Oorontsteking en muziek?

Hee,

Ik heb nu al een week lang een dubbele oorontsteking. Aan beide oren dus. Ik heb nog geen pijn eraan gehad, maar ben allen ontzettend doof.
Zelf doe ik aan dansen en tijdens de trainingen is er dus hard muziek aan die ik wel hoor. Dan krijg ik geen pijn.
Nou heb ik al een lange tijd geen muziek oordopjes in gehad, omdat ik niet weet of dat wel mag met een oorontsteking. De dokter heeft er niets over gezegd en nou is mijn vraag dus: zou het schadelijk zijn als ik oordopjes of een koptelefoon op zou doen nu? Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Xx

Mij een raadsel hoe hard de muziek wel niet staat bij jou trainingen dat je al oordopjes of een hehoorbeschermer moet gaan gebruiken? Maar oordopjes zijn niet schadelijk voor je oren, maar ze hebben alleen een goed dempend effect als je ze op maat voor je oren laat maken, dus niet die goedkope schuimrubber oordopjes die je bij de drogisterijen kunt kopen.

Met merk Alpine en Silent Ear zijn goed en kunnen zelfs oordopjes voor je op maat maken. Er zijn ook audiciens die op verzoek van een klant maatwerk kunnen afleveren, is well duurder maar wel stukken beter.

Alpine oordopjes hebben mits ze goed zijn ingebrachtt zelfs een dempingswaarde van ruim 25 tot 30 db, dat is een factor 3 minder dan het omgevingsgeluid.

Bedoel je het soort oordopjes dat Cavarnamagica bedoeld of bedoel je oordopjes waar je muziek door luistert?
In het tweede geval zou ik persoonlijk niet denken dat het kwaad kan maar je kan altijd eventjes de huisarts/huisartsassistente opbellen met je vraag.

ik zou het niet doen

Je kan altijd even de dokter opbellen toch?