Oorpiercing

Hoi allemaal!
ik krijg van het weekend een tragus en cartilage oorpiercing.

http://www.vampiercing.de/Fotos/Ohr/Tragus/Tragus-0002.JPG

dat is een tragus^

http://images.quizfarm.com/1107828878cartilage.png

en dat is een cartilage^
ze zien er raar uit op de foto :stuck_out_tongue:, maar ze zijn best mooi.
heeft iemand reacties? of tips?

xx :kissing:

Niet laten schieten, maar piercen, goed verzorgen en euh… dat was 'm.

ik had een cartilage (heet dat zo ja?) wel een knopje,
ik verzorgde hem heel goed, maar toen ging die onsteken en geloof me, dat doet ECHT heel erge pijn. dat kan je je niet voorstellen :'D

cartilage? is dat niet gewoon een helix? xD
anyway, ik heb al zo’n anderhalf jaar een traguspiercing =)
heb hem laten piercen.

en tips, tjah, er niet veel aanzitten en goed schoonhouden, ook niet met de telefoon tegen je oor enzo. (bacterien)

Tragus is fucking relaaaaxed (:

Ben ik de enige die dat best wel lelijk vind?

nee :grinning_face_with_smiling_eyes:

heet ide onderste geen helix :’)?!
ik heb die btw. maar ik zou een knopje doen geen ringetje.
en ja tips… ehm volgens mij makt het niet uit of je hem
schiet of pierct. ik heb hem laten schieten namelijk alleen
toen was dat nog doodnormaal (lees 5 jaar geleden) nu
moet je het bij de meeste piercingshops laten piercen.
en goed schoonmaken :wink:

nope.

Ik heb ze allebei.
Die tragus moet je laten piercen, ik vond t wel een beetje pijn doen en je hoort t ook kraken.
& die boven in je oor (volgens mij heet die ok helix) die kun je laten schieten en doet geen pijn. Alleen met slapen is het irritand, maar daar wen je wel aan.

Fancy naam voor een simpele helix?

hahah, ik las ooGpiercing, ik dacht; what the fack?!
ik ben echt blind hahahaha.
maargoed, ik vind het niet zo mooi en het lijkt me
pijn doen.

Ik wil ook een helix piercing,
Ben 12jaar bijna 13, mag dat dan al of moet je ouder zijn? Of mag je dat al als je ouders meekomen voor toestemming?

Jaa je hebt er niet echt veel aan

je ouders moeten mee :wink:
ik had mijne (tragus) ook toen ik 13 was en er moest dus iemand meekomen. vanaf 16 hoeft dat geloof ik niet meer. =]

@ topicstarter
bereid je trouwens maar voor want het doet best wel pijn :ok_woman:

ik had een cartilage (heet dat zo?) maar dan een knopje
en toen moest ik hem uitdoen van me werk, en toen was ik hem vergeten weer in te doen en nu is ie dichtgegroeid

haha, ik las precies hetzelfde. maar hee, als jij het mooi vindt moet je 't laten doen… als je er maar geen spijt van krijgt.

Cartilage= engels voor kraakbeen.
De plek heet helix.

Helix is dat dus.
Ik vind het lelijk nuja :’) En kraakbeenpiercings ontsteken snel, dus goede verzorging is een must :’)
Succes

dat bestaat serieus…

Ja… maar volgens mij heet de plek niet ‘helix’ maar wordt dat vooral zo genoemd omdat als je het laat piercen [zoals het hoort], er over het algemeen een ringetje in gedaan wordt… een ‘helix’. Zoiets was het.

En laten schieten is GEEN goed idee.
Als je iets laat piercen, gebruiken ze een holle naald. Hiermee halen ze een minimaal beetje vel [en kraakbeen] weg, en dan wordt de piercing erin geplaatst. Zo zit de pirecing dus in een passend gaatje.
Als je het laat schieten, gebruiken ze het knopje om het gaatje mee te maken. Omdat die niet hol is, drukt die zijn weg er door heen, waardoor je vel en je kraakbeen opzij worden geduwd. De klap van het schieten schijnt ook je kraakbeen aan te kunnen tasten [dat het scheurt van binnen] en dat is helemaal rottig.

Ik heb 'm ook laten schieten, maar let wel: Dit is al ruim 10 jaar geleden geweest. Toen was dit nog helemaal niet zo bekend en kon je overal te pas en te onpas iets laten piercen. [Zoals ik mijn neuspiercing daar dus ook heb laten zetten…]

Ik raad je aan om dus écht te laten piercen. Het is misschien wel een stuk duurder dan laten schieten maar een verrot oor wil je vast niet hebben :stuck_out_tongue: