Oorbellen

Hej

Ik laat deze week voor het eerst gaatjes schieten ( ben 16 dus laat ja! ) en je moet die zweerknopjes dan 6 week laten zitten zeggen ze… maar ik vind dit zelf wel heel erg lang, omdat het meestal van die saaie dingen zijn.Of is daar wel meer keuze in? Anyway, moet je die dingen echt 6 week erin laten zitten? Mijn vriendin zegt dat het ook wel eerder kan.

groetjes

hee!
als je een beetje een duurdere juewelier hebt krijg je lelijke zilvere zweerknopjes (weet je trouwens wel dat ze goed zitten) en als je naar een wat goedkopere gaat mag je vaak zelf kiezen wat voor knopjes je wil!
na 5 weken heb ik ze er zelf uitgehaald!
succes!
liefs.

okee bedankt!!

Kan eigenlijk meteen wel, eruit halen. In ieder geval, bij mij wel. Maar dat is natuurlijk voor iedereen anders.

Ik zou ze gewoon laten zitten. Die 6 weken zijn zo voorbij en ze stellen niet voor niks een richtlijn op. Als je ze er meteen uithaalt zijn je oren nog niet genezen waardoor het gaatje veel sneller gaat ontsteken dichtgroeit. Die zweerknopjes zijn niet voor niks zo dik.

Vaak heb je er wel keuze in! Ik heb die zweerknopjes 8 weken laten zitten…

Ik zou het niet doen… Sommige mensen hebben gevoelige oren (je weet dit niet op voorhand) en dan heb je echt wel problemen… (constant bloeden enzo)

beter doe je het gewoon 6 weken, weet je tenminste zeker dat het goed is.
als je het eerder doet heb je de kans op ontstekingen alles. en dan begin je weer bij het begin, dan duurt het allemaal nog langer dan 6 weken! x

Ik zou gewoon naar een ‘schieter’ gaan waarbij je wel mooie kan kiezen. Maar ik zou ze er echt niet eerder uit halen, het is niet voor niks zo :woman_student:

En vaak heb je bij juweliers ook van die diamantjes enzo; da’s toch wel mooi?

vaak kun je wel tussen een aantal knopjes kiezen… meestal niet de mooisten inderdaad, maar ik zou ze er niet snel uit halen… gewoon omdat het beter is voor je oren, en na zes weken kun je alle knopjes indoen die je zelf graag wil

precies! en trouwens vraag van te voren anders eventjes uit wat voor knopjes je kan kiezen, als je ze echt allemaal foei lelijk vind kan je altijd nog naar een andere juwelier xD maar eerlijk gezegt zijn ze er die 6 weken ook niet voor het “mooie”

Ik heb een keer die oorbellen er eerder dan 6 weken uitgehaald en toen raakten ze zo erg ontstoken dat ik ze dicht moest laten groeien. En sowieso; je hebt al 16 jaar lang geen oorbellen… zijn die 6 weken met minioorbellen dan echt zó erg?

Ik zou ze er wel 6 weken in laten zitten. Zweerknopjes zijn dikker en van een speciaal materiaal om ontstekingen tegen te gaan. Gewone oorbellen zijn vaak van goedkoper materiaal.
En vaak kan je ook wel wat uitkiezen. Ik had zilveren sterretjes met een steentje erin :slightly_smiling_face:

Nee het is niet heel erg hoor die 6 weken, maar ik was wel benieuwd naar jullie ervaringen ermee en of er ook veel verschil in de keuze van de oorbellen is.

Ik denk dat ik het woensdag ga laten doen. Best wel spannend.

Iedereen bedankt voor de reactie!

Dan groeien ze dicht.

Dat verschilt vast bij iedereen, maar ik zou ze erin laten zitten. Ik had ook gaatjes laten schieten, en dacht na een week; boeie, ik doe nu gewoon al leuke oorbellen in, maar dat was nogal pijnlijk, en het is soort van gaan ontsteken. Niet echt slim dus.

Succes dan woensdag :grinning: