Oorontsteking

Hallo iedereen!

Ik weet niet zeker of ik hier bij de goede topic zit maar health leek mij het meest in de buurt komen.
Ik ben 18 jaar en heb sinds afgelopen vrijdag ontzettend last van mijn oor, ik ben ook gelijk die ochtend naar de huisarts gegaan en heb ik antibiotica gekregen.
Zondag was het alleen maar erger geworden en kwam er geen verbetering in, toen ben ik met mijn moeder naar de huisartsenpost gegaan in het maasstad. Hier kreeg ik te horen dat ik een uitwendige oorontsteking heb en dat omdat de antibiotica niet aansloeg ik een zwaardere variant kreeg en daarnaast nog oordruppels.

Maar hier zit het probleem, het doet ONGELOOFELIJK veel pijn. Ik heb nachten slecht tot bijna niet geslapen en ik kan er gewoon niet meer tegen. Dit gun ik mijn ergste vijand nog niet toe. De afgelopen twee dagen straalt de pijn ook uit naar mijn kaak en was eten dus erg pijnlijk en moeilijk. Maar vandaag doet mijn kaak zo veel pijn dat ik hem constant helemaal scheef moet houden omdat het anders gewoon niet gaat.

Morgen heb ik dan wel weer een afspraak bij de huisarts om kwart over 8 maar ik vraag mij af of ik het tot die tijd uithou. Ik zit al aan het maximum van pijnstillers en eten lukt nu ook echt niet meer. Hoe kan het dat mijn kaak nu ook zon pijn doet? Zelfs meer dan mijn oor!!! Ik snap er geen snars van en ik hoop dat de huisarts er morgen wat aan kan doen.

Hebben jullie hier ervaring mee en hoe gaan jullie om met oorontsteking? En hebben jullie dan ook last van kaakpijn??

Dat kan idd uitstralen, ik ben erg vatbaar bij mn oren en heb er vaak last van. Huisarts heeft de tip gegeven om dan veel te kauwen als je last heb. Nu zal dit bij jou natuurlijk niet zo prettig zijn maar misschien verlicht het wel een beetje.
Verder misschien olijfolie proberen? Maar als het echt ontstoken is zo zwaar weet ik niet of dat goed zal zijn.

Beterschap!

Heb ik ook een aantal keer gehad, het is heel vervelend idd. Kauwen hielp bij mij ook. Haha het deed zo veel pijn dat het me dan ook echt niet meer kon schelen of ik in de klas zat en me een klein beetje in moest houden met de gekauw

toevallig heb ik dit zo’n 3 weken geleden nog gehad, en nu begint het weer te komen! ik had inderdaad ook veel pijn aan mijn kaak. Ik ben 3 keer naar de dokter geweest voordat ik antibiotica kreeg. Bij mij hielp deze wel!
Ik heb ook een week maar 2 a 3 uurtjes per nacht geslapen, en dat is geen pretje :wink: Sterkte ermee!

Mijn moeder kwam net thuis van het werk en schrok zich een ongeluk hoe opgezwollen (en ook rood!) mijn kaak/oorgebied was. Ze heeft gelijk de huisarts gebeld en moest zonder gemaar gelijk mee haha.

De dokter keek er even in en zag dat het inderdaad veel erger was geworden en heeft er nu een soort oortampon in geplaatst. (en wat een opluchting is dat zeg!) De druk is gelijk weg en de pijnscheuten daarmee ook, moet nu 4x per dag zuurdruppels in mijn oor druppelen en daarnaast heb ik ook zwaardere pijnstillers gekregen + maagbeschermers(want de antibiotica en zwaardere pijnstillers zijn niet erg goed voor je maag)

Even samengevat gaat het nu al een stuk beter!!! Als ik er volgende keer weer zon last van heb vraag ik gelijk naar zon oortampon. Geweldige uitvinding haha.

Ik heb ook erg gevoelige oren, qua wattenstaafjes, mijn bril achter mijn oor, als ik verkouden ben heb ik het meeste last van mijn oren etc. Oordruppels neem ik eigenlijk altijd.