Oorlel ontstoken !?

Een weekje geleden heb ik een 3e gaatje laten schieten in mijn oren bij een juwelier.
Ik weet dat schieten niet goed is, maar toch had ik het gedaan omdat het mij minder pijnlijk leek.
In ieder geval eerst ging het heel goed ik had er geen last van, maar mijn rechter oorlel is een beetje dik geworden en rood en als ik het aanraak doet het pijn.
Ik heb geen idee wat ik nu moet doen en ik ben bang dat er iets ergs zal gebeuren met mijn oorlel nu.
Dus mijn vraag is wat moet ik nu doen?

Heb je toevallig van dat ontstemmingsspul meegekregen bij de juwelier? (volgens mij was het jodium wat je altijd meekreeg???) Ik zou daarmee gewoon je ‘nieuwe gaatje’ ermee blijven schoonmaken met bv. een wattenstaafje. En als het er niet beter op wordt terug gaan naar de juwelier en daar vragen om advies. Of gewoon meteen naar de juwelier gaan, en daar vragen om advies

Ik heb ook mijn 3e gaatje laten schieten, je oorlel valt er trouwens niet af al hij ontsteekt hoor. Koop wat sterilon bij de drogist en maak je piercing hiermee 2x per dag schoon met behulp van een wattenstaafje. succes!

Het schieten van een oorbel kan geen kwaad zolang het in je oorlel is. Zodra je door kraakbeen heen wilt (zoals in je helix bijv) is piercen wel zo verstandig. Zolang je derde gaatje nog gewoon in je oorlel zit kan dat dus geen kwaad en hoef je niet bang te zijn dat je rare vergroeiingen krijgt oid. Wat die ontsteking betreft: goed schoonhouden met water en evt speciaal schoonmaakmiddel en het gaat vanzelf over. Steriele alcohol wil ook wel helpen. Verder is het gewoon geduld hebben. Je hebt hem pas een week. Het is logisch dat je lichaam er nu alles aan doet om die wond te genezen dus een ontsteking is juist een teken dat je lichaam goed functioneert. Maak je geen zorgen en kijk het nog even aan zou ik zeggen :slightly_smiling_face:

Goed schoonhouden met Sterilon inderdaad!