Ik ben 15 en wil graag oorbel gaatjes
is dit niet een beetje te oud om ze nog te laten schieten?
wat is beter schieten of piercen?
later wil ik het misschien ook nog gaan stretchen
Ik ben 15 en wil graag oorbel gaatjes
is dit niet een beetje te oud om ze nog te laten schieten?
wat is beter schieten of piercen?
later wil ik het misschien ook nog gaan stretchen
ik heb het op m’n 14e gedaan (ben nu ook nog 14). Ik weet niet wat beter is, maar ik heb ze laten schieten.
Ik heb mijn gaatjes ook pas rond mn 15e laten schieten, dat maakt toch geen bal uit, als je het leuk vind dan doe je dat toch? gaatjes zou ik gewoon laten schieten, dat is goedkoper, en daar zit toch geen kraakbeen dus hoef je t niet te piercen
piercen is wel beter, minder kans op ontstekingen enzo. en de gaatjes genezen sneller.
Ik werk in een sieraden winkel en schiet dus gaatjes bij mensen van 6 tot 96. Dat maakt echt niets uit! Het is belangrijk dat je toestemming hebt van je ouders (klinkt duf maar het is bij ons een regel) en verder moet je die schietknopjes 6 weken inhouden en dan beginnen met zilveren oorbellen, dan heb je minder kans op infectie. Je kunt ze echt prima laten schieten hoor!
Waarom zou het te laat zijn? Als jij ze nu wilt moet je het nu doen
weten jullie ook of er ringetjes zijn inplaats van knoppjes?
dankje wel voor jullie reacties
Toevallig! Ik zit er ook over te denken om gaatjes te laten schieten (ik ben 16). Ik had vroeger toen ik klein was al 2 keer geprobeerd maar ze gingen steeds ontsteken en mijn oorlel werd dik enzo.
Ik wil het nu alleen nog 1 keer proberen… Ben alleen nogal bang xD
volgens mij niet, want die kun je niet in dat apparaat doen. en knopjes zijn beter voor je oren. ringetjes kunnen trouwens niet, want als je oor gaat ontsteken van het oorbelletje zit het vast…
ik heb een vriendin en die wordt over een aantal dagen 17 en die gaat ook pas aankomende week gaatjes laten schieten. dus zo gek is dat echt niet! en je kan ze gewoon laten schieten, want piercen is duurder en laten schieten is zo gebeurd en je hebt maar een kleine kans dat er ontstekingen komen (tenminste, dit heb ik ooit is gehoord!!). en volgens mij kan je alleen knopjes in het begin, die je 6 weken lang in moet houden. zelf heb ik net afgelopen week een tweede gaatje laten schieten en daar is precies hetzelfde mee.
succes!
Als je ze laat zetten zijn het knopjes, omdat je met sterilon (desinfectie spul) moet schoonmaken zodat het niet gaat ontsteken, en dan moet je ronddraaien zodat het niet vast gaat zitten. Met ringetjes kan dat niet.
Ik heb zelf 3 gaatjes in ieder oor, alle 3 geschoten en bij mij is nooit iets gaan ontsteken. Ik vond schieten fijn omdat ze er (bij ons) 2 tegelijk konden schieten en je er in 1x vanaf bent
het is nooit te laat om gaatjes te laten schieten.
ik heb ze laten schieten op mijn 7e, dat mocht als ik mijn A diploma had gehaald haha. maar ik wil nu ook wel een 2e, maar ik ben op de een of andere manier bang voor de pijn…
Marjon94: ik heb afgelopen maandag een tweede gaatje laten schieten. en ze hebben één of andere nieuwe manier waardoor het nog sneller gaat en waarmee de oorbel meteen mee gaat. ik voelde echt 1 seconde wat, en daarna niks meer. heb er ook geen last van! en ik was ook best bang haha :c dus je kan het echt doen, het doet echt geen pijn het valt echt super erg mee (:
Dat is helemaal niet laat of zo, ik heb ze pas op mijn 18e laten zetten (nou ja, ik had toen ik iets van 11 was gaatjes laten schieten maar die waren binnen 6 maanden alweer dichtgegroeid). Piercen is overigens beter dan schieten, het schijnt ook dat het dan sneller geneest.
Is dat zo nieuw dan? Zo ging dat 7 jaar geleden bij mij ook namelijk o:
Ik heb het ook pas op mijn 13e gedaan wat eigenlijk ook vrij laat was en ik ben er heel blij mee! Dus ik zou zeggen gewoon doen, en anders doe je gewoon geen oorbellen in.
Sodapop: oh dat weet ik dan niet, in ieder geval die vrouw die bij mij gaatjes ging schieten zei dat het nieuw was en legde het een beetje uit. meer weet ik ook niet :c