Oorbeschadiging en vliegen

Helpp!!! Heeft iemand van jullie gehoorbeschadiging en is er ooit mee gaan reizen met het vliegtuig?? Ik heb gehoorbeschadiging, en hoor suizen en ik ga vliegen met het vliegtuig, heeft iemand van jullie ervaring hiermee?? Ik heb een koptelefoon(oorbeschermer geen muziek) en oordoppen voor in het vliegtuig omdat ik zo bang ben voor het luchtdruk. Mijn eerste gehoortest is pas eind augustus en ik kan niet meer naar de huisarts :frowning: please help a girl out!!

(Mijn gehoorbeschadiging is niet alleen suizen het is ook overgevoeligheid aan geluid etc etc.

Waarom kan je niet naar de huisarts? Als die met vakantie is kan je vast bij een andere huisarts terecht of de huisartsenpost. En even bellen voor advies kan altijd. Ik heb zelf geen ervaring met gehoorbeschadiging, noch met reizen met het vliegtuig.

Echter heb ik wel mijn duikbrevet. Net zoals in het vliegtuig, krijg je tijdens het duiken druk op je oren. Om die druk weg te halen moet je je oren ‘klaren’ door je neus dicht te knijpen en heel hard door je neus uit te blazen zodat je oren weer open ploppen. Wat je dan niet in moet hebben zijn oordoppen! Tenzij dit speciale duikoordoppen zijn wordt het juist afgeraden om oordoppen te dragen. Ik kan me voorstellen dat dit ook zo is bij het vliegen en bergbeklimmen.

Ik raad je nog steeds aan om een deskundige te raadplegen. Een arts dus. En anders misschien vragen bij de vliegtuigmaatschappij. Sterkte ermee.

1 like