Oorbellen piercen of schieten?

Hee, ik wil graag weer oorbellen laten zetten, ik heb het 2 of 3 keer eerder laten doen in juwelier Schute, maar 1 keer ging het zweren en de andere keer was het pijnlijk hoe vaak ik er ook aan draaide, nu ben ik bij een piercing en tattoo shop geweest, daar kostte gaatjes piercen ongeveer 30 euro, maar dan deden ze het met een naald, weet iemand of dat heeeel pijn doet? :blush:
Ik wil gewoon een normale oorbel in je oorlel haha. Dus niet op zo’n bovenstukje ofzo.

Hee,

Bij mij is het ook met een naald gedaan, doet geen pijn hoor! word wel verdoofd en ik heb nu alweer 7 jaar gaatjes :wink:
geen problemen mee gehad ^^

Okee dankje ik zal eens navragen of ze het verdoven daar, en hoe doen ze dat daar dan? :stuck_out_tongue: ook met een naald zeker

Ik heb geen idee, ik was nog niet eens 1 jaar toen ze werden gezet :slightly_smiling_face:

Schieten is naar het schijnt slecht voor je kraakbeen geloof ik. En je kan er een bloemkooloor van krijgen.
Zoiets maar dan vanonder, waar jij het wilt :

http://invaliditeit.be/bloemkooloor.jpg

Dat komt omdat je kraakbeen dan stuk wordt ‘geschoten’.
Je kan het dus beter laten piercen.

Als ik niet juist zit, zeg je het dan even
.

ik was zelf ook 1 jaar, maar mijn oma (die deed het destijds bij me) smeerde zegmaar een zalfje erop (mijn oorlel) en ja het ging eigenlijk heel makkelijk (heb laatst mijn 2e gaatjes geprikt) doet echt geen pijn! x

klopt niet wat ik zei xD

Ik heb ze laten schieten, maar dat ging zweren en pijn doen en opzwellen, dus ik zou het laten piercen.

Ja dat had ik dus ook, en een oorbel ging er perongeluk uit en toen kreeg ik hem er niet meer in.

M’n eerstje gaatje kreeg ik met een naald toen ik 2/3 maanden was, mijn tweede gewoon bij een juwelier, maar ik heb met beide gaatjes geen problemen gehad. Maar piercen is beter omdat de naald een ‘echte’ gat creeërt in je oorlellen, wat bij schieten niet zo is omdat het erin wordt geschoten, dus wordt je kraakbeen een beetje ‘stuk’ geschoten (maar het gebeurt zelden dat je een bloemkooloor krijgt in je oorlellen).

Okee, en is 30 euro duur voor piercen?

ik heb 3 gaatjes en van mijn eerste 2 geen last van en mijn 3de gaatje heb ik maandag laten schieten en die is wel een beetje gevoelig maar dat word al wat minder, maar volgens mij is piercen wel pijnlijker :S

Ga naar de Bijoux Brigitte. Heb ik ze laten schieten, goedkoop. Nooit problemen mee gehad.

Meeste juweliers doen dat niet meer omdat daar allemaal regels voor zijn tegenwoordig.

ik heb mijn gaatjes laten schieten en heb er geen last van

Nieuwsflits, in je oorlel zit geen kraakbeen.

Mmmh okee ik laat ze toch piercen denk ik

Ik zou ze laten piercen :wink: Want vaak gaat dat minder snel ontsteken en minder scheef :slightly_smiling_face: Mijn 2e gaatjes zijn onwijs scheef geschoten

nou, ik heb 9 gaatjes, waarvan 2 in het kraakbeen ( jaja, alleen boven in je oor zit kraakbeen hoor!) en ik heb ze allemaal gewoon laten schieten. Nergens last van gehad! 30 euro vind ik vrij duur, aangezien ik voor 3.75 - 5 euro klaar was per gaatje.

In je oorlel zit alleen geen kraakbeen x’)

Oh ok dan :’)
Daarom die laatste zin.