Oorcorrectie

Ik wil me waarschijnlijk aan mijn oren laten opereren (een oorcorrectie dus) omdat mijn oren behoorlijk naar voren staan. Als ik mijn haar los heb zie je er niks van, omdat ik een bos krullen heb, maar als ik ga zwemmen wordt mijn haar nat en zie je mijn oren dus erg goed. Ik vind dat dus echt heel erg irritant, en ik schaam me er ook behoorlijk voor. Daarom draag ik ook nooit een staartje ofzo. Nu heb ik een vraag; zijn er hier ook mensen die zich hebben laten opereren? Zo ja; hoe ging het bij jullie, hebben jullie er later nog last van gehad en wat moest je precies doen na de operatie (verband enzo) Alvast bedankt (:

up, ;p

Ja ik heb mijn oren ook naar achter laten zetten
Al wel heel lang geleden, maar okee
Bij mij heeft het niet echt heel erg goed uitgepakt
Ik zit nu opgescheept met een goed oor, en een half-naar-voor-staand oor…
Maar okee, dat is natuurlijk wel een uitzondering
Ik was namelijk een soort van proefkonijn, kwam ik naderhand achter…

Als ik jou was zou ik het wel laten doen
Mij heeft het wel over een soort van onzekerheid heen geholpen :slightly_smiling_face:

okee (:
wel jammer dat het bij jou niet helemaal gelukt is.
daar ben ik ook best wel bang voor!
maar hoelang moet je het verband om je hoofd?
en moet je als dat verband er af is nog iets ofzo?

Ik hoefde hem toen maar 2 dagen om, die dagen ben ik gewoon thuis gebleven
En toen moest ik ongeveer 2 weken een soort mega haarband om mijn oren, en dan elke dag de verbandjes erachter ‘verversen’
Maar misschien zijn de dingen nu wel weer verandert! Want voor mij is het echt 8 jaar geleden ofzo

Ben je eigenlijk al langs geweest bij een arts ofzo?

Ja, dat heb ik een paar jaar geleden laten doen. Om precies dezelfde redenen als jij:P Maar ik ben echt blij dat ik het heb laten doen, heb namelijk geen pijn gehad en het resultaat mag er ook zijn :slightly_smiling_face:. Dus ik zeg; bij twijfel doen. Ik heb er later gelukkig ook geen last meer van gehad, het verband mocht er na een week af. Toen was het nog wel een beetje gevoelig, maar er is nu bijna niets meer te zien, alleen heel licht 2 littekens achter mn oren. Het nadeel is dat je een week met een verband om je hoofd loopt:P, maar ik had het in de voorjaarsvakantie laten doen zodat ik gewoon thuis kon blijven.
nou succes nog met je beslissing;)

Mocht jij je verband pas na 1 week?
Oe dat is laat, nouja, ik moest toen bij wijze van experiment (dat hoorde ik pas later) maar 2 dagen mijn verband om, maar dat is dus fout gegaan. Misschien zijn ze er achter gekomen dat het toch langer moet…

nee ik ben nog niet bij een arts langsgeweest.
ik heb het er al wel vaker met mijn ouders over gehad, maar ik durfde nog niet echt de beslissing te nemen om het toch te doen.
maar ik heb nu ook al een heel gesprek gehad met mijn zus en mijn vriendinnen en die zeiden ook allemaal dat als ik het wou ik het gewoon moest doen. ik had dit topic even aangemaakt om te kijken of meer mensen dit hadden gedaan enzo en was benieuwd naar de verhalen van anderen! ;d

Ja het verband mocht er na 1 week af, maar daarna hoefde ik ook niets meer om te doen ofzo. Alleen raad ik het wel aan om de weken erna 's nachts nog met zo’n haarband over je oren te slapen.
Wat raar dat je pas achteraf weet dat je een soort experiment was dan!

Ja ik heb het ook laten doen, 3 jaar terug.
Ik weet nog dat het toen erg pijn deed, 1 week lang verband erover.
Maar geloof me!
Want ben ik blij dat ik dat toen heb laten doen!

bij mij is aan een oor de oorschelp een beetje dubbel gevouwen… ( ik hoop dat jullie ut snappen =P) maare nu vraag ik me af zal ik dat goed laten zetten of niet. wat zouden jullie doen?? x

ik heb het ook laten doen, het is wel al 4 jaar (of langer?) geleden ofzo…
ik ben er echt super blij mee dat ik het heb laten doen,
heb nu gewoon normale oren, kan een staart dragen en gewoon zwemmen zonder dat m’n oren zo uitsteken, waar ik eerst dus heel erg moeite mee had.
de operatie viel heel erg mee,
uit de narcose ging het gewoon heel goed, had geen pijn en ik mocht al best snel naar huis…, je krijgt een soort van harde band om je hoofd die er na een poosje af wordt gehaald in het ziekenhuis…
toen bij mij die band er af werd gehaald schrok ik wel heel erg,
mn oren waren helemaal blauw, omdat ze er zoveel aan hadden gezeten met de operatie…, ik weet niet of dat nu anders is, en hoe het nu gaat met die operatie, omdat het al heel lang geleden is.
xx

Oh bij mij deed het juist geen pijn. Had alleen wel heel veel pijnstillers:P, maar toch

@ lovetoday: dat is denk ik wel een moeilijkere operatie dan alleen naar achteren laten zetten

bedankt voor al jullie reacties!
ik raak er nu steeds meer van overtuigd om het te doen.
en pijn heb ik er wel voor over, want het resultaat wordt (hopelijk, haha) mooi. ;d

Ik ben van mening dat je jezelf niet aan je schoonheidsideaal moet aanpassen, maar je schoonheidsideaal aan jou.
Alleen in gevallen waarin het echt heel extreem is zou ik hetzelfde doen.
Maar ik weet natuurlijk ook niet hoe erg het bij jou is. :wink:

offtopic

oke dit is heel dom
maar toen ik de naam zag dacht ik dat er eerst oorerectie stond
dus ik dacht huuh wat is dat nou weer
maar toen bleek het oorcorrectie te zijn haha

maar als ik een klein beetje aan trek staat tie weer goed xD datklonkbestweldom