Oorbellen die niet pijn doen tijdens het slapen

hoi!
zoals de titel al zegt, zoek ik naar oorbellen die niet pijn doen tijdens het slapen.
de achterkantjes van oorbellen prikken namelijk altijd in mijn hoofd en dat doet zeer.
ik heb in elk oor drie gaatjes en ik zou het gewoon makkelijker vinden om ze 's avonds niet uit te hoeven doen, want ik vergeet ze dan weer in te doen of heb er geen tijd voor…

ik weet dat als je een piercing laat zetten/schieten je een achterkantje kan krijgen die een bobbeltje heeft en daardoor prikt er dus niets in je oor… als je snapt wat ik bedoel haha.

weten jullie misschien of ik ook anti-au oorbellen of achterkantjes kan krijgen?

bedankt :slightly_smiling_face:

weet niet of ik dit bij het goede subforum heb geplaatst, sorry

Kun je niet ringetjes in doen?

gewoon een piercing kopen…

deze heb ik zelf ook .ik had er altijd last van totdat een vrouw in de winkel tegen mij zei dat je ook gewoon een lip piercing, neus piercing (met een platte achterkant) in kan doen

superhandigg x

ik vind ringetjes niet zo mooi,

en ik zoek zeg maar alleen een achterkantje. kan ik van die piercing het achterkantje voor al mijn oorbellen gebruiken?

Misschien is dit iets voor je? Heb je er 40 voor €1

thanks xFallin! maar hier steekt het prikkertje alsnog doorheen… dus alsnog een gat in mijn hoofd…

nee het achterkantje is alleen voor de piercing niet voor je gewone oorbellen…

Je kan niet een piercing achterkantje op een gewone oorbel doen, piercings werken eigenlijk altijd met een draaisysteem. Je moet echt een aparte piercing ervoor kopen.

Piercing in een normaal gaatje kan wel, maar je moet dan kijken naar piercings met een erg dun staafje, 0,8 mm ofzo of misschien zelfs minder (volgens is 0,8 mm de maat waarmee oorbellen geschoten worden, die zweerknopjes zijn dus zo dacht ik). Het wordt erg moeilijk om een leuke piercing te vinden met die afmetingen, de meeste zijn dikker. Een normaal balletje of steentje gaat nog wel lukken. Stap eens een piercingshop binnen en vraag wat ze voor je hebben!

Verder vind ik dat je eigenlijk gewoon wel kan wennen aan het gevoel. Je moet inderdaad wel zorgen dat de staafjes niet al te lang zijn, maar dan kan het prima. Ikzelf heb ook 3 gaatjes in elk oor en ik heb ook meerdere piercings in mn oren. Elke keer als ik een piercing liet zetten, was het staafje irritant met slapen enzo, maar dat went. Ik doe mn oorbellen nooit uit, ik slaap met al die knopjes enzo (met normale oorbel-achterkantjes). Ga er gewoon eens mee slapen, de eerste 2/3 dagen is het irritant ja, maar daarna voel je het niet eens meer!

Dreamcatcher, bedankt, maar als sinds mijn 6e heb ik oorbellen, ik denk dat ik nu wel eens gewend zou moeten zijn aan het gevoel… vooral je bedenkt dat de sfeerknopjes vaak 8 weken moeten blijven zitten (ongeveer), het went gewoon echt niet! :frowning_face:

je advies over piercings is heel handig, maar ik zei hierboven ook al: ik wil echt achterkantjes die ik op al mijn oorbellen kan dragen zeg maar. ik heb nu zo’n 20 paar knopjes die ik graag draag, en het zou zo zonde zijn om alleen die piercings te kunnen dragen… dat duurt weer een aantal jaren om dan een leuke collectie te hebben snap je?

^ Snap ik, maar je vroeg of je die piercingachterkantjes ook op je oorbellen kon dragen, dus daar gaf ik antwoord op :wink: Aangezien, nogmaals, die platte achterkantjes en die balletjes echt niet op een normale oorbel kunnen en je per se dat soort achterkantjes wil, dan dacht ik: ik geef gewoon alternatieven waarbij dat wel kan

Dat wat jij wilt, bestaat niet… Aangezien je bij normale oorbellen gewoon een glad staafje hebt, daar kan nou eenmaal geen balletje ofzo op, dat moet vastgedraaid worden. Een goed alternatief is dat wat xFallin zei (hoewel je dat ook al niet wilde), die siliconen-achterkantjes kun je namelijk nog achter je normale achterkantjes doen, zodat je geen last hebt van het lange, uitstekende staafje.

oh op die manier, dan nogmaals bedankt voor de moeite en je antwoord :wink:

xFallins suggestie heb ik niet zo bedacht, ik dacht dat zij het bedoelde ipv een gewoon achterkantje. maar het áchter mijn gewone achterkantje doen zorgt dus dat het staafje eigenlijk een soort van korter wordt en niet prikt? of begrijp ik het verkeerd? en raak ik ze niet kwijt in mijn slaap?

Ja dat bedoelde ik! Denk niet dat je het kwijt raakt, maar er zitten er 40 in dat ding dus als je er eentje mist is niet zo’n ramp toch :’) Dit lijkt mij namelijk niet echt pijn doen.

oooh zo! ik snapte het al niet echt :stuck_out_tongue: ja inderdaad, ik kan 40 nachten slapen en dan weer zo’n ding van een euro ofzo kopen haha. bedankt voor de tip iig, ga dit proberen :slightly_smiling_face: zou het ook werken met die rubberen dingen die achterop lange hang-oorbellen zitten?