Oorsuizen

Ik heb oorsuis (Tinnitus) aan mijn rechter oor (http://nl.wikipedia.org/wiki/Oorsuizen). Ik ben daarnaast ook slechthorend dus het is een soort dubbele gehoorbeperking. Vooral als ik wil gaan slapen word ik echt helemaal gek ervan. Ik ben er zelfs een keer wakker van geworden, omdat ik dacht dat iemand buiten aan het gillen was. Bleek mijn oorsuis te zijn. Er zijn mensen die het veel extremer hebben dan ik en ik ben eigenlijk wel benieuwd of mensen hier op GS het ook hebben! En ik ben heel nieuwsgierig naar de behandeling. Dus is er hier iemand met oorsuizen, zo ja, ben je ervoor behandeld?

Ik zelf ben nog niet naar een arts geweest.

ah lijkt me erg vervelend.
sorry, maar ik heb er geen ervaringen of zo mee en volgens mij kun je geen behandelingen daarvoor krijgen?

Er bestaat wel enige behandeling, en als je snel begint is dat zo’n 80% effectief. Maar ik heb het al jaren, dus kleine kans dat ik te behandelen ben.
Maar er bestaat inderdaad geen goede, altijd effectieve behandeling.

Nog niet naar een arts? Zeker doen, het kan namelijk zo verergeren dat je er letterlijk gek van wordt.
Mijn broer begint het ook te krijgen… Het lijkt me één van de irritantste dingen die je kan krijgen

Echt? oh dat wist ik niet.
ooh, maar misschien kan het wel minder worden als je wordt behandeld?

Ja mijn moeder heeft me ook al verboden harde muziek te luisteren of films met oordopjes in. Wat ik eigenlijk altijd deed, omdat ik dus slechthorend ben. Ik haat het als anderen last hebben van mijn muziek/films of als ik het niet kan verstaan.

Ik hoop het, ik ga eerst een weekje zoutspoeling gebruiken. Het kan zijn dat er vocht achter mijn trommelvlies zit. Anders ga ik naar de huisarts die me door kan verwijzen naar mijn KNO-arts.

Ik ben slechthorend. nouja ik kan een normaal gesprek wel gewoon horen hoor. alleen ik moet veel meer moeite doen, omdat ik met 1 oor helemaal niks hoor door een fout van 't ziekenhuis D:
hopelijk kan ik over 2/3 jaar geopereerd worden.