Oorlog Rusland ja of nee?

Tja ik denk dat iedereen hoopt van niet, maar aangezien al dit gebeuren met Poetin en de MH17 komt het er wel bijna op neer denk ik. Als er wel een oorlog komt is Nederland een van de eersten die er betrokken bij is aangezien de hulp die we er heen hebben gestuurd. Sommigen zeggen ook dat de oorlog al aan de gang is. Maar wat denken jullie oorlog of niet?

Sorry als hier al een topic over is, dan mag je een melding maken voor een slotje

Ik ben wel echt ‘bang’ voor een oorlog. Maar ik hoop dat Nederland zich slim houdt en vooral inzet op verdediging en niet zal aanvallen. Ik hoop echt dat er niks gebeurt.

Jaa dat hoop ik ook maarja Nederland bemoeit zich echt te veel met het buitenland…

Zoals?

Irak, Rusland, Griekenland.

Ik snap ook niet waarom er allemaal geld heen moet terwijl wij hier nog in de crisis zitten.

Maar ik wil niet afleiden van het onderwerp…

Nee

Zal niet gebeuren.

Denk eigenlijk niet dat het op een oorlog gaat uitdraaien.

Nope.

Ik kijk soms wel of de russen al door de straten lopen , maar volgens mij zijn ze gewoon veilig in hun eigen land .

Over Irak: die hebben zo veel mogelijk hulp gewoon nodig. Correct me if I’m wrong, maar de crisis hier in NL wordt toch steeds minder juist?

Er vlogen vandaag wel twee Russische bommenwerpers door het Nederlandse luchtruim… Maargoed, dat schijnt wel vaker te gebeuren…

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2686/Binnenland/article/detail/3722654/2014/08/21/Nederlandse-F-16-s-in-actie-om-Russische-bommenwerpers.dhtml

Iedere keer dat die russen overkomen heb ik er last van , want ik woon heel dichtbij vliegbasis leeuwarden .

Maar misschien valt er wel eens een bom ergens en komt er oorlog . Ik laat het maar in het midden

Eh. Wat wil je dan, dat Nederland op zijn luie reet blijft zitten en een beetje toekijkt terwijl het in andere landen een puinzooi is? Want ja, het is over onze grens, dus waarom moeten wij daar ons druk om maken. Sorry, maar ik snap dat nooit zo. Het zijn mensen, ongeacht waar ze wonen, die hulp nodig hebben. En als wij hulp nodig hebben, zullen die landen ons waarschijnlijk helpen.

Maar anyway ik maak me er niet zo druk om (om Rusland dus).

Nederland heeft in mijn ogen een erg domme fout gemaakt door zich voor het karretje van Amerika te laten spannen en aan de sancties mee te doen. Als ‘we’ slim zijn draaien we dit dan ook terug.

Of er oorlog zal gaan komen, ik denk het niet. Als Rusland oorlog wil gaan voeren zal dit eerder tegen Amerika zijn dan tegen ons, daar heeft Rusland denk ik weinig baat bij.