oorbellen ja of nee?

oorbellen staan tog gwn iedereen?? ligt eraan welke oorbellen je draagt

Voordeel: Je kan leuke oorbelletjes kopen (weet niet zoveel voordelen xD)
Nadeel: Gaatjes kunnen ontsteken, en/of dichtgroeien (denk wel algemeen bekent) dus goed verzorgen in het begin! (ook met sterilon ofzo)

Heb 3 in m’n ene oor, en 2 in m’n andere oor (gaatjes), 1 was ontstoken geweest en naderhand dichtgegroeit. Het zetten zelf doet echt geen pijn, 3de gaatje wel eigenlijk x’D

Oorbellen zijn gewoon hip. En als je nikkelvrije oorbellen koopt (zo heet dat toch??) is de kans op ontsteken echt heeeeeel klein.

K had vroeger vanaf m’n vijfde ook oorbellen, toen mocht ik alleen maar knopjes en dat vond ik stom dus liet ik ze weer dicht groeien. Op m’n negende ofzo heb ik ze toen weer laten schieten.

Koop clips die niet al te zeer doen en loop er een dag mee, of plak van die plakedelsteentjes een dag op. Weet je of t staat. Hoe ingewikkeld ; )

ik zit ook te twijfelen of ik oorbellen moet nemen. en dan denk ik zo ik doe het. maar ik ben bang dat het veel pijn doet klink misschien dom

tja, oorbellen kopen is geen probleem.
gaatjes laten schieten, misschien wel.
daar voel je weinig van. gewoon doen.

ik kan me eigen geeneens meer voorstellen zonder haha
ik heb ze al zooolang en je hebt zoveel keus in oorbellen!
alleen inderdaad opletten voor ontstekingen

gewoon doen! Eerst even met kleines beginnen, went vanzelf en voor je het weet kan je niet meer zonder. :grinning:

DOEN!! ik had mijn oorgaatjes toen ik 1 was.
En toen ik 12 werd had ik er boven nog een gaatje gedaan.
het ging niet zo lekker, het ontstak (? ontsteken) maar na een maand ging het weer over.
het doet vind ik niet zo veel pijn. maar misschien is het bij iedereen anders.
Ik zou het wel doen! en als je geen oorbellen meer wil, doe je ze gewoon niet meer in of laat je je gaatjes dichtgroeien ;S
Liever nu dan later… dan ben je er eerder van af!

x

Ehm… Ik heb het.
En ik heb het jaren niet meer gedragen en toen moest ik het elke maand wel eens doorprikken zodat het niet ging toegroeien.
Maar als je niet van plan bent om een tijdje geen oorbellen te dragen, weet ik geen nadelen;

ik heb sinds mn 6e verjaardag oorbellen,
en sinds 11e 2e gaatje
en sinds 13e traguspiercing xD

ik zou het zeker doen! eigenlijk zijn er niet echt nadelen, ja ontsteken maar bij mij is dat nog nooit gebeurd *klopt af* en zó erg is ontsteken ook niet geloof ik.

& het staat bij iedereen :slightly_smiling_face:

op mijn school(bassischool) lopen niet zo veel mensen met oorbelle

ja ,

ik heb ook orrbellen al sinds ik baby was
dus geen Prob heb ik :stuck_out_tongue:

Daar hoef je niet zo bang voor te zijn :stuck_out_tongue: het schieten zelf voel je niet… maar daarna heb je heel eventjes dat het klopt ofzo :slightly_smiling_face: maar het is niet heel erg pijnlijk ofzo

Ik zou het zeker doen!
Je hebt er echt heel veel plezier van, en de pijn valt ook reuze mee. (:

Eigenlijk is er maar een klein nadeel, het schieten. Dat doet even pijn, maar dat weegt niet op tegen de voordelen (Think: mooie opleuker van een outfit, leuk accessoire).

Laat trouwens het zetten over aan een echte juwelier, en kies liefst echt gouden knopjes om mee te beginnen (kleine bolletjes, kosten iets van 35 euro hier). Je hebt dan minder kans op ontsteken. En laat je ooringen niet uit de eerste 6 weken, zodat je gaatjes niet toegroeien (ik moest m’n testoorbellen zolang in).

nou gewoon nemen als je het leuk vind hé! ik heb het sinds me elfde en nog steeds heel blij mee!!! nooit onstoken enzo en deed geen pijn bij het zetten, prikt gewoon beetje meer niet. Ze voelen ook best wel koud aan dan maar gewoon goed verzorgen niet te vroeg deruit halen en niet te zware dingen derin doen. ik zeg DOEN!!!

Voordeel; 't staat superleuk.
nadeel; als je geen leuke oorbellen hebt, zoals ik nu, gaan je gaatjes weer dichten. + je kan verslaafd raken aan oorbellen kopen X’D

Ik zou het gewoon doen.
Het ziet er super leuk uit en het is leuk om cadeau te vragen.
en euuuh ja het enige nadeel is dat het kan gaan ontsteken.