Oorbellen laten dichtgroeien

Nou, toen ik ongeveer 4 jaar was heb ik mijn oorbellen laten schieten. Inmiddels 15 jaar later vind ik 1 gaatje toch wel erg scheef zitten. Deze zit te hoog, wat ik met knopjes niet vind uit zien. Heeft iemand ervaring met gaatjes laten dichtgroeien? Aangezien ik ze al zo lang heb dacht ik eraan om de gaatjes aan de binnenkant kapot te prikken en ze dan te laten dichtgroeien, maar ik vroeg me af of het gaatje dan wel volledig weg trekt, voornamelijk dus of je er nog iets van zal zien als je ze zo laat dichtgroeien. Weet iemand hier meer van? In de piercing winkel wisten ze me hier niet veel meer over te zeggen dan dat het wel mogelijk is. Wie meer weet, laat maar weten ;]

Groetjes Rika!

Ik heb toen ik iets van 7 was ofzo gaatjes laten prikken. Ze waren alleen scheef geprikt, dus hadden ze een gaatje extra geprikt zodat ik toch rechte gaatjes had. In totaal had ik dus 3 gaatjes. Dat “foute” gaatje is nu (ik ben 14) nog steeds heel duidelijk zichtbaar helaas.

Bij de meeste mensen zul je ze altijd blijven zien.

Ik heb twee gaatjes die geprikt waren toen in 1 jaar was en die zijn dichtgegroeid en je ziet ze nog steeds. Ik heb nu dubbele ‘echte’ gaatjes maar het lijkt dus alsof ik zes gaatjes heb.

Volgens mij blijf je ze altijd wel een beetje zien. Ik heb ook een paar jaar geleden gaatjes laten prikken, en maar een paar keer oorbellen ingedaan. Het valt helemaal niet op, maar als je goed kijkt zie je het wel :slightly_smiling_face:

-

Ik draag al 6 jaar geen oorbellen in m’n tweede gaatjes en ze zijn nog steeds niet dichtgegroeid…

Ik denk eigenlijk dat je er altijd nog wel wat van zult zien…

Ze zullen nooit helemaal dichtgroeien.

Ze zullen denk ik nooit helemaal dichtgroeien. maar ik denk dat het meer een last is voor jezelf neem ik aan? Want ik denk niet dat andere mensen zullen zien dat het gaatje nog niet helemaal is dichtgegroeid :slightly_smiling_face:

Ik ben vooral meer bang dat als het niet helemaal goed is dichtgegroeid en ik er een gaatje vlak bij laat zetten dat deze gaat uitscheuren naar het vorige gaatje. Maar niemand ervaring met een gaatje expres kapot maken om het dicht te laten groeien? Ik lees hier namelijk verdeelde meningen over. De ene zegt dat die helemaal dicht was gegroeid en de ander zegt dat je het blijft zien.

Ik denk dat je het nog jaaaaren een beetje blijft zien, zelfs als het helemaal dicht groeit.
Ik vraag me bovendien af of je dan niet een beetje littekenweefsel hebt waardoor opnieuw schieten moeilijker wordt.

Als ik jou was zou ik eens bij een tweede piercingshop gaan informeren. Ik zou verwachten dat deze mensen toch iets beter op de hoogte zijn.

Ik heb de mijne sinds ik 5 was, nu al een half jaar geen oorbellen meer gedragen en het gat zit er nog steeds. En ik krijg er nog oorbellen door, dus zo snel groeien ze niet dicht. En als het dichtgroeit zal je het nog steeds blijven zien volgens mij. Ik zou nog eens bij een andere piercingshop langsgaan en vragen wat het beste is :slightly_smiling_face:

Ik denk dat het een beetje tussen je oren zit en dat het wel meevalt :slightly_smiling_face: ik zou persoonlijk niet de gok wagen om het eerst helemaal proberen dicht te laten groeien (wat dus niet kan) en dan ook nog een tweede oorgaatje erbij te laten schieten (wat je zelf al zei).

Je kan je oorbellen niet laten dichtgroeien :grinning_face_with_smiling_eyes:
Wel kan je je gaatjes in je oren bijna laten dichtgroeien.

Ik heb toen ik ongeveer 14 was 2e gaatjes laten zetten. Toen ik 16 was (ongeveer 2 jaar later dus) wilde ik 3e gaatjes laten schieten, maar de 2e zaten te daarvoor te ver weg van de 1e gaatjes. Dus ik heb de 2e gaatjes opnieuw laten schieten zodat de 3e gaatjes erbij konden (de oude 2e gaatjes zitten nu dus tussen de huidige 2e en 3e in).

Inmiddels is dat 3 jaar geleden en je ziet het nog steeds als je goed kijkt (je ziet het niet omdat ik altijd 3 paar oorbellen in mn oor heb, dan valt dat niet op haha), de gaatjes zijn ook nog steeds open, ik kan er nog steeds oorbellen indoen als ik dat zou willen. En dat terwijl ze er maar twee jaar in hebben gezeten.

Ik denk dat dat jouw gaatjes (snel) dicht zullen groeien, maar wat boeit dat? Je ziet het niet/nauwelijks, tenzij je heeeeel goed kijkt. En zelfs als je het ziet, who cares? Het zijn maar oorbelgaatjes, 99% van de vrouwen/meisjes heeft dat. Het ernaast schieten van een nieuw gaatje ging bij prima, als je zeker wilt weten dat het goed gaat, kun je naar een piercingshop gaan om het veel preciezer met een naald te laten piercen, ipv van naar een juwelier met een schietpistool die maar wat aankloot.