Oorbellen kan niet??

Hee. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen
Ik heb in mn leven al 2x gaatjes laten schieten, maar telkens ging dit heel ergzweren en moesten ze eruit.
Mijn moeder heeft dit ook. Zou je hier overheen kunnen groeien (laatse x is 3/4 jaar geleden) of zou het gewoon erfelijk zijn? Ik weet dat zweren normaal is hoor, maar bij mij was het erg. Ik wil heel graag oorbellen dus antw. Plz!
Xx

Misschien kun je ze laten piercen? Kost misschien wat meer maar dan heb je ook wel wat. Plus je kan dan eventueel aan de piercer vragen hoe en wat over het zweren.

Ja das ook wel slim ja, dankje!

ik heb mijn oorbellen 2 of 3x laten schieten en het ging telkens weer ontsteken. de laatste x was denk ik toen ik 7 of 8 was. toen heb ik op mijn 11de weer laten schieten en heb er nu geen last meer van. ik ben er overheen gegroeid. dus, je kan er overheen groeien (:

T kan zijn dat het gewoon ontstoken is geraakt omdat er bacteriën bijgekomen zijn, maar wat ook kan is dat je allergisch bent voor het metaal van je zweerknopjes. In dat tweede geval is t idd wel lastiger om gaatjes te laten schieten. Wat voor soort knopjes had je? Je kan titanium knopjes proberen, die schijnen hypo-allergeen te zijn.

Misschien ben je allergisch voor nikkel.

Heee, jaa dat heb ik ook :wink:
Ik heb ze niet laten schieten, maar ik heb ze zelf gepiercet en nu totaal geen last meer van =)
xx

Het kan een allergische reactie zijn, zorg dus voor bijvoorbeeld echt zilver. Vermijd nikkel en test het een keer op bijvoorbeeld je pols om te zien of je er tegen kan (zo niet, na een dagje heb je een rode band om je pols).
Piercen is denk ik ook beter dan schieten.

Precies! Laten piercen met een titanium sieraad erin! Dat moet goed zijn, waarschijnlijk ben je overgevoeling voor die shit-sieraden van de juwelier :wink:

Mooizo, ik hoop dat het bij mij ook is

@momus ja dat zou kunnen @silverbleed. Slim, dat zal ik doen!

Dat bacterien de reden zijn lijkt me raar, want ik heb al 2x laten schieten.
Maar die knopjes zijn wel slim, dankje!

@joyce @vanwyngarden oke bedankt voor de tip(s)

echt zilver/goud dragen of zonder nikkel.

Oke dankje

Bij mij zweerde dit ook toen ik klein was en heb nu een maand of 5 terug oorbellen maar de Piercer heeft er toen ook van chirurgish staal daar kan normaal iedereen tegen want zelf kan ik niet tegen goud en nikkel mag tegenwoordig nergens meer in zitten hoop dat ik je een beetje heb geholpen en dat het nu wel lukt met je oorbellen he :sob::muscle: X

Dankjee!

Ik heb er ook vaak last van. Dit kan zijn doordat ik niet vaak genoeg oorbellen draag… maar ik droeg ook eens een wat grotere ketting, en toen had ik de volgende dag rode plekken rond mijn hals. Het kan dus inderdaad aan het materiaal van de oorbellen liggen.

De ‘zweerknopjes’ die juweliers gebruiken bij het schieten van gaatjes zijn bijna in alle gevallen van chirurgisch staal, daar zit geen nikkel in (het metaal waar zoveel mensen niet tegen kunnen). Lijkt er op dat je niet tegen chirurgisch staal kan, maar volgens mij hebben ze bij de meeste juweliers ook niet veel andere keus. Beter naar een piercer gaan, die kunnen gaatjes ook schieten ipv piercen (is het ongeveer net zo duur als bij de juwelier) maar hebben meestal meer keus uit andere soorten metaal. Ik zou vragen naar knopjes van titanium. Weet niet of er ook geschoten wordt met 100% zilver of goud, anders kan dat ook.

Precies daarom kun je zoiets beter door een piercer laten doen, ik hoor het best wel vaak van mensen die het hebben later schieten. Een goeie piercer kan je ook goed advies geven over de verzorging enzo/