Oorpiercing

Dit is eigenlijk een vraag over een stom iets wat ik niet had moeten doen. xD
Vrijdag heb ik een tweede oorgaatje laten schieten. Vandaag dacht ik slim te zijn, en wilde gaan kijken of het er dik ofzoiets uitzag. Maar dat zie je niet zo goed als de oorbel er nog in zit. Nouja ik had dus net dat ding eruitgehaald. En toen viel het achterkantje. Ik zoeken. 2 minuten later had ik het gevonden. Dus ik wilde die piercing er weer in doen, lukte het niet. Keek ik met twee spiegeltjes, de achterkant was meteen al weer DICHTGEGROEID :expressionless:
Dus ik zat 5 minuten te kloten met dat ding. (klinkt erg kort, maar geloof me als je een piercing helemaal zit te drukken om door je oorlel heen te duwen, is het ERG lang.
Ik had eindelijk de oorbel erin, kijk ik op me vinger, ALLEMAAL BLOED. Had niet verwacht dat het zou gaan bloeden (terwijl als ik nu met verstand erover nadenk, DUUH! als je een gaatje in je oor hebt wat daar niet hoort zal het gaan bloeden.)
Maargoed, de advies voor een pas gezette oorbelpiercing is dus 48 uur niet aan zitten. Moet dat nu dus ook? of kan ik gewoon doorgaan met sterilon erop doen?x

Ik zou het zoiezo ontsmetten, met watterstaafje of erop druppellen. aangezien je er met je handen aan heb gezeten is het niet meer echt schoon, zeker als hij pas gezet is is de kans op infectie groter.

Ok, dat ben ik nu aan t doe… Er komt echt f*ckingveel bloed vanaf… :open_mouth:

Oke niet echt super veel, het zijn waarschijnlijk maar een paar druppels, maar voor een gaatje wat nog geen eens een milimeter groot is, is dat best wel veel toch…?

Komt waarschijnlijk omdat het ook is geirriteerd, en de sterilon heeft zojuist je bloed ook verdunt. waardoor het veel meer lijkt.

Ok, ja idd. Stom dat ik daar zelf niet aan dacht haha…
Maargoed denk je (en anderen??) dat ik het dus de komende 48 uur verder niet moet aanraken of aan me oorbel draaien? * wat ik dus wel gewoon met me andere piercing moet doen…

nee denk er niet aanzitten, mogt je het gevoel hebben dat hij heel erg vastzit ontsmet dan je handen, draai hem beetje los, en dan nog eens goed ontsmetten. verder er ook even niet op liggen enzo denk k want hy is nu wel beetje geirriteerd.

Jaa 't is idd geirriteerd, voel de warmte zowat in me nek zitten…
Maargoed dankje voor je advies :grinning: .

ok, dit gaat weer over mn piercing die ik nog geen eens 2 weken geleden heb laten zetten.
ik doe er nu dagelijks dat sterilon achtig spul op wat ik van de juwelier heb gekregen, maar het begint steeds te prikken elke keer dat ik het erop doe.
Hoort dit?
Iemand die er meer ervaring mee heb ( dit is wel me tweede gaatje in me oor, maar de andere werdt gezet toen ik 2 was ofzo, dus daar herinner ik me weinig van… )
x

Allebei de kanten trouwens, niet alleen die die ik er zelf doorheen heb geprikt.

-

Ja, nja niet de hele tijd haha, dan heb ik geen handen meer over om andere dingen te doen. Mij werd er geadviseerd om minimaal 2x per dag te doen… Anders zou die idd kunnen vastgroeien.
x

-