Oorlogsfilms

-

-

Enemy at the Gates. Niet helemaal oorlogsfilm denk ik eigenlijk, maar het speelt wel in een oorlog. Saving Private Ryan, all time favorite! Escape from Sobibor, Der Untergang, Letters from Iwo Jima, La vita è bella, Schindler’s List, Windtalkers, The Thin Red Line, The Longest Day, Apocalypse Now, We Were Soldiers, Jarhead, Behind Enemy Lines, Black Hawk Down en Tears of the sun.

Dat zijn toch wel mijn favoriete, ze maken me aan het janken of ik vind ze gewoon vet.

-

Inglorious Bastards, die is ook grappig,
Valkyrie is ook er goed, Der Untergang,
Schindler’s List is een van mijn favorites
The Boy In The Striped Pyjamas vond ik ook erg goed trouwens!!

Escape from sobibor.

super oude film. wel n goeie. waargebeurd.

Saving Private Ryan, , La vita è bella, Schindler’s List, The Pianist, Jacob the liar, I am David, Full Metal Jacket

Wij hebben echt heel veel oorlogsfilms thuis

beste film ooit! nee echt, die was zo mooi.

Pearle Harbor, Der Untergang, The Boy in the striped pyjamas, Oorlogs Winter, 300, Troy

private ryan

Ik had laatst Dresden gekeken die vond ik ook best goed. Het bittere kruid ofzoiets is ook een oorlogs film, een Nederlands. Die was een tijdje terug op tv, was ook oké en Zwart Boek ook.

Valkyrie vond ik goed.
Niet zoiets als Boy in the striped Pyjamas maar meer gericht op de oorlog zelf zegmaar.

ik had met op school band of brothers gezien, maar ik ben niet zo van oorlogfilms XD

Grave of The Fireflies and the Pianist vond ik heel gaaf.

jaaa the boy in the striped pyjamas is echt vet mooi .
zeker een aanrader .

Thah Hurtlocker (heeft een oscar gewonnen). Met knappe gozert in de hoofdrol.
En alles wat hierboven is genoemd.

Defiance vond ik trouwens best wel saai.

Band of Brothers
Dresden
Escape from Sobibor
Der untergang
Oorlogswinter
Zwartboek
The longest day
Pearl Harbor
Saving private Ryan
Colditz
Heel veel eigenlijk

71 into the fire
The brotherhood of war

Zijn wel Koreaans gesproken maar daar hebbie ondertiteling voor :stuck_out_tongue: Ik vind het echt goede films. Tenminste voor hoever oorlog goed is dan haha