oorbel piercing

Hallo,
ik had eerst gelezen ergens volgens de wet ofzoiets dat als je 16 bent je vrij bent om overal te piercen waar je wil zonder je ouders nou ben ik nog 15 maar zou ik gewoon mijn oor zoals dit kunnen piercen zonder m’n ouders? ( die ronde oorbel van rihanna) maar ik zou heb dus daar willen of ietsjes lager. Maar als je gewoon bij je oorlel wil piercen kan het toch gewoon zonder je ouders? is dat stukje net als rihanna ook gewoon nog oorlel?

http://img534.imageshack.us/img534/9150/rihannaf.jpg

Schieten volgens mij wel, maar piercen niet
dacht ik.

als ik op die plek wil, is toch gewoon ook schieten dan?

Ja kan hem op die plek wel laten schieten, dat is net niet in het kraakbeen.

Dat kan wel zonder je ouders, dat is gewoon gaatjes schieten.
Ik dacht dat piercen naar 18 was gegaan trouwens?

ik denk dat het wel zonder kan! want ze schieten het. je kunt altijd even bellen naar de winkel/piercingshop waar je het wil laten doen.

Ook al zou mogen zonder ouders, het liefst vragen de piercers toch toestemming van je ouders als je onder de 16 ben! Maar ook al ben je 16 dan vragen ze toch vaak je ouders (tot 18 jaar). Maar dnk gewoon in je oor een soort tweede gaatje misschien kan ,maar het ligt er gewoon aan welke piercingshop je binnenkomt. En anders bel je gewoon even ervoor! :wink: dan weet je het zeker!

succes!

p.s een goede piercer zou ook niet piercen als je onder 16 bent en zonder toestemming van je ouders. Het is een regel en daar willen/moeten ze zich aanhouden!

Ik had als baby a gaatjes in mijn oren, dus ik zou niet weten waarom niet. Waarom mag je dat eig niet van je ouders dan? Of wil je het gewoon niet vragen.

Dat zal je moeten vragen, meestal mogen ze 3 gaatjes achter elkaar schieten en anders moet het gepierct worden, dus daarover zou je moeten bellen ofzo.

En je moet 16 zijn, en anders moet je toestemming hebben :]

ik heb op precies dezelfde plaats een oorbelgaatje
maar ik vind 'm maar niks
ik denk dat ik 'm ga laten uitgroeien

Ik heb em ook!! Ik heb rechts 4 gaatjes en links 1 en links nog een helix dan…
Ik heb em laten zetten toen ik15 en een half was… technisch gezien ist een oorbel en moet je em laten schieten(geloof me piercen is veeeeeeel duurder!!)
Voor schieten moet je boven de 12 zijn (bij mij dan) en voor piercen boven de 16 (in Engeland boven de 18, maar daar heb ik me helix laten zetten en daar keken ze niet naa me leeftijd… ben nu bijna 17;))

DUS LEKKER LATEN SCHIETEN, WEINIG GELD EN JE HEBT ER GEEN LAST VAN!