oorzaak waarom ik zomaar minstens 1,(5) kg per week afval.

Ik heb afgelopen jaar veel problemen gehad met eten en daar krijg ik sinds 5 maanden therapie voor, nu gaat het juist beter en denk ik er niet meer bij na.
Maar nu val ik juist op een of andere manier af, ik heb afgelopen weken best veel gelopen (minstens 3x een middag in de stad), maar heb toen ook bijna elke keer mac op (mac fleury, quarter pounder, cheeseburger).
Maar nu val ik minstens 1/1,5 kg per week af.
Wat ik best raar vind aangezien ik laatste weken helemaal niet zo gezond heb gegeten.
Ik ben bang dat mijn ouders en de dokters gaan denken dat ik weer overgeef of maaltijden oversla wat helemaal niet zo is.

Heeft iemand een idee waarom ik nu wel opeens afval en wat moet ik zeggen als ze erachter komen dat ik afval terwijl ik niet eens de oorzaak weet?

Ik zou als ik jou was naar de huisarts gaan en vertellen dat je niet weet wat de oorzaak is.

Huisarts. Ik heb geen glazen bol.

Waarom worden dit soort dingen op een forum gevraagd. Ga met dit soort dingen alsjeblieft naar de huisarts

:grinning_face_with_smiling_eyes:

Misschien omdat ze alvast wil weten waar ze aan kan denken? Of anderen iets soortgelijks hebben meegemaakt? Ik lees me ook altijd even in voordat ik naar de dokter ga. Niet dat google altijd een hele betrouwbare bron is, maar met enige info inwinnen is niks mis hoor.

On topic: ga er inderdaad wel mee naar de dokter. Toen ik maar af bleef vallen bleek het om een te hard werkende schildklier te gaan, waar ik inmiddels al bijna 2,5 jaar voor onder behandeling ben. Ik bleek de ziekte van Graves te hebben. Andere klachten waren vermoeidheid, altijd reuzenhonger, veel zweten, snelle hartslag, snel buiten adem, trillen en ik keek schijnbaar ook heel strak en ijzig uit mijn ogen. Ik weet niet of je hier iets uit herkent?

^^Dan lees je je in, of reageer je desnoods op fora die daar voor bedoeld zijn, dokters sites, weet ik het. Niet op een meisjesforum… vind ik

Hier zitten genoeg mensen die wel wat verstand hebben van medische zaken. Ze zegt zelf ook al dat ze bang is dat ze een oordeel van de doktoren gaat krijgen.

On topic: ik zou naar de huisarts gaan, want zoals al gezegd is, is de ziekte van Graves (snelwerkende schildklier) een mogelijkheid. Je kan dan nog zo veel eten, maar je stofwisseling wordt gewoon heel erg snel.