Ja… maar volgens mij heet de plek niet ‘helix’ maar wordt dat vooral zo genoemd omdat als je het laat piercen [zoals het hoort], er over het algemeen een ringetje in gedaan wordt… een ‘helix’. Zoiets was het.
En laten schieten is GEEN goed idee.
Als je iets laat piercen, gebruiken ze een holle naald. Hiermee halen ze een minimaal beetje vel [en kraakbeen] weg, en dan wordt de piercing erin geplaatst. Zo zit de pirecing dus in een passend gaatje.
Als je het laat schieten, gebruiken ze het knopje om het gaatje mee te maken. Omdat die niet hol is, drukt die zijn weg er door heen, waardoor je vel en je kraakbeen opzij worden geduwd. De klap van het schieten schijnt ook je kraakbeen aan te kunnen tasten [dat het scheurt van binnen] en dat is helemaal rottig.
Ik heb 'm ook laten schieten, maar let wel: Dit is al ruim 10 jaar geleden geweest. Toen was dit nog helemaal niet zo bekend en kon je overal te pas en te onpas iets laten piercen. [Zoals ik mijn neuspiercing daar dus ook heb laten zetten…]
Ik raad je aan om dus écht te laten piercen. Het is misschien wel een stuk duurder dan laten schieten maar een verrot oor wil je vast niet hebben