Hey iedereen, vanochtend kwam ik erachter dat een van mijn oorbel gaatjes was dichtgegroeid. Ik ongeveer een half jaar geleden mijn tweede paar oorgaatjes laten schieten, maar een daarvan is nu dus dichtgegroeid. Ik kon mijn oorbel er maar aan een kant insteken, maar aan de achterkant kwam hij er niet meer uit. Ik heb vanochtend dus meteen geprobeerd het gaatje door te prikken met een oorbel, maar dat deed enorm veel pijn. 's Middags heb ik het nog een keer geprobeerd, het deed net als de vorige keer weer enorm veer pijn. Maar deze keer lukte het wel, maar het begon meteen te bloeden. Ik heb het bloed weggeveegd, en er een oorbel ingedaan. Het hield al snel op met bloeden. Een paar minuten later heb ik mijn oor en oorbel ontsmet met een vloeistof wat ik van de juwelier had gekregen toen ik mijn gaatjes liet schieten. Mijn vraag is nu: “Is het goed wat ik heb gedaan?” Ik hoop dat jullie het weten! X
-
Zucht. Nee.
Ja, lijkt me wel als je je gaatje wil openhouden. Ik weet niet wat je anders had moeten doen.
Je had het beter met een steriele naald door kunnen steken
In ieder geval geen stompe, niet-steriele oorbel er twee keer tot bloedens toe doorheen jassen.
Sterilon (het spul wat je hebt gekregen) is hartstikke agressief en daarom niet goed nee. Laat het even met rust en niet meer aanzitten. 1x per dag schoonmaken met zeezout. Zeezout laten oplossen in heet water en daarmee je gaatje schoonmaken met een steriel gaasje. Voorlopig niet meer je oorbellen eruit halen ook.
Dit ook inderdaad.
-
Ja maar als je gaatje dicht aan het groeien is, en je wilt dat niet is het toch logisch dat je het door moet prikken. Hoe je dat doet moet je zelf weten.
-
Het beste is dan om het door te prikken met een steriele naald. Als je dat niet doet dan heb je kans dat het flink gaat ontsteken.
Hoe je dat doet moet je inderdaad zelf weten, zo lang je het niet erg vindt kans te hebben om je oor naar de zeik te helpen. Anders moet je het toch echt met een steriele naald doen en al helemaal niet met een vieze, botte oorbel.
Een volgende keer beter een steriele naald gebruiken. Want op de manier waarop je nu hebt gedaan kun je het weefsel van je oor beschadigen en wordt je gaatje misschien wel lelijk.
ik las oorgaantje oh mijn god
ach joh ik heb dit al zo vaak gedaan als het een beetje is dichtgegroeid. je zei toch zelf al dat je je oorbel nog wel een stukje in door je oorlel kreeg, nou dan heb je echt niet superveel huid moeten doorprikken dus ik zou me er niet druk over maken.
oh dat heb ik zovaak gedaan :’) schoon houden met afgekoeld gekookt water met zeezout
Haha zo had ik ook een keer gaatjes in mijn oren gemaakt. Maar sws eerst goed ontsmetten met alcohol