oorzaak schimmelinfectie?

Dag meiden,

Ongeveer 5 maanden geleden werd ik voor het eerst gebeft, ik hield hier een schimmelinfectie aan over (mijn eerdte) heb dit toen behandelt met een inwendig tablet van gyno canesten (verkrijgbaar bij de drogisterij). Daarna wilde ik niet meer gebeft worden uit angst voor nog een infectie (het is echt geen pretje). Toen zei mn vriend weetje misschien is je lichaam er nu aan gewend en kan het wel. Hij had gelijk want hierna heb ik er nooit meer last van gehad. Toendertijd gebruikten we tijdens de seks alleen condooms. Ik ben nu sinds een week aan de pil en heb hem voor het eerst ‘in’ meaten komen. Ik ben daarna wel naar de wc gegaan, ik dacht wel dat het wennen zou worden aangezien de ph vqn spermq qnders is dan de ph vaqn je vagina. Dit kan irritatie veroorzaken. Nou lucky me, ik heb nu dus weer een schimmelinfectie alleen mijn vraag is of dit door de pil komt of eerder door het sperma? En als het door zijn sperma komt zou het dan de eerste keer ff wennen zijn voor mijn vagina of blijft de scjimmelinfectie terugkomen? Heb namelijk geen zin om wdeer co.dooms te gaan gebruiken. Iemand die hier raad mee weet? Bedankt alvast

Dubbel.