Oorsuizen

Ik heb oorsuis (Tinnitus) aan mijn rechter oor (http://nl.wikipedia.org/wiki/Oorsuizen). Ik ben daarnaast ook slechthorend dus het is een soort dubbele gehoorbeperking. Vooral als ik wil gaan slapen word ik echt helemaal gek ervan. Ik ben er zelfs een keer wakker van geworden, omdat ik dacht dat iemand buiten aan het gillen was. Bleek mijn oorsuis te zijn. Er zijn mensen die het veel extremer hebben dan ik en ik ben eigenlijk wel benieuwd of mensen hier op GS het ook hebben! En ik ben heel nieuwsgierig naar de behandeling. Dus is er hier iemand met oorsuizen, zo ja, ben je ervoor behandeld?

Ik zelf ben nog niet naar een arts geweest.

ah lijkt me erg vervelend.
sorry, maar ik heb er geen ervaringen of zo mee en volgens mij kun je geen behandelingen daarvoor krijgen?

Er bestaat wel enige behandeling, en als je snel begint is dat zo’n 80% effectief. Maar ik heb het al jaren, dus kleine kans dat ik te behandelen ben.
Maar er bestaat inderdaad geen goede, altijd effectieve behandeling.

Nog niet naar een arts? Zeker doen, het kan namelijk zo verergeren dat je er letterlijk gek van wordt.
Mijn broer begint het ook te krijgen… Het lijkt me één van de irritantste dingen die je kan krijgen

Echt? oh dat wist ik niet.
ooh, maar misschien kan het wel minder worden als je wordt behandeld?

Ja mijn moeder heeft me ook al verboden harde muziek te luisteren of films met oordopjes in. Wat ik eigenlijk altijd deed, omdat ik dus slechthorend ben. Ik haat het als anderen last hebben van mijn muziek/films of als ik het niet kan verstaan.

Ik hoop het, ik ga eerst een weekje zoutspoeling gebruiken. Het kan zijn dat er vocht achter mijn trommelvlies zit. Anders ga ik naar de huisarts die me door kan verwijzen naar mijn KNO-arts.

Ik ben slechthorend. nouja ik kan een normaal gesprek wel gewoon horen hoor. alleen ik moet veel meer moeite doen, omdat ik met 1 oor helemaal niks hoor door een fout van 't ziekenhuis D:
hopelijk kan ik over 2/3 jaar geopereerd worden.

Ontopic: Lijkt me ontzettend vervelend, misschien kan je inderdaad het beste naar de dokter gaan!

-

Is dat hetzelfde als wat die jongen had bij Je zal het maar hebben?
Ik heb ook altijd mijn muziek hard staan, maar probeer er wel op te letten dat het niet te hard gaat.
Maargoed, ik weet zo geen tip of iets.

Ik heb het ook niet, maar het lijkt me heel vervelend! Ik heb ook heel vaak dat ik ‘he’ of ‘wat zeg je?’ zeg, maar dan versta ik het ook echt niet. Maar het is natuurlijk niet zo erg als dat gesuis enzo

Haha dat heb ik sowieso wel. Ik heb een gehoorverlies van ongeveer 50db. Maar daar heb ik mee leren leven. Ik heb ook gehoorapparaten en krijg allerlei extra begeleiding op school als ik het nodig heb.
Maar dat suizen vind ik raar genoeg nog veel vervelender.

erg,irritant en eng.

Lijkt me echt irritant.
De vader van mijn vriend heeft wel aan een oor dat hij alleen maar piepen hoort (wat iedereen wel eens last van heeft) heeft hij constant en daar hoort hij ook bijna niks meer door. Dat zei mijn vriend eens, maar het is niet hetzelfde als dat wat jij hebt.