Oorgaatjes.

Ik heb een paar jaar geleden gaatjes laten schieten,
Maar sinds mijn 11e heb ik geen oorbellen meer gedragen (Ik ben nu bijna 13)
Maar nu wil ik heel graag weer oorbellen indoen, en een oorbel indoen links gaat heel makkelijk, maar rechts doet echt heel veel pijn.
Aan de voorkant lukt het wel, maar hij gaat aan de achterkant er niet door, of ik moet heel hard drukken, maar dan huil ik echt bijna van de pijn.
Hebben jullie tips? Of is het een optie om rechts opnieuw te laten schieten, maar doet dat geen pijn, als ze op dat gaatje schieten?
Xx

Je kan het best gewoon door duwen :wink:
Er zit een velletje achter en daar moet je dan even doorheen.

Als je de oorbel er echt niet meer door krijgt dan zou ik inderdaad een nieuw gaatje laten schieten (al mogen ze volgens mij niet meer gaatjes schieten, zoals vroeger). Denk dat het geen pijn doet hoor!

Heb je al gekeken of die aan de achterkant nog open is? Ik heb het ook weleens en dan steek ik de oorbel 1x vanaf de achterkant in en dan lukt het weer ^^

Dit

En anders laten piercen [niet schieten]

Als ik het via Achter doe, doet het ook nog steeds keiveel pijn.
Maar ik moet dan doordrukken denk ik, maar dan doet dat zoveel pijn dat ik er mee stop.
Maar dan word ik weer boos op mezelf, omdat ik laast ergens kei leuke oorbellen heb gezien, en ik die echt heel graag wil haha xd
Maar ik zal het dadelijk nog eens proberen x

Het doet meer pijn als je zachtjes blijft drukken, Gewoon in 1x hard of laten her-piercen
En ja het doet pijn…voor 5 seconde en je bent het daarna weer vergeten en je kan mooie oorbellen indoen.

En ontsmetten anders gaat het misschien wat ontsteken

Piercen wil ik zelf niet ;$
Dus ik zal dadelijk nog even of het lukt om door te drukken …

Niet langzaam doen want dat maakt het alleen maar pijnlijker! En piercen of schieten maakt met oorbellen niks uit gezien daar geen kraakbeen zit (:

Je weet dat piercen veel beter is voor de huid dan schieten toch?
Anders moet je dit eens bekijken:
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=IKCW76znIwk

+

http://blog.sabinemetz.nl/2011/10/gaatjes-laten-schieten/

Piercen doen ze toch met gewoon een naald er door?

Met een holle naald.

Niet perce doordrukken. Als er een wond ontstaat kan het erger dichtgroeien… Gewoon oorbel heen en weer blijven bewegen. Als het echt niet lukt, dan moet je het even laten piercen

Hmm, Oke bedankt!
Ik zal het straks nog even proberen of het lukt ;d