Oorontsteking/scheurtje in trommelvlies UPDATE 23-2

Dag girls,
Ik kom net terug van de huisarts en vertelde me dat ik in 1 oor een klein gaatje in me trommelvlies heb, verder heb ik ook nog een oorontsteking. Ik heb sofradex meegekregen (antibiotica druppels). Heeft iemand hier ook last van gehad? Heb namelijk op internet gelezen, (zo slecht… maak me zelf alleen maar bang), dat als dit niet vanzelf heelt dat het operatief moet gebeuren. Iemand ervaringen hiermee gehad? Heb voor de rest helemaal geen pijn of minder gehoor, het enige waar ik last van heb/had is een loopoor met af en toe wat bloed en daarna wat korstjes/schilfertjes.

UPDATE

nou heel fijn dit dus, is het gaatje in me trommelvlies dichtgegroeid heb ik nu een week last van geruis in me oor! super irritant en ik word er langzaam gek van, iemand met het zelfde probleem gehad? ik ben echt radeloos aan t worden. Dokter zei dat als ik het na een paar weken nog heb, dat ik dan terug moet komen. Op internet gelezen dat het na 2/4weken over moet gaan, omdat de ooronsteking nog niet helemaal is genezen dan. Maarja ik heb mezelf ook weer bang gemaakt met internet, kwam op chronische oorgeruis wat tinnitus. Lotgenoten???

UPDATE 23-2
Oorsuizen is helaas niet weggegaan, de andere klachten wel. Af en toe nog wel leuk, vandaag had ik controle bij de HA maar hij kon het niet zo goed zien omdat er oorsmeer was. Morgen al een afspraak bij de KNO arts. Heel spannend vind ik het.
Ik heb de afgelopen weken het wel erg zwaar gehad, veel paniekaanvallen door het geruis. Ik zou het fijn vinden als iemand me zou kunnen vertellen hoe dat precies gaat bij de KNO. Bedankt x

Mijn vriend heeft vroeger een gat in zijn trommelvlies gehad en hij moest geopeerd worden. Er werd iets van titaan in gezet. Verder geen ervaring mee heb wel oorontsteking gehad, maar met oodruppels geneesde het goed.

upje!

Als het een klein gaatje is dan geneest het volgens mij wel en als er echt een operatie nodig zou zijn dan had de dokter dat wel gezegd. Maar zorg er nu maar eerst voor dat je oorontsteking weg is, dat is nu ff het belangrijkste.

Luister dus ook niet naar (te) luide muziek, dat maakt alles alleen erger.

Kan ik wel gewoon me koptelefoon op? (niet voor muziek)

Ik zou het geluid niet te hard zetten maar verder kan je hem gewoon op. Ik had in september een gaatje in mijn trommelvlies en dat is helemaal vanzelf geheeld. Alleen antibiotica voor geslikt. Operaties zijn bijna nooit nodig.

Ik vind het btw wel raar dat je oordruppels hebt gekregen. Ik mocht dat toen absoluut niet vanwege dat gaatje.

Je kan me noten voor meer info

Ik heb het laatst ook gehad en heb een week geleden gehoord dat alles oke was. 1/4 van mijn trommelvlies was open maar ze keken het even aan (geen medicijnen niks) en is vanzelf geheeld. En inderdaad het liefste geen muziek en anders gewoon zachtjes. Als je rustig met je oor omgaat gaat het vaak vanzelf over.

PS. Absoluut geeeen water in je oor! Doet pijn+is slecht :frowning_face:

Ja ik zit mezelf helemaal op te vreten door die operaties. Ik ben echt een paranoide als het daarom gaat.
Naja de dokter zal het maar weten, ik ben geen dokter! ik merk wel al beetje verschil en ik moet wel het potje op maken dus we zien wel heb over 3w weer een afspraak!

dokter zei tegen mij dat het een erg klein gaatje was, ik voel het zelf ook, als ik me oren klaar dan komt er ook ‘lucht’ doorheen terwijl bij mijn andere oor lijkt alsof er wat voor zit (trommelvlies dus)
Ja ik luister geen muziek meer door me koptelefoon, ik luister alleen ASMR op stand 25 haha, ik wil heel graag dat het over gaat!

Ik heb ook tinnitus, door kapotte haartjes in mijn oren. In het begin was ik ook radeloos (het is bij mij onomkeerbaar omdat de haartjes kapot zijn, bij jou zou dat niet t geval zijn), maar nu ben ik er aan gewend en stoort het me niet meer. Geluiden overstemmen de tinnitus en het wordt ook minder. Komt goed :v:

Ik heb vorig jaar ook een gaatje in mn trommelvlies gehad omdat ik zo verkouden was en zo vaak moest niezen dat hij gewoon kapot was gegaan daardoor :’) Is vanzelf weer geheeld.
Maare, er loopt ook een buis van eustachius naar je keel he, daar kan de troep ook heen gaan. Dus het is niet zo dat je voor altijd met troep in je oor zit omdat het is dichtgegroeid.

Ja ik had mezelf even geinformeerd over die buis van eustachius, ik voel gewoon een enorme druk in me oor en krijg ook best wel wat paniek aanvallen door dat geruis. Ik ga morgen terug naar de balie van mn dokter en vragen wat ik kan doen, had gelezen dat ik ook iets van een zoutoplossing kon nemen zodat die buis ‘relaxed’.

Ik praat mezelf de moed in dat het gewoon verstopt zit door me ontsteking en dat het weg gaat. Ik hield echt van slapen en stilte, maar nu zie ik er zo tegen op. En ik ben iemand die heel negatief denkt, dus ik ga altijd van het ergste uit en dan krijg ik die paniekaanvallen… beetje een cirkel waar ik nu inzit.

Had je toen ook last van oorsuizen nadat dat gaatje weer was geheeld?

Tinnitus krijg je toch alleen als je heel hard geluid hebt gehoord ofzo? Ik denk dat dit maar tijdelijk is.

Blijkbaar niet, had even wat research gedaan en je kan ook tinnitus krijgen van oorontsteking. Ik heb net een neuspray meegekregen om de druk in me oren te verhelpen, heb ook last van slijm enzo.

up…

Ik heb al oorsuizen door iets anders, maar het is in ieder geval niet erger geworden. Ik moest ook neusspray nemen inderdaad, dan gaat die buis meer openstaan.

Ohh hmm, ik ben erg bang dat het blijvend is. Ik werd onwijs misselijk door die neusspray, was ook een van de bijwerkingen dus die ga ik niet meer doen. Heb nu een anderen. Helaas heb ik vannacht onbewust in mijn slaap in mijn oren zitten peuteren, werd wakker met heel licht geel vocht op mijn kussen, stinkt niet. Heb een klein beetje pijn, ongeveer een 2/3 op een schaal van 10. Moet ik terug gaan naar de dokter? Of eventjes afwachten.