Oorbelgaatje

Hey allemaal :slightly_smiling_face:
Nou het zit zo…
Ik heb nu ong 6 jaar gaatjes in mn oren, maar mijn linkeroorbelgaatje is een beetje uitgescheurd.
Niet erg ofso maar het doet wel pijn als ik oorbellen in heb, en het is ontstoken.
Nou wil ik dit gaatje dicht laten groeien en een nieuw gaatje laten schieten, maar ik heb al 2 maanden geen oorbellen meer gedragen en het is nog niet dicht! :frowning_face:
Weten jullie iets?

xxx CupcakejuhXD :slightly_smiling_face:

oee gebruik je wel spul tegen die infectie? Je kunt het zo bij de drogisterij halen.
Gaatjes die je lang hebt groeien niet 1 2 3 weg. Ik heb wel eens 1 jaar geen oorbellen gedragen en ze gaan niet dicht.
Ik zou maar eerst iets tegen die infectie doen. Verder kan ik je niet helpen
veel suc6

Hey CupcakejuhXD! Ik weet natuurlijk niet hoe groot jou scheur is, maar als dit toch wel redelijk groot is zal dat niet zo rap dichtgroeien. Het is inderdaad zo dat wanneer mensen lang geen oorringen dragen, de gaatjes gaan dichtgroeien, dit hangt af van persoon tot persoon. 2 maanden is misschien toch wel iets te vroeg, ik zou nog even wachten.

Heb je veel last van ontstoken oorgaatjes? Probeer dan niet meer ‘valse’ oorringen te kopen, maar zilveren. Het kost een beetje meer, maar het is in ieder geval beter dan een pijnlijk oor waar je niet af kan blijven. Wat je ook kan doen is een klein beetje doorzichtige nagellak aanbrengen op het metalen buisje van de oorring, dat vermijd het contact tussen de huid van je oor en het metaal.

Geduld zal hier de oplossing zijn vrees ik!
Succes!

Heey bedankt!
Ik heb het al ontsmet enzo doe ik elke dag, maar ik wacht nog even een maandje denk ik en als het nog niet dicht is gegroeid ga ik naar de dokter!

En ik ga dalijk dat infectiespul halen:)

Ik zou bij de juwelier even knopjes halen, van die die je ook krijgt als je voor het eerst gaatjes laat schieten. Dan krijg je in iedergeval geen reactie op de oorbellen.

Ja, dat is een goed idee! Zoals je zelf zegt kan je nog eventjes wachten, maar als het inderdaad niet rap dichtgroeit kunnen ze er misschien iets aan doen.

Je kan het niet dicht laten groeien en dan weer opnieuw laten schieten.
Als je lang je oorbellen niet inhoud dan komt er vuil in en dat gaat aan de huid van je oor zitten en dan krijg je oorbellen niet meer in je oor, mensen zeggen dan dat het dicht is ‘‘gegroeit’’ maar dat groei helemaal niet, en als je dan nog een gaatje moet laten schieten door dat vuil heen doet dat echt heel erg pijn.
T is denk ik niet zo’n goed idee om te toen. Maar weet niet of dit klopt, maar k heb het geloof ik ook in een blad gelezen, in de girlz ofzo. toen vroeg iemand ook zoiets. maar veel suc6 met een oplossing vinden :wink:

Hij groeit nooit meer helemaal dicht.

ik denk eerlijk gezegd niet dat het nog dicht gaat groeien, mijn vader had ook gaatjes (2 naast elkaar), en hij had echt al iets van 8jaar geen oorbellen in, en laatst heeft mijn zusje er zo weer een oorbel doorheen gedaan. misschien dat als je het heel graag wil de dokter er een beetje van die huidlijm op kan doen als je er heel veel last van hebt? misschien dat dat wil helpen? ik weet het anders ook niet.
en misschien wil het wel weer dichtgroeien hoor, met heel veel geduld :wink:

suc6 ermee!

Hey dat heb ik ook gehad x). Ik heb echt heeeeel lang geen oorbellen ingehad en daarna was de ontsteking weg, maar ik kan nou 3/4 jaar later nogsteeds geen kleine oorbellen in doen want die gaan nogsteeds door het gaat heen (dus het uitgescheurde stuk is nog niet dicht, zal vast ook niet gaan gebeuren ooit). Dus ik denk dat je maar geduld moet hebben…

Haha mijn vriend heeft al 30 jaar geen oorbel meer in maar dat gat is nog steeds gewoon open xD

En mijn oma hetzelfde.

Dat duurt wel heel lang dus…