Maar ik ben het wel eens met de uitslag. De act is ook belangrijk en sowieso heeft deze artiest ook niet de act voor het songfestival bedacht, maar treedt al heel lang op in travestie. Ik vond het liedje ook mooi.

ik vind het wel een statement eigenlijk, dat zo’n nummer het songfestival wint. Het is ook gewoon ok om lekker te doen wat je zelf wil. Anderen vinden het misschien een act en verschrikkelijk, maar ik vind het wel leuk.

Hij/zij was niet slecht, maar ik vond Nederland echt beter.

Terecht mwah, maar ook niet mega-onterecht. Ik had het leuk gevonden als Nederland had gewonnen, maar ik vind dit ook een prima uitslag! Ik vond haar lied ook erg mooi. En ach over dat statementgedoe, tja je hebt altijd wel acts die meer aandacht of hypegedoe trekken dan anderen, daar erger ik me niet echt aan. Zeker niet aangezien het gewoon wel een goede act/ goed optreden was.

Kan dit niet gewoon in het algemene topic? :slightly_smiling_face:

http://forum.girlscene.nl/forum/media-film-muziek/eurovision-song-contest-2014-officiele-topic-296073.0.html

Niet lullig bedoeld, zeker niet. Maar ik snap niet goed waarom hij een baard laat staan. Ik ken transgenders die juist vrouw willen zijn en een hekel hebben aan hun mannelijke dingen. Maar hij voelt zich dus geen man en geen vrouw,of juist allebei? Hihi

Ik gun het hem/haar en heb er respect voor.

Maar ik vond nederland ook heel goed.

Ik denk dat er iets niet helemaal aan klopt ofzo, ik weet het niet. :’) En hij/zij heeft zeker heel goed gezongen, maar ik snap heel dat baard gedoe niet.

Ik denk eigenlijk dat dit ook wel in het Songfestival topic kan. Gisteren heb ik daar een tijdje meegelezen en de discussie is daar ook zeker gaande. Dus het heeft volgens mij niet heel veel zin om nóg een topic te maken waar diezelfde discussie opnieuw wordt gehouden!
Dus ik doe er een slotje op.